This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine P

Hej!

Jeg ved dette spørgsmål er stillet 100 gange, så derfor spørger jeg igen. Jeg har tidligere været i Thailand i tre måneder, hvor jeg havde et O-visum, men denne gang lander jeg i Bangkok, tager videre til Vietnam gennem Laos, hvorefter jeg skal et smut til Burma for til sidste at bruge min sidste tid i Thailand. Kræver dette et visum, eller kan jeg frit rejse over grænsen så længe jeg maks er i Thailand 30 dage?

Jeg skal være i Asien i 2 måneder og har ligeledes afrejse fra Bangkok. Håber mit spørgsmål giver mening 🙂

Anonym Steffen H

Hvad jeg har kunne læse mig til, så får du 30 nye visumdage, når du rejser ind i Thailand igen. Det er dog ulovligt at lave de såkaldte “visumrejser”, hvor du kun er ude af Thailand i et døgn eller to.

Men hvis du er væk i 15-25 dage inden kommer retur, så er jeg ret sikker på, at du bare får 30 nye dage, når du rejser ind i Thailand igen.

Anonym Tine

Som Steffen skriver, så er visaruns i Thailand ulovlige. Du får 30 dages gratis visum når du rejser ind i landet med fly og 14 eller 15 dage når du rejser over land. Kan ikke life huske det præcise antal. Hvis du er væk i landet i et par dage, så tæller det vist ikke som et visarun. Da man på et visarun bare forlader landet i et par timer. Du kan dog søge om at forlænge dit visum når du er i landet eller du kan vælge at overskride det og betale bødeniveauet. Jeg kan ikke huske prisen, men det kan du sikkert google dig frem til 🙂 de præcise regler for danskere står herhttp://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/thailand-pas-og-visum/

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account