Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 25628. januar 2009 kl. 2:22 #3528007
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3528007 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">Majken og BjørnHej alle sammen.
Hvor mange penge bør vi veksle, når vi kommer til Indien? De første 12 dage er vores overnatninger betalt, men ellers er intet betalt forud. Vi skal være i landet i en måned.
Vi vil ikke leve på en sten, men har heller ikke behov for luksus.
Er det bedst at veksle dollars dernede eller hæve i automater, butikker?
Det er noget med, at man ikke må have penge med ud derfra, så vi vil helst ikke veksle alt for meget.På forhånd tak for Jeres svar.
Mvh.
Hej
Jeg har selv rejst i Indien nogle gange og skal selv derned igen her i feb. og glæder mig meget 🙂
Jeg veksler ca 1500 dk hjemmefra da de rækker langt. Især hvis man har booket hotel de første mange dage.. En vand koster ca 15-20 INR og et måltid for 2 koster alt mellem 10-100 dk. Gå til de lokale og det koster næsten ingen ting. Men tænk over hvad i spiser, hold jer fra youghurt, salat.. alm ting der ikke har været opvarmet.. og tjek altid skruelågne på jeres vand, de er fattige og vil gøre alt for lidt penge.
Dollar og Euro kan IKKE anbefales. Jeg havde dem selv med først gang jeg tog derned fordi veksle stederne anbefalede det, men lad vær. De har ingen penge dernede og kan dårlig veksle 500 INR så hvordan skal de så ku veksle 50 dollar.. Veksle til INR og gå så i banken når i ankommer dernede og få så vekslet til 10-20-50 og 100 seddler. Det er dem i får brugt flest af..
Når i skal til at finde hoteller er et godt råd, find en taxi der kan engelsk og sig hvad i ønsker. Hvordan hotellet skal være og jere pris, så hjælper de jer.. de ved bedst..
Er der andet i behøver at vide skriver i bare til mig..
Rigtig god tur
Mvh
Tina
Hej Tina.
Tak for dit svar.
Må man have indisk valuta med ind i landet? Jeg synes bestemt at have hørt/set, at man ikke må.
Vi tager også afsted på søndag, så det kan være, at vi ses?
Hilsen Majken
mener også jeg har hørt at man ikke må rejse ind i indien med indisk valuta!
og med hensyn til at finde et hotel, så LAD VÆRE at spørge taxa manden.. lyder en anelse naivt..!
du tager ned til et land, hvor de som tidligere skrevet gør ALT for penge..! så der er mange taxi mænd der har aftaler med hoteller!
så læs evt. i nogle lonely planet bøger hvor det er objektivt beskrevet!
Nu blir jeg nød til at høre om du har rejst i Indien.. det kan meget vel være at taxa manden har en aftale med hotellerne, men får du et godt hotel til en pris du vil gi, hvad er problemet så..?? jeg har gjort det rigtig mange gange, de venter pænt udenfor på at du godkender det. Lever det ikke op til det du synes siger du det bare, så finder han et andet.. Jeg har ALDRIG oplevet nogen problemer, men man betaler selvfølgelig først taximanden når man har set hotellet..
Ang valuta tror jeg ikke at forex veksler penge til lande man ikke må.. ellers snak med dem, jeg har altid gjort det..
Mvh Tina
Og med hensyn til anbefalingen fra Quest ang guide bøger vil jeg lige sige at tingene i Indien ændre sig meget hurtigt.. Det hotel der var der sidst man var der, er der måske ikke næste gang man kommer… Derfor er det vigtigt at have den sidste nye guide bog med.. ellers er anbefalingerne på hotel uduelige..
Mvh
Tina
Hvis vi veksler, hvad der svarer til 2000 danske kroner (svarer til omkring 350 USD), når vi kommer derned, vil I da mene, at det er fint? Altså bare til en start.
I forhold til f.eks. køb af tog-billet i Indien, så er vi blevet informeret om, at man skal kunne fremvise kvittering på, at de Indiske penge er vekslet/hævet i Indien.
Jeg kender ikke svaret, men hvis du Tina har prøvet det før, så er det jo fint. Da vi skulle hente penge i banken, kunne vores bank-dame fortælle, at man hverken kan tage indiske penge med ind eller med ud af landet. Det kan være, at det er anderledes i praksis, hvilket dine erfaringer måske vidner om.
Mvh
Da jeg var i indien i sommers havde jeg omkring 200 $ med men kunne næsten ikke komme af med dem. I stedet brugte jeg mit visa og mastercard. Der findes hæveautomater over alt i de større byer så det er intet problem at få kontanter som samtidig er små nok til at de lokale kan give tilbage på dem.
De fleste større butikker der er vant til turister tager også visa så glem det med at veksle og have dollars eller euro med hjemme fra. Bare hæv i lufthavnen når i kommer frem. Så har i også en kvittering på at pengene er hævet i Indien
Jeg kan kun sige at jeg aldrig har haft problemer hverken med at få penge ind, ud og med at købe togbilletter, flybilletter eller noget andet.. men måske har jeg bare været heldig..?? I skal selvfølgelig gøre hvad i har det bedst med, bare i ikke tager dollar og euro med.. det vil kun gi jer problemer..
2000 DKR rækker utrolig langt dernede!!! Og medmindre I rejser ud til de små byer, så er der ATMs (hæveautomater) mange steder i byerne.
Medbring visa og master og så er I rigtig godt kørende -intet problem!
Købte flere togbilletter uden at fremvise kvittering for mine penge!
Og nej man må ikke tage penge med ud af Indien -det kan sagtens lade sig gøre, men I kan ikke veksle dem tilbage igen…
Jeg håber I får en fortryllende tur, det ER et magisk land!
NYD det 🙂
ok nyd det
Har lige spurgt min bank (Jyske Bank).
Svaret var….
Vi anbefaler…
Det er forbudt at ind og udføre Rupee. Kunden bør medbringe USD
Hehe.. det gør du bare, god fornøjelse med at få dem vekslet og brugt..
Var i Indien sidste år 🙂 du må gerne veksle i Danmark og tage penge med til Indien, men ikke tage dem med hjem igen.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.