This topic is empty.

• Forfatter
     zaggisanja

Hej hej.

Jeg rejser tre uger til Indien her i marts og skal nok bo i Goa en uge hvor jeg mest skal slappe af. Før det har jeg dog to uger på egen hånd.

Nogen gode ideer til hvad jeg kan lave i det område på egen hånd. Er en pige på 26 år og rejser alene..

Mine overvejelser er:

tage billigt fly til delhi og være der ca. 5 dage – måske se Jaipur og Agra – taj mahal. Men er det til at arrangere det dernede? og er det sikkert når jeg er alene?

jeg kunne også bruge nogle dage i Goa på egen hånd – men er der noget der er værd at se?

Overvejer også Jog falls i staten ved siden af Goa – Karnataka… Har nogen været der? spændende? Hvor kan man bo og hvordan kommer man dertil?

Findes der andet i denne stat der skal ses? måske noget wildlife eller tigerreservat??

en anden mulighed er Kerala med backwaters?

Jeg har overnatninger booket i ni dage ud af de tre uger.

Hvor mange lommepenge skal jeg have med tror i?

Hvis en eller anden synes turen lyder spændene, er jeg i øvrigt åben for en rejsekammerat hvis vi klikker..

mvh Sanja

zaggisanja

spændende tur du har været på – gid jeg havde tid til det.

tak for dine indput – det er jeg glad for.

Jeg vil nok vende næsen mod syd så:-)

mvh sanja

Anonym Katrine

Jeg ville helt sikkert vælge at booke tur på backwaters i kerala. Jeg har selv boet på et lille guesthouse ved vandet der (kan ikke huske hvad det hed.) Derfra tog vi på ture ud på floderne. Hvis jeg havde haft råd havde jeg helt sikkert taget på backwaters tur. (men det kan være lidt smådyrt)
    Delhi i fem dage vil jeg ikke anbefale. Den er ikke vildt inspirerende. Men det er muligt at tage på en dagstur til taj mahal. Det er meget smukt men også meget turistet.
    Jaipur ligger langt væk fra delhi og kan derfor ikke bruges som dagstur.
    Indien er et voldsomt stort land og jeg vil derfor anbefale at du fokuserer på at opleve syd Indien. Det er utroligt smukt.
    Det er sikkert at rejse alene i Indien. Men tag dine forholdsregler. Klæd dig evt. tildækket – det mindsker toppen af interessen.
    Håber at det besvarede nogle af dine spørgsmål.
    Har boet 1 år i Indien og rejst fra toppen af Himalaya – til sydspidsen hvor de tre oceaner mødes – og op igen igennem midten:)

Anonym Joey

Hej Sonja

Jeg vil også til INDIEN til sommer men første juli 🙁 ægerligt…. så må du skrive hvordan turen er gået 🙂

Hilsen
    Joey

Anonym sanja

hej hej…ja, det skal jeg nok…

glæder mig i hvert fald til at komme afsted. nu har jeg købt billet og satser på både solferie og store oplevelser. – vil gerne se noget vildt natur – f.eks. de store vandfald der falder fra 300 m højde:-)

Anonym Joey

også mig…glæder mig til at hør’ hvordan det er gået, da jeg også skal på samme tur helt alene 🙂

/Joey

Anonym LauraKV

Hej Sanja
    Hvornår I marts skal du afsted? Jeg overvejer at tage til Goa i næste uge nemlig 🙂
    KH Laura, 30 år, Kbh.

Anonym birgitte

Hej
    Vi er et par, som over påsken (dvs. i næste uge) har 11 dages ferie (inkl. rejsetid) hvor vi gerne vil til Kerala. Hvordan kommer vi billigste dertil fra København? og hvilke steder i Kerala ville være bedst at fokusere på når vi kun har ca. 7 dage i alt dernede? (eks. rejsetid). Vi vil gerne bo på stranden i en hyggelig bungalow og et sted hvor ayuveda massage, sundhed og smuk strand er i centrum. Og hvor længe tager de egentlig om at lave visum på den indiske ambassade i Kbh? Vi vil gerne afsted fredag 26 marts, så vi har kun en uge inden evt. afrejse. Håber meget at høre fra jer. På forhånd mange tak. Birgitte & Jakob

Anonym birgitte

Hej
    Vi er et par, som over påsken (dvs. i næste uge) har 11 dages ferie (inkl. rejsetid) hvor vi gerne vil til Kerala. Hvordan kommer vi billigste dertil fra København? og hvilke steder i Kerala ville være bedst at fokusere på når vi kun har ca. 7 dage i alt dernede? (eks. rejsetid). Vi vil gerne bo på stranden i en hyggelig bungalow og et sted hvor ayuveda massage, sundhed og smuk strand er i centrum. Og hvor længe tager de egentlig om at lave visum på den indiske ambassade i Kbh? Vi vil gerne afsted fredag 26 marts, så vi har kun en uge inden evt. afrejse. Håber meget at høre fra jer. På forhånd mange tak. Birgitte & Jakob

Anonym sanja

hej hej.. tror det billigste er at gå på momondo og søge på fly fra kbh til enten Mumbai eller Delhi og så booke et indisk indenrigsfly derfra. kan også gøres over momondo…

feks jet airlines eller kingfisher eller spice jet. billigt..

ellers ville jeg undersøge tyrkietekspertens priser til goa – og så selv tage tog fra goa til kerala. det er garanteret billigt… eller booke fly fra goa.

Prøv jer ad med nogle søgninger på monomdo.

men jeg ville starte med ovenstående.

De siger det tager 1 uge med visum. jeg fik mit på 5 dage.

hvis I bor i kbh, ville jeg personligt tage derind. det kan nok fremskynde det hele lidt…

mvh sanja

Anonym sanja

hej Laura…

jeg skal afsted i morgen tidlig…

min mor valgte at tage med…

Hvis du dukker op i Candolim / calangute eller i nærheden, så smid en mail på sanjahvolbaek@gmail.com – så kunne vi evt tage på en eller anden tur sammen eller noget..

vi rejser med tyrkieteksperten…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account