This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Saro

Hej 🙂
    Vi er to piger, der netop er igang med at planlægge en længere rejse rundt i Sydamerika. Vi har tænkt os at være afsted i ca. 6 måneder og ruten er indtil videre: Argentina, Brasilien, Peru og Chile. Vi har netop fundet ud af, at selvom vi opholder os mindre end tre måneder i hvert land (som er det maksimale med et turistvisum), er vi stadig nødt til at kunne dokumentere for, at vi skal videre – fx. fra Argentina til Brasilien. Er der nogle, der har erfaringer med dette? For det kan da ikke være meningen, at vi skal købe flybilletter fra hvert land allerede nu, så vi kan dokumentere for, at vi skal videre.

Venligst
    Saro

Anonym DanielJohansen

Jeg har ikke oplevet det problem nogle steder i Sydamerika. Kun i USA og i Costa Rica har jeg oplevet at immigrationsmyndighederne har spurgt til purpose of stay samt udrejsedato og -billetter.

Kun i Costa Rica har jeg oplevet, at blive tilbageholdt for ikke at have nogen udrejsebillet. Et trick jeg har brugt til at komme ind alligevel er at bede et flyselskab i lufthavnen om at udstede en billet, få et print af reservationen (billetten er elektronisk) og så annullere billetten igen. Reservationen kan du så vise til immigrationen. Den er ikke helt fin i kanten, men det har virket for mig:)

Anonym Claus

Hvor har I læst, at I skal kunne dokumentere jeres rejse fra Brasilien til Argentina?

Det er bare at tage ind på busstationen i f.eks. Foz do Iguazu og så købe en billet til f.eks Buenos Aires. Stige på bussen. Ved grænsen skal I selvfølgelig have stemplet passet, men det er helt problemfrit. I behøver jo ikke noget visum.

Hvis I få lyst til at opholde jer yderligere i hvert land, altså ud over de 3 mdr i automatisk får, kan det også lade sig gøre.

I Brasilien f.eks. tager I ind til Policia Federal. De findes i alle delstatshovedstæder, f.eks. Rio, Sao Paulo, Salvador, og udfylder et stk papir. Som I så afleverer sammen med betaling. Skal ske i en bank. Nogle gange kan det udstedes med det samme, andre gange tager det en dag, at få det lavet. I kan max søge om 3 ekstra mdr.
    Tilsvarende for Argentina og Chile. Dog skal I kunne dokumentere, at I har penge nok, og at I har en billet til Europa. Men har I et plastikbetalingskort er det ok.

mvh
    Claus

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg har rejst i Sydamerika i 5½ måned og er på intet tidspunkt blevet spurgt om noget som helst, udover de obligatoriske papirer der skal udfyldes når man krydser grænsen.

Jeg vil helst ikke blande mig i jeres rejseplaner, men jeg vil blot sige, at Bolivia er et besøg værd. Fedeste land jeg har rejst i på det sydamerikanske kontinent.

Anonym Saro

Okay. Mange tak for svarene! En bekendt af os er netop rejst til Brasilien (og skal videre rundt i Sydamerika) og han blev allerede “stoppet” i Frankfurt, da hans billet til Brasilien ikke var en returbillet, og han altså ikke kunne dokumentere for at han skulle videre. Han var derfor nødt til at købe en HELT ny billet og spildte en masse penge fra den første. Det er også mærkeligt, for ifølge Kilroy Travels, som vi har talt med, er det også nødvendigt med en rute og at kunne dokumentere med fx flybilletter – men det må så ikke kunne passe..

Anonym Claus

Det er generelt en dårlig ide at rejse til Sydamerika på en enkelt. Det er dyrere at købe en billet i Sydamerika til Europa end omvendt. + at man risikerer at skulle betale en dyr returbillet.
    Men man kan jo godt købe en billet til f.eks. Sao Paulo og retur fra Santiago de Chile

Når du først er i det sydamerikanske, kan du jo uden problemer tage bussen rundt.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Til Lars Lauridsen

Man kan sagtens blive tilbageholdt i lufthavnen, hvis man ikke har en returbillet. Gælder ikke bare til Sydamerika men generelt til rejser udenfor EU.

Man kan jo så blive afkrævet at skulle betale for en ny returbillet. Her kan de jo bruge deres Visa/Dankort som betalingsmiddel.

mvh

Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

helt klar claus.
    Mine flybilletter var ind mexico og hjem rio brasilien, anden rejse var ind rio og hjem mexico, to kanon rejser uden problemer med mine flybilletter,
    så lang tid at du kan bevise at du har en billet hjem til Dk plus at du har penge til at klar dig selv for, bliver der ingen problemer.
    lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Den er god nok.

Men det er ikke noget problem for jer, da i er fra Dk med et visa kort i hånden.
    I kan bevise at i har penge til at klare jer selv og kan betale for en flybillet ud af brasilien. hvis de holder jer tilbage i lufthaven i brasilen, som ikke kommer til at ske, Kan i jo bevise at i er på en rund rejse, har selv har haft to store rejser i syd Amerika og i for ingen problemer. reglen er lavet, så de har styr på dem der rejser ind i landet også har penge til at rejse derfra igen.
    god rejse.

Anonym Søren

Hej alle,
    Efter at have læst indlæggene igennem synes jeg stadig ikke det fremgår helt klart hvad der skal gøres for at undgå problemer ift. indrejse til sydamerika ved ophold over 90 dage.

Jeg skal på en mindre rundrejse dernede i februar og ca. 100 dage frem, hvor jeg lander i Rio og har billet hjem fra Lima.
    Jeg frygter at blive krævet bevis for udrejse fra Brasilien ifm. mellemlanding i London eller ankomst i rio, hvilket jeg ikke har…

Kunne fremlæggelsen af sine planer og bevis for planlagte ture undervejs være bevis?
    Synes det er svært at få klare svar, og er da enig med pigerne om at det ikke kan passe at det nu skulle være et problem at rejse rundt i sydamerika i mere end de 90 dage…

Håber nogen vil forklare yderligere?

Mvh Søren

Anonym Jaco1881

Er der nogen der har opdateret information om dette?

Jeg står nemlig og vil allerhelst købe en enkeltbillet til enten Syd- eller Centralamerika og rejse ind til pengene løber op, og så tage hjem igen.

Men Kilroy anbefaler mig at købe en billet til eksempelvis Mexico City, og endnu en billet videre fra Panama til Sydamerika som har afrejse inden for 90 dage fra ankomst i Mexico City… Og det på trods af at hvert land giver 90 dages visum..

Please, er der nogen der ved noget med sikkerhed her? 🙂

Mvh Jacob

Anonym Mads & Camilla

Hej Jabo1881,

Ved godt det er lidt sent vi svarer, så hvis du har fundet svaret, er der måske andre der står i samme situation og ikke har.
    Vi har lige rejst rundt i både Mellemamerika og Sydamerika fra Januar til September i år hvor det ikke har været noget problem at rejse gennem de forskellige lande uden en udrejsebillet. Vi har kun oplevet at blive spurgt om udrejsebillet i Argentina, hvor vi “lovede” at vi nok skulle købe en billet så snart vi fik noget internet 😉 De tjekker det sjældent, og hvis de gør, så hjælper det også at fortælle ens rejseplaner mht. de destinationer i landet man gerne vil til, og sige man derefter rejser ud af landet.

Håber svaret kan bruges, verden er heldigvis ikke så striks, hvis man har et smil på læben 🙂

Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account