This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tennaadamsen

Hej Allesammen!
    Jeg overvejer en slags 3 ugers backpacking tur til Indien i julen – men alene! Jeg ved af erfaring fra mine tidligere ture til thailand, at det er utrolig let at komme i kontakt med andre. Er det også sådan i Indien? Eller vil i anbefale mig at finde en at rejse med?
    Hvor er et godt sted at møde mennesker – hvor holder alle backpackere til henne?

Jeg overvejer at starte i delhi, og tage turen “the golden triangle”, for at se taj mahal osv. Jeg vil derefter tage et smut forbi mumbai, og måske en landsby tæt på der.
    Jeg vil ende ferien i goa med noget aflslapning.
    Hvor mange penge bør jeg spare op?

Jeg kunne desuden godt tænke mig at besøge et ashram, en skole og lære at lave rigtig indisk mad – nogle der kan anbefale noget? Eller anbefale andet at lave/se i indien?

På forhånd tak!

Anonym Anonym

Hejsa

Lyder som en spændende tur. Men 3 uger meget kort efter min mening.
    Har dog ikke været i det nordlige Indien. Jeg rejste mest i det sydlige.
    Jeg rejste rundt i Indien i lidt over 3 måneder. Tog afsted alene og mødte en mexicaner i lufthavnen og vi rejste de 3 måneder sammen. Mega fedt! Så man kan godt komme til at mødes med andre hvis man har lyst.

Var selv i Goa og endte med sidde “fast” i 4 uger 🙂 fortabte mig selv i Goa 🙂
    Min anbefaling hvis du kommer til Goa er at holde dig til den nordlige eller sydlige del. Midten af Goa er ved at være rigtig turist sted hvor priserne virkelig er skuret i vejret. Omkring Vagator/Anjuna/Arambol i den nordlige del af Goa, det var ihvertfald der jeg var. Der er et rigtig hyggeligt guest house i Vagator som hedder Dolrina Guest house. Ligger lidt væk fra vejen i en skov med have og tag terrase 50-100 meter fra stranden.
    Ellers skal du tage til Kerala, det er ikke over rendt af turister endnu, har jeg hørt.

God tur

Anonym Pernille

Jeg har sammen med en veninde sådan cirka samme plan med afgang omkring 28 december og 3 uger frem. Vi overvejer ca 2 uger med “the golden triangle” og derefter en uge med afslapning på en strand. Vi snakkede først om at tilbringe den sidste uge omkring Goa, men nu er vi måske mere ude i noget med Kerala og så tage en backwaters tur.

Er det nemt nok at klare “the golden triangle” på egen hånd eller vil i foreslå, at man tager på en arrangeret tur deroppe?

Anonym Anonym

Hey. Jeg er selv lige kommet hjem fra en tur på tre uger i Indien i samme område, som du snakker om. Jeg rejste i lavsæsonen men havde ikke umiddelbart problemer med at komme i kontakt med andre backpackere. Jeg rejste også alene, så jeg kan da kun sige, at det kan sagtens lade sig gøre. Om man har lyst til at rejse alene et sted som Indien er lidt et temperaments spørgsmål. Jeg mødte både mange, der rejste sammen og mange, der rejste alene. Jeg havde ikke rigtig nogen problemer undervejs, så jeg tror bare man skal være mentalt forberedt på, at indere, og her mener jeg mændene, godt kan være lidt nærgående en gang imellem og stirre meget på dig, og at man kan komme ud for at skulle sætte dem lidt på plads. Hvis du er det, så skal det såmænd nok gå. Dermed slet ikke sagt at du vil opleve nogen problemer overhovedet, jeg er selv en lille blond tøs, som trak rigtig meget opmærksomhed, og jeg kunne sagtens klare mig med at være lidt rap i replikken engang imellem, hvis de blev for nysgerrige. Ellers er det jo altid bare, at bruge sin fornuft, som på enhver anden rejse.

Mht. at møde andre, så skal du være opmærksom på, at konceptet med backpacker hostels endnu ikke er særlig udbredt i Indien. Guest Houses er langt mere almindelige, men der findes nogle hostels for backpackere. I Delhi og Agra er der Nirvana Hostels, som er et rigtig backpacker hostel. De er meget nye og kan endnu ikke findes i Lonely Planet (med mindre der når at komme en ny udgave inden du skal afsted…?), men de kan bookes via hostels.com og hostelworld. Det er et familiedrævet sted og de har hentet hostel konceptet efter flere rejser i Europa, så de kender til den westlige mentalitet. De har også et hostel i Jaipur, men lad for guds skyld være med at tage til det, da det er ejerens mor der driver dette sted og hun, hvor flink hun end er, mener det er hendes rolle at være mor med stort M for dig, mens du er der! Desuden så har de en tilknyttet taxichauffør, som også er et familiemedlem, som insisterer på, at transportere dig rundt i byen (det er nærmest ikke frivilligt om man vil dette!), og desuden så får man ikke prisen at vide før efter turen, så alt i alt er der ikke meget frihed eller chance for at udforske på egen hånd, hvis du tager til dette hostel. Men de to andre er rigtig fede!

Jeg brugte selv 5.500 dkk mens jeg var i Indien, hvilket inkluderede tre indenrigsfly, og jeg flyttede mig meget rundt, hvilket koster, men budget er jo individuelt, og jeg shoppede f.eks. ikke ret meget. Jeg var dog ikke i Goa, så den sydlige del kan jeg ikke oplyse dig om.

Hvis du alligevel tager til Rajasthan, vil jeg dog anbefale dig at udforske det noget mere end bare Jaipur, der ikke var den mest imponerende by efter min mening. Jeg vil bl.a. anbefale dig at tage til Pushkar, en lille bitte by, som du kommer til ved at tage bussen fra Ajmer, som tager en halv time. Ajmer kan du nå med tog fra Jaipur, mener turen tager et par timer. I Pushkar er der ingen rickshaws eller andet offentlig transport, da byen er så lille, at man kan komme rundt til fods, men det er en utrolig farverig by og de bedste fotos jeg har fra Indien blev taget her! Udaipur er også rigtig hyggelig.

Håber det kunne hjælpe lidt og du er velkommen til at spørge igen, hvis du vil vide mere.

Anonym Daizz

Det er nemt, at rejse rundt i “Golden Triangle” på egen hånd. Bare hav toldmodighed, når I skal med togene. bare vær klar på, at indierne er meget nærgående, som vedkommende i indlæg to skrev.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account