This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Heidemann

Hej,

Jeg skal 3 uger til Vietnam i august, og har derfor brug for indenrigsflyvninger for at nå at se det hele. Derfor har jeg et par spørgsmål til dem der har haft erfaringer med dette før.

– Kan man flyve direkte fra Sapa til Hue? (således at jeg slipper for at skulle forbi Hanoi, og flyve derfra, når jeg kommer tilbage fra trekking i Sapa)

– Hvor køber man lettest og billigst billetter til indenrigsfly? Er det i lufthavnen, på hotellet eller et tredie sted?

– Skal man købe billetterne i god tid eller kan man gøre det samme dag man ønsker at rejse?

Håber der er nogen der kan svare.

På forhånd tak!

Anonym apa

Hejsa

Jeg er selv næsten lige kommet hjem fra asian (herunder vietnam).
    Og det kan altså godt lade sig gøre på 3 uger uden at du flyver. Du kan de fleste steder kører i natbusser. På den måde sparer du både tid og en overnatning. Og forholdene i de nat/sovebusser, her rigtig gode.

Hvis du alligevel er opsat på at flyve så er der så vidt jeg ved kun et selvskab, nemlig vietnam airlines, og tror det billigste er hvis du køber enten via deres hjemmeside eller igenne prissammenlignings sider som feks. travelmarket.dk.
    Der flyves så vidt jeg ved ikke mellem Sapa og Hue.

Rigtig god tur, har du flere spørgsmål er du velkommen til at skrive,

Anders

Anonym Anonym

Jeg er meget enig med “apa”. Har selv kørt med bus gennem Vietnam fra nord til syd og på tværs og kan også konkludere, at buschaufførerne er udmærket i Vietnam – sammenlignet med Thailand og Cambodia.

Rigtig god tur – Vietnam et et fabelagtigt land at rejse i.

Anonym apa

Ja Tersing, hvis man kører i bjerge er sagen en helt anden. Ved ikke om det er chaufføerne der kører dårligt, tror mere det bare er vejene der er lort.
    Men uanset hvor du er så stinker bjergkørsel 😉

Anonym none

He he apa så har jeg bare været uheldig, den chauffør vi havde sad og bællede hjemmebrændt.

Anonym none

Advarsel, har du let til kørersyge, nej om igen, i Vietnam kører busserne som sindsyge, tag toget, det er dejlig afslappende, og du er sikker på at komme hel frem.
    Ellers kan jeg anbefale noget kørersyge medicin der kan købes på deses apoteker, tag to piller og du bliver dejlig dvask.

Bus chauførerene kører så råddent at selv de lokale sidder og kaster op, det vil jeg gerne skåne dem jeg nu kan for,

Søren

Anonym apa

Oaky der er jeg så meget uenig.

jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om du har været uheldig, men efter min mening kører buschaufførerne udemærket i Vietnam. Sammenlignet med dem jeg så i Thailand, Laos, Cambodja og Ecuador, så kørte det bedst i Vietnam.
    Og man skal kun være nervøs for køresyge hvis man virkelig har problemer med det.
    Jeg Bliver selv af og til køresyg i busser, men det var intet problem i Vietnam og de kørte roligt nok til at jeg kunne læse også.

Selvfølgelig er det ikke det samme som herhjemme, da vejene altså ikke er i samme stand – men intet du skal være nervøs for.

Og ja Tersing har helt ret i, at de lokale nogen gange kaster op – dog er det oftest små børn jeg har oplevet. Men som Lonley Planet også pænt beskriver, så er mange af de lokale ikke vandt til at rejse i feks. busser og derfor bliver de syge.

Anonym none

Hmmm Kan kun tale om min egentlige bustur i det nordlige Vietnam, fra Lao Cai Til Dien Bien Phu, Men det er det jo også bjerge og snorde veje, haha i bussen var det alt og alle der kastede op, selv den virkelig kønne Vietnamesiske pige jeg sad ved siden af, haha så var hun pludselig knap så køn. 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account