This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tutti-frutti

Hejsa
    Min kæreste og jeg vil gerne rejse i Mellemamerika i 2 mdr. Dog har vi ingen ide om, hvilken rute der vil være bedst. Vi vil gerne på “aktivferie, se tempelruinerne, evt. besøge en ø i Caribien – alt dette som backpackere.. OG så vil vi meget gerne undgå turister så meget som muligt.. Vi har derfor brug for nogle rigtige gode rejsetips – håber der er nogen der ligger inde med noget godt 🙂

Hilsen Marie

Anonym chelita curiosa

Hej,
    for mig at se, bliver det lidt svært at ville besøge øer, se tempelruiner osv. og samtidig undgå turister 🙂 De fleste lande er Mellemamerika er små lande med færre “sights”, så turisterne er derfor koncentrerede nogle bestemte steder.
    Når det så er sagt, så synes jeg ikke, at de mellemamerikanske lande, jeg selv har været i, har føltes særligt turistede eller overrendte 🙂
    Jeg har været i Nicaragua, Honduras, Guatemala og Cuba, og vil også klart anbefale Guatemala, rent kulturelt er det et rigtig spændende land (Tikal, Lago Atitlan, Antigua, Livingston)! Derudover smukke Cuba – jeg synes ikke, Cuba var specielt turistet, og jeg var der endda midt i sæsonen i juli.
    Held og lykke 🙂 Mvh Iben.

Anonym Aventyr

Jeg kan anbefale at sætte meget tid af til Guatemala, det er klart det fedeste land i Mellemamerika. Og også der I finder Tikal, som er nogle must-see mayaruiner efter min mening. Jeg har ikke selv været i Mexico, men ville klart tage dertil, hvis jeg skulle derhen igen. De to lande er de mest kulturrige i forhold til mayaerne og farver. Cuba er også et super fedt land, men meget turistet og ret dyrt.
    Har også været i Honduras, Nicaragua og Costa Rica, men hvis jeg skulle tilbage, ville jeg nok koncentrere mig om Guatemala og Mexico. Det er altid fedt at have lang tid i de lande man besøger, det giver også en større frihed. I Guatemala skal I klart tage til Tikal, Lago Atitlan (byen San Pedro) og holde jer fra hovedstaden Guatemala City og i stedet have base i Antigua eller Xela (Quetzaltenango) 🙂

Håber du kan bruge forslagene til noget!

Anonym Claus

Nicaragua er da også et fedt land

mvh
    Claus

Anonym raslyng

Hvis I ikke har planer om, at I nødvendigvis skal se alle landene på 2 måneder, så vil jeg klart anbefale, at I koncentrerer jer om Mexico, BELIZE, Guatemala og Honduras. Her vil I få masser af muligheder både for ruiner, dyr og strande.
    I det sydlige Belize slipper i for turister.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    2 månder er fint til mellem Amerika, i kan rejse igennem alle 8 lande fra mexico til panama.
    Fordi man kan opleve mellem Amerika på 2 månder er at afstanden mellem landen ligger ikke langt fra hinanden, på naer mexico,når i Ankomer til Beliz hvor jeg kan anbefalde key cooker en llille back packer ö, er der ikke langt til gutamala, da i kun har to månder kan jeg anbfalde jer at rejse stille og roligt igennem, med ophold to til tre steder i hvert land i ville besöge,husk Nicaragua og leon hedder byen som claus siger fedt land og billige husk granada,super hyggeligt ,god rejse,lars, husk lonely plante central of Amerika on a shoe string er rigtig god til mellem Amerika köb den lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    2 månder er fint til mellem Amerika, i kan rejse igennem alle 8 lande fra mexico til panama.
    Fordi man kan opleve mellem Amerika på 2 månder er at afstanden mellem landen ligger ikke langt fra hinanden, på naer mexico,når i Ankomer til Beliz hvor jeg kan anbefalde key cooker en llille back packer ö, er der ikke langt til gutamala, da i kun har to månder kan jeg anbfalde jer at rejse stille og roligt igennem, med ophold to til tre steder i hvert land i ville besöge,husk Nicaragua og leon hedder byen som claus siger fedt land og billige husk granada,super hyggeligt ,god rejse,lars, husk lonely plante central of Amerika on a shoe string er rigtig god til mellem Amerika köb den lars

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account