This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kirstenm88

Hej.
    Er der nogen der ved om man kan købe en interrail billet til Indien? I så fald, hvad er prisen cirka?
    Hvis ikke man kan, hvor meget koster det så at køre i tog i Indien? Og kan man køre alle steder hen med tog?
    Er alt billigt derovre? Hvor meget skal man cirka regne med pr. måned, hvis man ikke skal spise på restaurant hver aften og bor på billigt hostel?
    – Kirsten.

Anonym Magnus

Jeg mener ikke, at der er interrail i Indien, men det er billigt at køre med tog. Jernbanenettet dækker store dele af Indien, men der er også busser, tog er dog langt at foretrække. Et gæt ville være, at det koster ca. 20 øre/km med tog afhængig af hvilken klasse du vil rejse på. Hvis andre har mere præcise priser, må de gerne melde sig.

Overnatning kan du finde fra ca. 20 kr og opefter. Et måltid på en billig restaurant koster under 10 kr, måske kun det halve. Du kan sagtens rejse for ca. 100 kr om dagen, men nogle gange er det rarere at bo lidt bedre og spise på gode restauranter. Glæd dig, Indien er et vanvittigt sted!

Anonym Caroline

Der findes en interrail-billet til Indien (saa vidt jeg har laest mig til i Lonely Planet), men medmindre du vil rejse helt vildt rundt i tog, kan det bedre betale sig at koebe enkelt billeter.
    Man betaler i toget pr kilometer, men en nat i tog paa 12-14 timer, koster omkring 20-25 kr. Det er altsaa temmelig billigt at komme omkring. Busserne er billigere, men ogsaa mere overfyldte, langsomme og farlige mht uheld og overfald.
    Det er tit muligt at prutte om priserne paa hoteller rundt omkring. Nogle steder kan du uden problemerfaa et dobbeltrum til 15 kr. hvor du andre steder maa slippe 30-50 kr for det billigste.
    Det letteste og oftes ogsaa det eneste mulige (medmindre du medbringer tranqia-saet), er at spise paa restaurant hver aften. Supermarkeder findes ikke rigtigt, og det er noget af en process foerst at skulle paa groentsagsmarked og derefter selv tilberede sin mad.
    Hvis det skal goeres ultra billigt mht mad, saa spis paa de forskellige gadekoekkerner rundt omkring, hvor folk laver indiske retter direkte fra deres blus paa gaden. Det er oftes frisklavet (saa man undgaar maveproblemer) samt billigt (omkring 1,5 – 3 kr for et maaltid). Desuden moeder man lettere de lokale ved disse boder, samt faar smagt den lokale indiske mad.

Jeg er i Indien nu, og nyder det hvert sekund. Glaed dig, det er virkelig et vanvittigt sted!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account