This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym xantippe20

Hej, jeg har lige bestilt en tur til Nepal, hvor jeg skal arbejde som frivillig i ca. 10 uger og efterfølgende nok være der en uge eller to. Derefter har jeg tænkt mig at rejse til Indien og være en uge – fjorten dage inden jeg vender snuden hjemad. Hvor bør jeg tage hen? Indien er jo stort.

Hvad er specielt ved New Delhi?
    og hvad er specielt ved Goa?
    osv.?

På forhånd tak 🙂

Anonym Anonym

der er ikke som sådan noget specielt ved New Delhi (selvom jeg faktisk godt kan lide byen), det er tingene omkring byen, som er specielle:
    – Agra (Taj Mahal)
    – Khajurahu (kama sutra templer)
    – Bandavgarh (det bedste tiger reservat)
    – Rajastan
    – Spiti valley
    Personligt synes jeg, at Nepal er meget mere behagelig end Indien og ville nok bruge den ekstra uge eller to på at nå længere omkring i Nepal, men det er bare min personlige holdning

Anonym Berit

Hej xantippe
    Jeg er netop hjemvendt fra 10 oplevelsesrige og tankevækkende uger i Indien, hvor jeg bl.a arbejde frivilligt i New Delhi, backpackede til byerne Amritsar, Varanasi, Mumbai, Indore, Goa, Jaipure og Agra. Jeg oplevede nogle virkelig fantastiake ting specielt i Varanasi, Mumbai og Goa, men var ikke så begejstret for New Delhi, Jaipur o Agra (men man skal bare næsten se Taj Mahal når man er i Indien synes jeg). Jeg lavede en rejseblog mens jeg var afsted, så hvis du er interesseret i at læse om mine oplevelser, erfaringer og tanker er du velkommen til at kigge forbi: http://www.beritknudsen.wordpress.com

Og ellers er du velkommen til at skrive mig en mail på: berit_knudsen@sol.dk hvis du har nogle konkrete spørgsmål

Rigtig god rejse…

Berit

Anonym Rasmus

Jeg havde samme problem sidste år, jeg havde 2 uger i Indien efter jeg havde været i Nepal. Jeg kom til Varanasi, Agra, Jaipur og New Delhi, og jeg må sige at min klare favorit var Varanasi. Det er helt fantastisk at gå i de meget smalle gader, hvis de ikke er spærret af køer, og komme ned til Ganges og se det særprægede religiøse liv der. Helt klart værd at anbefale.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account