This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym maria2005

Hej..
    Vi er to piger, der planlægger en rejse på ca. 4mdr. til Indien. Har derfor mange spørgsmål ang. rejsen.
    Findes der nogle byer hvor der er mange backpackere? og hvilke seværdigheder “skal” man se når man er i Indien?
    Hvordan er temperaturen omkring Delhi i perioden januar-juni?
    Er der nogle steder man som ung pige skal undgå? og er det sikkert at færdes ude om aftenen?
    Er der nogle organisationer med frivilligt arbejde der kan anbefales i Indien?

Indtil videre regner vi med at rejse med Mstravels, er der nogen, der har erfaringer med denne organisation?

Har hørt at det ikke er en god ide som pige at gå rundt i en ærmeløs bluse og et par shorts, men da der jo kan være meget varmt Indien, ville dette måske alligevel være at foretrække, er der nogen, der har erfaringer med dette??

På forhånd tak

Mvh Maria og Anne Mette

Anonym tln

Hej Maria og Anne Mette

Jeg vil bare gøre opmærksom på at I kan finde en klimatabel her på siden under “Rejseguide”

De bedste rejsehilsner

Torben Linnemann Nielsen

Anonym Carina

Jeg har ikke rejst i Sydindien, så mine svar gælder udelukkende nord for Mumbai (Bombay). Jeg har dog hørt, at Sydindien skulle være mere afslappet og nemmere at rejse i.

Mht. backpackerbyer, så er der selvfølgelig steder, hvor der er flere turister end andre steder. Dette gælder feks. Jaisalmer i Rajastahn-provinsen, hvorfra man kan tage på kamel-rideture ud i ørkenen. Et andet sted, hvor der er mange turister, er Leh i Ladakh provinsen, i det allernordligste Indien i Himalayabjergene. Området og busturen dertil er ubeskrivelig smuk – men desværre er vejen lukket pga. vinter og sne fra midt september til midt juni – men måske I kan nå det alligevel hvis I er til flot natur, trekking og bjerge.

Et must i Indien er byen Varanasi ved Ganges-floden – en af Indiens helligste byer – det er en fantastisk oplevelse at sejle/gå langs ghatsene og se ligbrændinger, folk, der beder, vasker sig, leger… Agra med Taj Mahal er også et must, men selve byen er der ikke meget ved synes jeg. Desuden synes jeg næsten også, at man skal opleve en by i ørken-prøvinsen Rajastahn, feks. Jodhpur, “den blå by” eller en af de andre…

Mht. rejsetidspunkt, så tror jeg, at det bedste tidspunkt er fra oktober til marts (udover bjergene i nord, hvor højsæson er juni til september). Efter marts bliver der utrolig fugtigt, lummert og varmt, indtil regntiden sætter ind i juni, hvor det ikke er bedre. Jeg har dog selv rejst i denne periode og det kan sagtens lade sig gøre – I skal bare være indstillet på, at det er ulideligt varmt, og at man nok skal lægge brak et par timer midt på dagen…

Det der med, at det ikke er smart at gå i ærmeløs og stramme bluser og shorts er rigtig nok, og det skal bestemt ikke undervurderes. Som hovedregel er det bedst at have både knæ og albuer dækket. Selvom i går i løst tøj med lange ærmer vil I få utrolig meget opmærksomhed som piger, mændene vil prøve at tage på jer og råber efter jer – så kan I selv regne ud hvor slemt det bliver hvis I går i for dem udfordrende tøj. Det er ikke for at skræmme jer eller noget – vil bare gerne sige hvor meget det betyder, at man respekterer den lokale dress code og dermed får så lidt uønsket opmærksomhed som muligt. Og faktisk, så er det heller ikke et problem at gå med lange ærmer så længe tøjet sidder løst – for så føles solen nemlig heller ikke så brændende varm og ulidelig som hvis den svitser på bart hud… Dette gælder ikke i bjergene og ved som sagt ikke med Sydindien, men det skulle være mere afslappet.

Håber I kan bruge ovenstående til noget – Indien er et fantastik land at rejse i , og jeg håber, at I får en god rejse, og skriv endelig igen hvis I har yderligere spørgsmål.

Anonym Carina

Forresten – der er ikke rigtig nogle steder, man skal undgå (udover Kashmir), og man kan sagtens gå ude om aftenen, men i alle byer er der jo områder, feks med meget fattigdom, hvor det nok ikke, især om aftenen, er smart at gå og skilte med, at man er turister. Jeg har aldrig følt mig decideret utryg i Indien, især ikke når man er to, også selvom I begge er piger.

Anonym Annette

Hej Maria og Anne Mette

Indien er – hvis I spørger mig – ét af de mest fantastiske lande. Jeg har været der 3 gange (nordvest, øst, og syd – ikke så meget inde i landet) og skal helt sikkert tilbage.

Har en kommentar mht. sikkerheden; som alle andre steder skal man passe på sig selv og tænke sig godt om. Det er af stor betydning at overholde den lokale “dresscode”. Hvis ikke kan man – i bedste fald – krænke den lokale befolkning og – i værste fald – komme galt afsted.

Personligt har jeg aldrig oplevet noget rigtig ubehageligt i Indien, men har dog fået et par klap bagi og mange “muntre” tilråb på gaden. Dette selvom jeg har været i selskab med en mand med store overarme og 195 cm. i højden. Tilgengæld har jeg hørt om flere piger der har været udsat for rigtig ubehagelige episoder. Jeg ville ikke rejse alene til Indien – og slet ikke gå alene på gaden om aftenen….

Nå det er sagt vil jeg lige tilføje, at jeg aldrig har fået stjålet noget som helst i Indien, så befolkningen er altså ikke det tyvepak som der er nogen der gerne vil gøre dem til. De er meget fattige og forsøger gerne at snyde penge fra turister, men det er sjældent de ligefrem stæler dem!

Rigtig god tur

/Annette

Anonym Annika

heij 🙂 jeg skal lave en opgave i skolensom skal handle om Indien. så har nogle spørgsmål omkring det.
    hvad eksportere indien meget? og hvor mange turister kommer der ca. om året? og hvordan er klimaet dernede?

mvh. Annika

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account