This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym signeho

Hej, help wanted!

Jeg planlægger en tur til indien i juli i ca en måned til halvanden… jeg ved det er et elendigt tidspunkt at rejse til indien på, men blandt andet pga af økonomi er det umiddelbart det jeg ser som min mulighed. Er der nogen af jer der har været afsted i juli-august perioden – er det så slemt – og er der bestemte områder der er at foretrække i perioden?

Endelig, kende ri til destinationer der er måske ikke helt ligeså billige, men så dernede af i pris (både mht billet samt omkostninger)

Mange tak!!!!!!!!!!!!!
    Signe

Anonym Gry

Jeg var der i juli og august sidste år. Altså ja der var nogle dage hvor det virkelig regnede meget og jeg oplevede flere oversvømmelser, så man ikke kunne komme videre fra den by man nu var havnet i osv. Oplevede også at veje skred sammen (især ude på landet) og man holdt der i 15 timer.. Det var nu alligevel noget af en oplevelse.. Hvis du alligevel gør det, så tag tog rundt i landet i stedet for bus, det er meget anbefalelsesværdigt! En mned er ikke sårlig lang tid i Indien (medmindre man har penge til at flyve rundt). Hols dig til et område på den måde. Fx nordindien, eller sydindien, eller en af regionerne osv. Rejs med tog på 3.klasse, bo billigt, spis som de lokale så kan det gøres rigtigt billigt. Men husk anti-diarre medicin, deres hygiejne er virkelig i bund.
    go tur, indien er et fantastisk land især hvis man er til det upolerede, med lidt flere udfordringer for den rejsende:)

Anonym mbeltoft

Jeg var i Indien i 2 uger i juli i år og jeg oplevede kun kraftig regn om natten (en eller 2 nætter). Om dagen var det stadig 40-45 grader varmt og solen skinnede. Der er dog meget forskel på nord, syd øst og vest indien. Jeg var en uge i Delhi omegnen og en uge i Channai.
    Nordindien oppe i bjergene skulle være meget værre end i syd indien mht. regn

Anonym Rebekka

Hej Anna-Louise

Hvordan har det så været med varmen? Har hørt at det bare er så super varmt at man ikke kan lave meget.. hvad brugte i på sådan en tur af penge?

Mvh Rebekka

Anonym Anna-Louise

Hej

Jeg var i Indien med min kæreste i juli og august i år. Vi var ikke generede af regnen. I Delhi kom der enkelte kraftige regnbyger, men de varer kort tid som regel. Vi tog et Rajasthan loop ud til Jaisalmer og tilbage over Jodphur, Jaipur og Agra (Taj Mahal). På denne ørkentur havde vi en regnbyge om dagen ud af 8 dage. Ellers var vi også 11 dage i Leh i Kashmir. Tag fly derop fra Delhi, det er det smukkeste jeg i mit liv har set. Området deroppe er helt fantastisk og det er det eneste sted i Indien hvor der faktisk er højsæsson i vores sommerperiode. I øvrigt var det det mest fantastiske på hele vores Indiens tur:D Himalaya bjerge med sne på toppen så langt øjet rækker, og folk deroppe er helt fantastiske. Der er bare så smukt at det bare MÅ opleves!! Udover det tog vi også til Darjeeling, dette var alligevel lidt for vådt.. Indien er såå fedt, glæd dig, glæd dig!
    Hilsen Anna-Louise

Anonym Lee

Hej.

Jeg skal også afsted til Indien her i juli. Og som det ser ud til så kommer folk med nogle gode råd. Det er ang. flybilletter rundt i Indien. Hvad er egentlig billige flybilletter i forhold til Indien?

Hilsen Lee

Anonym Raymond

Hej Signe,

For tiden SAS tager Kr. ca. 3600,- direkte til Delhi.
    Delhi kan være meget varmt i juli md.
    Du kan bo i New Delhi på YWCA, ellers er der mange billige hoteller i Karol Bagh område.
    Route 1.
    Delhi er et meget store by. Oplev den og en tur til Agra for at se Taj Mahal. Der er en hurtig tog fra New Delhi.
    Route 2.
    Fly fra Delhi til Dharamsala, i bjerge område (Dlai Lamas hovedkavarter) flybillet koster kr. 500/-
    Nattog ca. 100 kr.Der skal skifes undervejs.
    Bo i byen McLeord Ganj, ligger ca. 15 km.fra Dharamsala. Værelse pris ca. kr. 100/-
    Tage bus, derfra til Shimla.
    Fra Shimla tage minitog Kalka og tilbage til Delhi.
    Route 3.
    Fra Delhi flyv til Goa eller Trivandrum, staten Kerala -sydspidsen af Indien. Der er ca. 35 grade hele år rundt.Indrigs fly tage ca Kr. 800 -1000/-
    Opholde dig i Candolim i Goa eller byen Kovolam i Trivandrium – begge byer ligger ved vandet.
    Fra begge steder kan du flyv til Bombay eller tilbage til Delhi evt. København.
    Hele turen tager ca. 1 md.
    Hilsen Raymond
    Du må gerne opgive dit telefon nr. på mail:bodray@hotmail.com
    Så vil jeg gerne give yderliger oplysninger.

Anonym mette

vi har også overvejet indien i juli måned. men er bange for at det simpelthen regner for meget. jeg vil bare så gerne til indien- er der nogle ting-oplevelser som ikke kan lade sig gøre i regntiden?

Anonym leslie goldfinger

Er der nogen der kan fortælle om sine oplevelser med varmen i indien???
    om det er så sindssygt at man næsten ikke orker at bevæge sig..? og om det varierer meget i forhold til hvor i indien det er…??
    mvh.Leslie

Anonym Tinejn

.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account