This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym FrkVillumsen

Jeg skal til Indien i en måneds tid fra 15 oktober i år. Jeg har en ide om at flyve til Delhi og herfra opleve naturreservatet Corbett og Rishikesh og herefter er planen at jeg vil tage videre til Goa og slappe af på nogle af deres ayurvediske resorts og også gerne opleve noget.
    Er det realistisk på en måned uden det bliver for stressende.
    I må også meget gerne forslå alternativer, eller noget i vil anbefale at jeg bare må se. Det er min første rejse i Indien og første gang jeg rejser alene.
    Nogen ide hvad jeg skal regne med i lommepenge?? cirka.
    Kh Christina og på forhånd tak 🙂

Anonym RenéMadsen

Umiddelbart så ligger Corbett og Rishikesh jo i modsat retning af Delhi til Goa strækningen, så med mindre du har tænkt dig og flyve til Goa, så ville jeg nok overveje Ranthambore istedet (det bedste sted skulle faktisk Bandhavgarh)
    Ift. must see steder er det næsten umuligt og remse op for Indien. Men der er steder som Khajuraho, Ranakpur og Taj Mahal for monumenter, Varanasi for kultur, Bandavgarh for dyr og massevis af andre steder.
    Budgetmæssigt kan du gøre Indien for under 100 kr om dagen, hvis du strammer den godt og 150 kr hvis det skal være mere komfortabelt

Anonym FrkVillumsen

Tak for jeres tid og og gode ideer begge to.
    Jeg går klart efter det mere komfortable og afstressende og ville klart tage et indenrigsfly til Goa, hvis det er der jeg ender. Jeg er ikke på jagt efter en masse turistseværdigheder. Hellere få steder med god tid og skøn natur nok i stil med det du skriver Lars og tak for dine gode råd, jeg vil helt sikkert undersøge det nærmere. Lars du taler om “inden vinteren kommer”, hvad anbefaler du jeg har med af overtøj/sko??

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Hvofor ikke rejse fra Delhi op til Dhamasla, Det tag 12 timer med bus fra Delhi, er du heldig er dali lama hjemme, han bor nemlig i Dhamasla,et fedt sted der ligger oppe i himalaya,hvor du kan besöge manali, risicas, husk også varnansis ineden du tag hjem,
    Er du klar, bus til Dhamasla, du kan nem blive fanget der og ikke komme vider,masser af yoga flot natur, trekking muligheder,mange back packer, vider derfra til manali, med bus igen 12 timer, efter manali rejser du mod varanasie, skal ses,vildtvider fra varnasise til delhi og hjem til DK, du kan lig nå det inden vinter kommer,tjek de steder ud jeg har skreven til dig,husk og presse risikas ind ,måske risikas först og så vider derfra til Dhamasla,nogen rigtig gode steder og så rejser du i himalaya, alt lykke til,lars

Anonym RenéMadsen

ja, så skal du helt sikkert nordpå selvom det nok er for sent på sæsonen for Ladakh. Det er jo forskelligt, hvilke indtryk man får af de forskellige. Dharamsala synes jeg var blæst op til det helt store pga Dalai Lama og blev ret skuffet. Tibetanerne er fantastiske og det er rart og komme lidt væk fra de anmasende indere. Manali er fantastisk og hvis Apple View guesthouse stadig findes, så er det bare stedet. Det er simpelt men familien, der ejer det er helt igennem fantastiske.
    Mount Abu var et af mine yndlingssteder. Vi mødte kun indiske turister og ingen europæere. Der er rigtig god hiking, hvor du kan se bjørne. Desuden ligger Ranakpur i nærheden
    Rigtig god tur

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account