This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa, Fedt du springer ud i det.
    Min første Solo rejse var også til Indien, 3 uger, Mumbai – Varanasi – Goa!
    Havde intet bureau el lign i ryggen! kun en retur billet!
    Og ja, Indien har sindsygt meget at byde på, det er virklig kontrasternes land(med top på)

Min største oplevelse var nok Varanasi. Ved Ganges flodens breder er der masser af liv, Sadhus der meditere, aber, køer, Indiske turister, ro, lig afbrændinger, scenerier der gjorde mig målløs, og MEGET mere! så vidt jeg er informeret er Varanasi det helligste sted for Hinduer, jeg var der i 6 dage, det var i overkanten, men det kommer jo an på hvad man vil.
    Der går direkte tog til Varanasie fra Mumbai, det er en rejse på små 30 timer, men det er en oplevelse i sig selv! tjek evt denne rejse dok/film fra Cale Glendening, det skal nok virke som en appetitvækker:
    https://www.youtube.com/watch?v=thz3c6vBaEY

Mange siger Indien er det sværeste land at rejse i, det vil jeg med min erfaring nok give dem ret i, tingene kommer ikke til en af sig selv som det næsten gør andre steder i Asien! Tingene står ikke på engelsk og mange Indere kan heller ikke engelsk. Når det er sagt mødte jeg stor hjælpsomhed og venlighed på min tur rundt! Må sige det var noget af et kultur chok at komme fra det stille Jyske, til det overbefolkede larmende forurenede yderst fattige Mumbai, hvis man ikke har set det meste af verden i forvejen som jeg IKKE har, er der lige nogle indtryk der skal sluges de første par døgn!

Du spurgte om hvordan du kom fra din første overnatning til Capoerira,
    Det ser legene let ud, det ligger meget tæt på Lufthavnen, tjek kortet på Linket. tag en taxa, prisen SKAL aftales først, der er stor mangel på vejnavne i Mumbai og generelt i Indien, så print evt et kort til chaufføren!
    http://www.capoeiraindia.in/capoeira-india-contact.html
    Hvis du skal opholde dig en måned i Mumbai inden du skal videre, er der rig mulighed for at research 🙂

håber du kan bruge det til noget, og der er flere der kan kaste bolde i luften! Hav en fantastisk tur og skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!!!

Anonym ClausJensen

blev logget af inden den blev sendt, men det er mig der skriver ovenstående 🙂

Anonym Djurov

Hej alle sammen

Jeg står og skal ud på min første store rejse! En rejse alene og med et mål i sigte, at leve livet, udvikle sig, og udfordre sig. Besluttede mig for at rejse efter en lille periode med hårdheder i livet, og nu syntes jeg at det var på tide at opleve en ny kultur, verden og udsigt. Valgte Indien fordi at landet har meget at byde på, forskellige religioner og mennensker, fantastisk kultur og ligeledes en smuk natur.

Kunne godt tænke mig at høre jeres mening mht, hvad man kunne besøge og se?

– Jeg skal blive i Mumbai 1månede hvor at jeg bor og træner på en Capoeira skole.

– Herefter har jeg tænkt mig at besøge Auroville/Sadhana forrest som er et community for rejsende der gerne vil møde andre og give lidt igen til naturen.

Har kigget lidt på Rishikesh som er kendt for dets yoga og yogier, samt traditionelle leve-stil

Men hvor skal jeg tage hen efter? Er der nogle steder i har fundet fantastiske? hvor der godt at trekke? Bedste udsigt af Indien? Oplevelse. Kom med jeres bud på hvad jeg eventuelt kunne foretage mig på min tur 😀

Dette er som sagt min første gang jeg rejser, eneste jeg ved er at jeg lander i Mumbai og skal finde mig et sted at sove. Hvor bliver det? Derefter skal jeg finde den Capoeira skole, men hvordan f´gør man det? Det hele bliver en oplevelse og glæder mig utroligt meget. Det kunne være sjovt hvis andre her på boardet skal afsted.

Tak på forhånd

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    har selv haft 5 store rejser til indien hård arbejde men også fedt.
    rejs altid med sund fornuft. steder at se Elsker himanalya manlai risikas,Dhamasla,leh ladk, dajlling, nord indien syd indien goa palolem beach, krerala,Andaman örene calcutta,diu, puskas Tajs mahal,
    lars. ellers ring til mig 5357031.god rejse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account