This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DitteNorre

Hej guys.
    Jeg står og skal afsted til Sydindien i en måned til sommer og har, efter de her massevoldtægter i Indien, en familie og en kæreste der er meget, meget imod, at jeg tager derned.
    Jeg skal afsted alene, hvilket jo selvfølgelig ikke gør det mere sikkert. Men jeg vil super gerne lige høre hvad i tænker omkring en måned alene i Indien.

Jeg skal være rådgiver og lære på en skole i Kerala.

Jeg har skrevt til forstandere på skolen, som siger at der ingen risiko er ved at jeg kommer. Uanset om det er alene eller i gruppe.
    Men jeg ved jo ikke, om han evt. bare siger god for nærmest alting for at tjene penge – det er et meget fattigt område jeg skal være i..

Hvad er jeres tanker?

Mvh Ditte

Anonym Claus

Det er på alle måder en frygtelig hændelse, der har fundet sted.

Men ud af de mange tusinde, der hver eneste dag lander og letter fra Indien, er det altså et fåtal, der har haft problemer i den størrelse. Og karakter.

Jeg synes, du skulle tage afsted. Det er noget, som du har set frem til længe, og uanset at det er en forfærdelig handling, skal det ikke stoppe dig. Så skulle du måske vente, men på hvad?

Turister er blevet voldtaget før, men det har jo ikke bremset antallet af turister/rejsende.

Det er altid godt at reflektere over, om det er værd at tage afsted, men så må du også komme videre. – Hvis du spørger mig.

Du kunne også vælge at tage til et andet land, men der er problemer, ting man som udlænding skal forholde sig til i alle lande.

Tag afsted, og få det bedste ud af det, istedet for at forestille sig i DK, hvordan det ville være, hvis du tog afsted. Det spørgsmål kan du jo kun få opklaret ved at tage afsted.

mvh
    Claus

Anonym Hovgaard

Udenrigsministeriet har fra den 20. marts opdateret deres rejsevejledningen for Indien med faktuelle oplysninger i afsnittet “Kriminalitet” ift de seneste hændelser, tjek det ud! 🙂
    Der har lige været en tråd omkring samme emne her på backpackerplanet – prøv at søg “Indien” så dukker den op.

Anonym DitteNorre

Claus: Tusinde tak for dit svar. Jeg har det på samme måde, men man begydner bare sådan at tvivle når hele ens familie går imod beslutningen om, at tage afsted.

Hovgaard: Tak for det, det havde jeg faktisk ikke negang selv tænkt på at tjekke.
    Jeg synes ikke lige jeg har kunnet finde tråde om det her, men jeg leder en gang mere. Tak (:

Anonym Claus

Jeg vil lige tilføje, men det er du sikkert selv opmærksom på, at det jo gælder om at gøre sig så mindst mulig attraktiv som mulig. Helt falde ind i gadebilledet kan du jo selvfølgelg ikke. Men dække sig til, ikke vise for meget bar hud osv.

Og lad være med at flashe for meget med dine værdier osv. Hav to penegkatte med. En til store penge og en til småbeløb.

Det er altid godt at lytte til, hvad andre mener om ens gøren og laden, men det er jo til slut dig selv, der kan tage beslutningen. Du bestemmer.

Selv tak og god tur

mvh
    Claus

Anonym iben

Hej,
    jeg har været en måned i Sydindien alene i januar (jeg er 26 og kvinde) og min familie havde samme tanker som din om den tur 😉
    Det var min 5.gang i Indien (dog første gang alene) og jeg var i den samme by (Pondicherry) i al tiden, hvor jeg arbejdede som frivillig.
    Udover de ting, som Claus nævner (ingen bare skuldre og knæ), så handler det om, at bruge sin sunde fornuft. Ikke stole blindt på fremmede, ikke gå alene rundt om aftenen osv. Det er ingen hemmelighed, at man som alenerejsende pige i Indien skal tage lidt flere forholdsregler.

Når det er sagt, så oplevede jeg flere gange under min tur, at de lokale jeg mødte gav udtryk for stor frustration over, at resten af verden måske ser på Indien som et ‘farligt’ sted at tage hen. Og det mærkede jeg til, for alle jeg mødte var så ivrige efter at hjælpe mig og gøre et godt indtryk 🙂
    Jeg kender landet rigtig godt, men jeg tænker stadig, at du trygt kan tage afsted, bare husk både hjerne og hjerte 🙂
    Mvh Iben.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account