This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lisbeth

Du skal nok være lidt mere specifik om, hvad du søger råd om!

Destinationer?
    Transport?
    Påklædning?
    Overnatning?
    Kultur?
    Oplevelser?

VH

Lisbeth

Anonym miannacubana

nu er jo alene kvinde hvordan er det sikrest med transport og overnatnings steder ? nogen specielle steder jeg feks skal undgå flyver til dehli og er der en uges tid og så tænkte jeg fly/tog til goa hutigst muligt og bruge resten af tiden der

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    du kan ringe til mig på 53570371. Ellers fly ind til delhi og rejs hele vejen til goa med tog med stop i arga taj Mahal puskar udaipur super tog rejse,
    Vider til mumbai bo på red shilde nogen dage vider mod goa.
    husk du flyver ind til delhi og hjem fra mumbai.
    ring hvis der er noget.
    lars

Anonym miannacubana

hej alle jeg tager til indien i 5 uger fra 11 dec alene og kunne rigtig godt bruge nogle gode råd :))

Anonym mianna

hej lars jeg ringer en af dagene tusind tak 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Du er velkommen til at ringe så lave vi lige en super indien rejse til dig der passer med 5 uger.
    Har selv haft 5 rejser til indien.
    lars

Anonym mcskaarup

Hej Mianna,
    JEg var 5 mdr. alene i Indien sidste år, og mit første råd vil være: Kom ud af Delhi hurtigst muligt! Hvis jeg kun havde 5 uger ville jeg slet ikke bruge en hel uge der, medmindre du kender nogen i byen? Pushkar er en charmerende lille by i Rajasthan, som er langt mindre kaotisk end mange af de større byer, Goa er fint til strand og afslapning, men det er ikke en særlig “indisk” oplevelse, man får der – så ville jeg næsten sige, at man lige så godt kunne tage til ethvert andet strandparadis. Hampi er ikke så langt fra Goa, og er et fantastisk smukt og afslappet, dog meget turistet, sted. Hvis du vil have nogle anbefalinger til steder at tage hen, må du meget gerne give mig nogle pejlinger om, hvad du gerne vil opleve – jeg rejste en del i Rajasthan og Delhi-området, Mumbai, Hampi, Goa, Dharamshala, Shimla, Manali (nordpå), Rishikesh (yoga-mekka), Varanasi og sluttede turen i nordøst-Indien med tre uger i Darjeeling og trekking i Sikkim, som var fantastisk.

Det er rigtigt vigtigt at dække sig til – dæk dine skuldre og knæ til, hav ikke stramt og afslørende tøj på. Hvis du føler for det, kan du bruge et tyndt tørklæde over håret, evt. få lavet en indisk dragt med en lang bluse med t-shirt-ærmer og løse bukser eller en sari. Inderne bliver rigtigt positivt overraskede, når man går klædt i “indisk” tøj, og jeg følte i hvert fald, at mange så det som respektfuldt. Jeg så ret mange turister, også danske piger, som gik i korte shorts og stroptoppe, og for indiske mænd, som er vant til at se tildækkede kvinder, er det næsten ligesom at se nøgne kvinder. I Goa er der dog en noget løsere stemning, og her kan man godt gå i kortere shorts og toppe.

Lær dig et par simple fraser på hindi. Namaste = hej, Gi = respektfuldt, som “hr.”, Sukria/danievad (aner ikke hvordan det staves) = tak, ek/do/deen = en/to/tre, acha = godt, ha = ja, nahig = nej.

Og stol på din mavefornemmelse – det er ikke alle som er vodltægtsmænd eller tyve, men de fleste vil på en eller anden vis have penge ud af dig, da du jo har mange flere penge, end de fleste indere kan drømme om. Stå fast og husk din sunde fornuft, men vær ikke hysterisk, så udelukker du dig selv fra en masse gode oplevelser 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account