Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500749
     CG

      Jeg var i Indien i sommers, både under den tørre tid og efter monsunen havde sat ind. Og ja, det var ulidelig varmt – men jeg synes at man kan vænne sig til alt. Hvis man bare gør det til en vane ikke at bevæge sig rundt i de varmeste timer, 12-15, så kan man sagtens rejse i denne periode. Desuden brugte vi også meget cykel- og auto-rickshaws (stakkels mennesker, der skal cykle rundt i den varme, jeg ville dø… 🙂 ) – for så bruger man ikke al sin energi på at gå rundt i bagende sol. Desuden er det også så billigt, så hellere betale lidt ekstra end at få hedeslag.

      Med masser af væske hele dagen samt afslapning i skyggen i de varmeste timer, mener jeg altså sagtens at man kan rejse i Indien i den varme tid selvom det er meget, MEGET varmt. Hvis man ikke kan holde det ud og har brug for en pause, så kan man jo altid flygte op i bjergene i nogle dage eller uger. Jeg synes i hvert fald det er synd at gå glip af Indien “bare” pga. varmen.

      Jeg tror også, at sommeren 2003 var ekstrem, så selvom det ikke er sikkert det bliver bedre i år, så kan du jo altid håbe på lavere temperaturer. Jeg håber i hvert fald, at du kommer afsted, hvis ikke her til foråret/sommeren så en anden gang.

      #3500750
       CG

        Jeg var i Indien i sommers, både under den tørre tid og efter monsunen havde sat ind. Og ja, det var ulidelig varmt – men jeg synes at man kan vænne sig til alt. Hvis man bare gør det til en vane ikke at bevæge sig rundt i de varmeste timer, 12-15, så kan man sagtens rejse i denne periode. Desuden brugte vi også meget cykel- og auto-rickshaws (stakkels mennesker, der skal cykle rundt i den varme, jeg ville dø… 🙂 ) – for så bruger man ikke al sin energi på at gå rundt i bagende sol. Desuden er det også så billigt, så hellere betale lidt ekstra end at få hedeslag.

        Med masser af væske hele dagen samt afslapning i skyggen i de varmeste timer, mener jeg altså sagtens at man kan rejse i Indien i den varme tid selvom det er meget, MEGET varmt. Hvis man ikke kan holde det ud og har brug for en pause, så kan man jo altid flygte op i bjergene i nogle dage eller uger. Jeg synes i hvert fald det er synd at gå glip af Indien “bare” pga. varmen.

        Jeg tror også, at sommeren 2003 var ekstrem, så selvom det ikke er sikkert det bliver bedre i år, så kan du jo altid håbe på lavere temperaturer. Jeg håber i hvert fald, at du kommer afsted, hvis ikke her til foråret/sommeren så en anden gang.

        #3500752
         Kenneth Karl Nielsen

          Jeg har tidligere overvejet at tage til Indien i den varme og våde tid. Jeg har oplevet meget varme andre steder og klaret det fint.

          Jeg har kig på “ørkenstaten” Rajahstan – flere sider at den er mere attraktiv under monsunen, da ørkenen vågner op og bliver grøn.

          En anden fordel er eftersigende, at der ikke er så mange turister i Indien på det tidspunkt.

          Tjek evt. klimatabellerne her på siden, hvor du kan se gennemsnitstemperaturer.

          #3500746
           synne_astrid

            Jeg regner med at rejse til Indien i starten af april og blive der til midten af juni. Jeg har fået at vide at der er meget varmt i Indien på denne tid af året. Er der nogen der har erfaringer fra Indien omkring denne årstid. Jeg vil meget gerne sydpå med ved ikke helt om det kan lade sig gøre når der er så varmt. Selvfølgelig er der indere der lever i varmen men for en kold skandinav bliver det måske for meget af det gode???

            #3500747
             Peter Michaelsen

              Jeg var i indien i sommers i hedebølgen, og det var sindsygt.
              Varme recorden blev 53,4 og jeg kunne ikke bevæge mig uden at blive dårlig.
              Der var mange indere som døde, og det havde været den værste hedebølge i mange år.

              Jeg syntes at man skal undgå Indien i den varmeste tid, også fordi monsun-regnen kommer.

              Jeg tog til kashmir for ikke at brænde sammen i varmen, og det er nok det eneste sted man kan holde ud at være.

              Hvis du har flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig

              Peter Michaelsen
              Michaelsen@rocketmail.com
              Tlf. 40683043

              #3500780
               Anonym

                Jeg har også været i Indien(3 mdr.) i den varme tid og jeg vil give Kenneth ret i, at man kan vænne sig til meget også varmen. Specielt – hvis man indretter sin dag efter det og er indaktiv i de timer, hvor det er varmest. Bare husk at drikke rigeligt med væske…..

                Jeg rejste sydpå, da alle andre flygtede op til Dhara Masala – det gav en helt anden oplevelse at sidde ene hvid kvinde i lokalbusser(skodbusser), men det er nu en gang de oplevelser der står mig klarest endnu og dem jeg griner af. Først i slutningen af mit ophold i Indien lykkedes det mig at få løst mysteriet med at få plads på togene – der findes nemlig noget der hedder turistkvota.

                Der er også bemærkelsesværdigt få turister på det tidspunkt, så bare det er en stor fordel. Du er ikke bare en i flokken, men det giver tid til indlevelse på en helt anden måde.

                Du skal bare være opmærksom på, at påtænker du Goa, så er der en del steder der lukker ned i monsunen, så det skal du undersøge.

                God tur og nyd Indien – det er simpelthen et fedt land at rejse i. Vil du vide mere eller har du nogen spørgsmål, så er du velkommen til at maile til mig.

                malle@2re.dk
                Malene

                #3501515
                 diddi

                  Tag nordpå til bjergene, hvis det bliver for vármt.

                  #3501704
                   7.klasse

                    Kender i nogen hjemme sider om Indien…..?!?!?

                    håber at i vil hjælpe os….!!!

                    kilsen To fra 7

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account