This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lone25

Hej!

Jeg overvejer meget kraftigt at give min lillesøster en 3 ugers backpacker tur til Indien, fra d. 15/12 – 2011 til d. 8/1 – 2012. Jeg har fundet flybilletter til 4.044 pr. pers fra Kbh til Mumbai. Er dette en ok pris??

Er der nogle der har erfaring med backpacking i Sydindien? Gode råd og ideer til hvad man bare må se/opleve? Eller ville det være bedre med Nordindien..? Er det sikkert for 2 piger (13 og 26 år) at rejse alene et sted som Indien? Er der noget jeg især skal tænke over inden vi beslutter os endeligt?

Hvordan vil I sige mht. budget – jeg tænker ialt 10.000 inkl billetter og forsikring til os begge. Derudover ca. 5-6.000 i lommepenge til hver. Vi skal ikke leve luksus, men på hostels/guesthouses. Og prøve lokal mad osv.!

Jeg håber meget at få nogle gode råd og ideer fra nogle af jer herinde, alt kan bruges da jeg aldrig før har været i Indien 🙂

Mvh. Lone og Line

Anonym Torben Linnemann Nielsen Torben@Backpackerplanet.com

Hvorfor er du ikke min storesøster 😉 det lyder som en fed ide.

Knus
    Torben (Backpackerplanet)

Anonym Daizz

Hej

Min kæreste og jeg brugte ca. 30.000 pr. måned i Indien for et par år siden inkl. alt + en del indenrigsfly, så vil mene, at jeres budget er helt fint. Prisen for flybilletten er også fair nok.

Hvad inspirationen angår, så kommer det meget an på, hvad i er til. Hvis man er arkitekt som jeg, så er nordindien suværent det mest interessante. Her findes utallige fantastiske bygninger med Taj Mahal og Golden Temple som nogle af topattraktionerne. Til gengæld er nordindien meget mere stressende end sydindien.

Hvis I er til afslapning, så er sydindien stedet. Her kan jeg helt klart anbefale en tur med husbåd på Kerala Backwaters. Når I nu rejser i højsæsonen, så skulle Goa også være rigtig godt. Har dog ikke selv været i Goa, så det kan jeg ikke svare på. Bare sørg for ikke at bruge mere tid end højest nødvendigt i Mumbai. Her er Delhi langt mere interessant.

Jeg har mødt adskillige piger, som har rejst rundt i Indien alene uden problemer, men har også mødt nogle der har. I vil opleve at få meget stor opmærksomhed, som for nogle kan være ubehageligt, men hvis I forberedt på det, så giver det formentlig ingen problemer. Det er ihvertfald mit indtryk, at inderne ikke er mere grænseoverskridende, end så mange andre, hvad det angår. I bør nok stadig holde jer til turistruterne, undgå de billigste billetter med offentlig transport og sørg for alt i verden for at gå konservativt klædt.

Håber i kunne bruge det til noget. indien er et fantastisk land at rejse rundt i.

Anonym Anonym

Tusind tak for det gode svar, det var en stor hjælp!
    Mvh. Lone 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account