This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nannatmunch

Jeg har også overvejet at tage ud med mellemfolke og global contact, hvor man kommer ud og bo hos en lokal familie. Men er lidt nervøs for om det kommer til at blive et alt for stort kultur shock i lige det land at bo alene hos en familie, når det i forvejen er et så anderledes land… oder was?

hvordan er erfaringer med frivilligt arbejde i indien i det hele taget? og rejse rundt alene?

Anonym Nannatmunch

hov den skulle starte med:

Hej alle!
    Jeg har kikket lidt på noget frivilligt arbejde i Indien, med VAID, er der nogle der har nogle erfaringer med dem?

Anonym SkateZ

jeg er lige med på en kigger, overvejer nemlig selv at tage med dem

Anonym Anonym

okay 🙂 med Vaid i indien? jeg tror ikke det er en så gammel organisation, har ikke rigtig stødt på nogle der kender dem.

Anonym Anonym

overvejer et halvt år i thailand, skal nemlig på backpacking i indien her i marts, i følge deres egen hjemme side har de været aktive længe, men opdagede dem selv først i forrig uge

Anonym Niels Rantorp

jeg var et halvt år i Chennai, hvor jeg arbejde for MCCSS. En af de bedste oplevelser i mit liv.
    Det var arrangeret af VAID, og jeg fandt dem meget kompetente. De hjalp med det mest basale. Man bliver ikke holdt i hånden.
    i er velkomne til at ringe 27937858 hvis i vil høre mere.
    mvh
    Niels

Anonym Sara

Hej!
    Jeg ved ikke meget om Vaids programmer i Indien, de blev først rigtig sat i gang efter jeg var afsted med dem, men var afsted med Vaid i 2009 i Thailand et halvt år på kostskole og børnehjem. Og jeg kan kun anbefale dem! Det er en ret lille organisation, og pga det har man en meget personlig kontakt med organisationen (hovedsageligt Katrine). Man kan altid skrive og spørge om hjælp med hvad end det skulle være, og får svar senest dagen efter. Derudover følger de med i ens ophold, og spørger ind til en og “passer på en” hjemme fra Danmark, ved at sende opdateringer fra udenrigsstyrelsen osv.
    Jeg kan virkelig kun give dem mine varmeste anbefalinger!

Anonym Sara

Hej!
    Jeg ved ikke meget om Vaids programmer i Indien, de blev først rigtig sat i gang efter jeg var afsted med dem, men var afsted med Vaid i 2009 i Thailand et halvt år på kostskole og børnehjem. (til dig, der overvejer Thailand ligger min rejsebeskrivelse stadig på hjemmesiden, Sara Andersern, december 2009) Og jeg kan kun anbefale dem! Det er en ret lille organisation, og pga det har man en meget personlig kontakt med organisationen (hovedsageligt Katrine). Man kan altid skrive og spørge om hjælp med hvad end det skulle være, og får svar senest dagen efter. Derudover følger de med i ens ophold, og spørger ind til en og “passer på en” hjemme fra Danmark, ved at sende opdateringer fra udenrigsstyrelsen osv.
    Jeg kan virkelig kun give dem mine varmeste anbefalinger!

Anonym Lone

Jeg var i Thailand med vaid i 2009, et halvt år på kvindecentret. Jeg kan kun give de bedste anbefalinger!:-)

Anonym Mims0809

Hej Nanna,

Hvis man rejser med Global Contact kommer man først en måned på højskole i den region man vælger, sammen med andre danske volontører. På højskolen lærer man en masse om landet, kulturen, lidt sprog og praktiske ting såsom hvordan man underviser, etc. så man er godt klædt på til at gøre en forskel i sit frivillige arbejde! Man får også en volontør ‘makker’ at bo og arbejde med, så man ikke bliver alene, men har én at dele det hele med, både opture og udfordringer. På den måde får man både fællesskabet (og eventuelt rejsefæller til bagefter) og muligheden for at stå på egne ben så snart man er faldet lidt til. Tjek det ud på: http://www.globalcontact.dk

Rigtig god tur!!! Ligegyldigt hvad du vælger bliver det helt sikkert en KÆMPE oplevelse!!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account