This topic is empty.

• Forfatter
     Erica

Hej Travelbuddy

Hvor spændende rejseplaner du har!

Her i sommer var jeg i Indien, i den nordvestlige ørkenstat Rajasthan, en oplevelse jeg aldrig vil glemme. Delhi er selvfølgelig en prøvelse, men sådan er det jo bare. Rajasthan er en fantastisk mosaik med sine farvestrålende kvinder i sarier og enorme guldsmykker, turban-iklædte mænd, kameler, køer, grise, lort, blomster, dufte/stank, sand og støv, varme og venlighed. ABSOLUT et besøg værd. Jeg var i Udaipur, Jodhpur, Jaipur, Agra og Delhi (ville have været i Jaisalmer, men pga rejsemave var det ikke muligt).
    Indien er jo en hel verden for sig selv, en blanding af Sydøstasien, Mellemøsten, Afrika og Europa, og med sit helt eget præg.
    Ud over Rajasthan har jeg hørt at Chennai skulle være meget værd at besøge.

Indonesien er en helt anden verden. Jeg har været på Java, Bali og Gili-øerne. Og lige så beskidt, støvet og rå Indien er, lige så blomstrende, venlig og smuk er især Bali.

Det er mange gange nemmere at rejse i Indonesien end i Indien, men det er ikke nødvendigvis en mere fantastisk rejse.
    Så er du en erfaren rejsende, der har mod på at hverdag ikke bliver en fest, men fyldt med fantastiske oplevelser så snart du træder uden for en dør, er Indien et rigtigt godt bud. Mens Indonesien mere er til afslapning (det er der ikke meget af i Indien) og smuk natur og kultur, og måske er en lidt rusten eller uerfaren rejsende, så tag til Indonesien.

Du vil få en fantastisk rejse uanset om du vælger Indien eller Indonesien.

Rigtig god tur

Mvh

Erica

Anonym Poul R. Nielsen

Hej Erica

Mange tak for dit indlæg.

Husker Indien på præcis samme måde du ret billedeligt beskriver. Det er En oplevelse at gå udenfor døren hver dag!
    Dog skal det lige siges at Goa var knap så kaotisk som resten af Indien, men det er også 10 år siden og der er sikkert sket meget siden.

Jeg er rejse vant, men har ikke været ude og rejse de sidste par år.(udd. job osv.) Men nu er jeg ved at være på plads og vil ud igen. Og har været inde på nettet og læse om Indonesien og hold da op, det er da vidst lige mig 🙂 Og har bestilt en forespørgsel på en billet allerede.

Nogen der kan sige hvad tid det er bedst at tage derned?
    Mange tak.

Anonym travelbuddy

Hej Allesammen

Jeg er så småt ved at gå i gang med at kigge på hvor jeg skal tage hen til næste år 2012.
    Overvejer at tage til Indien eller Indonesien, 4 uger i Oktober.
    Har været i Indien for ca. 10 år siden hvor jeg rejste i ca. 3 måneder. Nåede dog aldrig at se den nordlige del af Indien.
    Men har nu også hørt meget godt om Indonesien og er nu i et stor dilemma.
    Kan ikke bestemme mig hvor man skal tage hen!

Nogen der kan komme med nogle kons/pros? og ligesom skubbe mig i den ene eller anden retning.
    Ligesom det ville være oplagt at komme med lidt input til hvad der er at se i Indonesien.

Anonym Jannienygaard

Hej,

Jeg har selv lige rejst 5 uger i Indonesien og meget af tiden brugte jeg på Bali og Gili.. Har aldrig mødt så venligt et folkefærd – Indonesien er fantastisk.. 🙂

På Bali vil jeg helt sikkert anbefale:
    – Sekumpul waterfall (Man skal trekke i 1time for at komme ned/op til Sekumpul vandfaldet, men det er det værd!!)
    – Temple by the lake og Pura Tirta Empul (vand tempel)
    – Riceterraces in Ubud
    – Rafting (du kommer helt ind i “junglen” og slutter af med et fald på 4m – super fedt!)
    – Gili (Gili Trawangan er meget laid back og mange unge, Gili Air er mere afslappet og Gili Meno er for de midaldrende..) – er rigtig god dykning og snorkling på Gili

Evt. vulkanen Batur (morgen trekking tur – men skulle være ret turistet), twin lakes og monkey forest i Ubud – ikke den i Nord for det er bare store fede aber, der venter på at få bananer af turisterne… 😉 Herudover, skulle Lombok også være rigtig cool og mindre turistet, men infrastrukturen er dårlig, så det er dyrere at rejse der.. Flores og Komodo skulle også være rigtig fedt, men igen er det dyrt fordi man bor på en båd i flere dage og rejser rundt mellem øerne..

På Java er templerne Prambanan og Borobodur et must! Lej en guide – får man mest ud af.. Herudover skulle Bromo Nationalpark være fantastisk – nåede det desværre ikke selv..

Sidst, men ikke mindst skal du vide: bargain, bargain, bargin.. Du skal altid få min. 50% af prisen og taxa turen skal du forhandle om.. Og forhør dig ved de forskellige boder når du skal booke billetter, så får du den bedste pris.. 🙂 Retur billet med fast boat til Gili skal du forhandle ned til 800.000 (100.000 svarer til 65kr)..

Rigtig god tur.. 🙂

Anonym travelbuddy

Mange tak for dit input 🙂

God kommentar med de fede aber 🙂

Er det en speciel flod man skal kigge efter hvis man skal rafte?
    Vandfaldet er der en sø man kan komme til at bade i?

Hvordan er det at komme rundt på Bali, har ingen anelse om hvor store afstandene er? Har rejst i Indien og der er afstandene selvsagt rimelig store.

På Java regner jeg med at jeg kommer til at se Prambanan og Borobodur og en morgen tur op ad Mt. Bromo.

Umiddelbart ser min plan således ud

Bali et par dage- Sanur
    Java ca. 5 dage. rundrejse
    Bali- Sanur, Ubud, Lovina, Pandangbai
    Lombok
    Gili
    Hjem 🙁

Alt ialt har jeg 28 dage at gøre godt med. Så hvis der er et must see vil jeg da gerne høre 🙂
    Hvornår er bedst at tage af sted. Tænker på Juni eller September?

Anonym Jannienygaard

Nej, det er der ikke.. De tager dig alle sammen op i det indre af Bali for at rafte.. 🙂 Det er bare at prutte om priser og finde en sælger man er tryg ved.. Vandfaldet kan man ikke bade i, men det er super smukt! Man skal krydse en lille flod også for at komme dertil og man er helt inde i junglen..

Bali er ikke ret stor, så det er nemt at komme rundt.. Hvis du rejser alene kan du bare tage de offentlige shuttle busser, men finder du nogen at rejse med kan det bedre svare sig at hyre en chaufføre for en dag (8 timer for 400.000 – 100.000 svarer til ca. 65kr) og så bestemmer du selv hvor du vil hen på øen.. Du kan komme fra syd til Nord på få timer – selvfølgelig afhængigt af vejarbejde osv..

For at spare dig tid, ville jeg nok rejse i følgende rækkefølge:
    Bali: Sanur, Ubud, Lovina, Lombok & Gili
    Fra Gili kan du rejse tilbage til Bali og tage bussen til Yogyakarta eller Bromo (tager ca. 12 timer, men er meget behagelig, da der er aircon og tæpper og sæderne kan ligges tilbage + man kører mest om natten alligevel).. Fra Yogyakarta kan du leje en chauffør, som kører dig ud og se Prambanan og Borobodur på samme dag – super smukke begge to!! 🙂

Tror must see er det jeg har nævnt.. 🙂 Bali følger den danske sommer, så jeg ville nok vælge Juni – falder mindre regn end september, men kan du tage afsted i Juli/august regner det endnu mindre..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account