This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej,
    Min veninde og jeg skal til Indien til feb. vi skal være der 2 måneder men kun rejse runt i 1 måned. Lige nu regner vi med at rejse fra Madurai-kanyakumari-Trivandrum-Cochin-mysore og derefter ende i Bangalore. Derefter flyver vi til Delhi og bruger nogle dage der inden vi tager til Thailand.
    Er der nogle som har nogle idéer til hvad der kunne være fedt at se eller lave i de områder?

Er der nogle som har erfaring med offentlig transport i Indien, bus, tog.. kan man resevere på forhånd på nettet? Eller er det bedre bare at møde op på stationen??

Hilsen Seier

Anonym Gry

Tognettet i indien er ret fint men der er rigtig mange som bruger det og man skal være forberedt på at køre i maaange timer nogengange (men det er klart oplevelsen værd). Man skal bestille togbilletterne i forvejen på stationen, typisk et par dage før. Ha tålmodoghed. Hvis I kører på 3.kl er det virkelig billigt og ret fedt at opleve. Personligt vil jeg foretrække tog fremfor bus. Deres busser er noget særligt og det er mere sikkert at køre med tog. go tur, det er et fantastisk land!

Anonym Gry

Tognettet i indien er ret fint men der er rigtig mange som bruger det og man skal være forberedt på at køre i maaange timer nogengange (men det er klart oplevelsen værd). Man skal bestille togbilletterne i forvejen på stationen, typisk et par dage før. Ha tålmodoghed. Hvis I kører på 3.kl er det virkelig billigt og ret fedt at opleve. Personligt vil jeg foretrække tog fremfor bus. Deres busser er noget særligt og det er mere sikkert at køre med tog. go tur, det er et fantastisk land!

Anonym lone traveller

Jeg kørte med et “express”-tog i indien i 17 timer. Det standsede kun 15-45 minutter ved hver station og havde en gennemsnitsfart på 28km/t, haha :).

God tur

Anonym Anonym

Jeg har været i de nævnte byer her i sommerferien. Jeg var i Alleppey, Kannyakumari, Madurai, Trivandrum, Varkala og Chochin. Jeg der i nævntre rækkefølge i 14 dage uden programmet føltes klemt. I må virkelig ikke snyde jer selv for Varkala, som ligger mellem Trivandrum og Cochin.

I Kannyakumari er der ifølge Lonely Planet nok til at kunne holde én beskæftiget i en dags tid, og det er rigeligt.
    I Madurai er der Meenakashi, og den lever de meget højt på.
    Sørg for at tage i Zoologisk have i Trivandrum.
    I Cochin kan man også sagtens bruge et par dage.
    Umiddelbart vil jeg sige, at i nå at tage flere steder hen. Kerala er en fantastisk stat.

MVH
    Anders

Anonym flyvholm

Prøv at se på: http://seat61.com/ . Her har de alt om tog i hele verden: også indien. En fantastisk sted.

Flyvholm

Anonym Anonym

Mange tak for de dejlige svar.
    Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på når man rejser med tog? Jeg har hørt noget om, at man skal stå i forskellig kø afhængig af køn??

Er der mulighed for at få din mail Anders? Du har jo været mange af de steder vi skal hen. Kunne være rart at høre lidt mere.
    Knus Trine

Anonym Anonym

Togtider finder i på http://www.indianrail.gov.in – alle øvrige oplysninger findes på denne hjemmeside.
    Gry svarer: på 3. kl. – der er ikke 3.klasse, men 1,2 og 3 AC tier, second class slepper og second class (general coach). + andre muligheder afhængig af ruten.
    Jeres togrejser er korte, så jeg vil foreslå second class slepper (selvom i ikke skal sove). I har jeres eget sæde og det er billigt. Tag’ ikke lokaltoget, det tager hundrede år, tag kun mail/expres toge.
    Kannyakumari er spændende men er klaret på nogle timer. Trivandrum er en storby, men kun 20 km derfra er der gode strande. Mest populær: Kovalam Beach (billige værelser hvis i har forbindelser) eller Coco Beach (dyr). Bus fra Trivandrum til Kovalam (3 kr.) Rickshaw (20 kr – hvis i er dygtige). Skriv hvis i ønsker flere oplysninger. Jeg har boet i Kerala. globetrotter200770@yahoo.com

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account