This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Joey

Hej med jer!

Skal til Indien Juli, starter på new delhi….er blevet lidt i tvivl om vejret derned…er der nogle af jer som har været i new delhi omkring juli måned???
    Er der noget special ting man skal vær’ opmærksom på som alene rejsende pige? Er der nogle steder man skal holder sig væk fra?

/Joey

Anonym McWearq

Jeg har været i Indien for et par år siden i juli. Det er ikke det optimale tidpunkt at besøge landet på, men det kan sagtens lade sig gøre. Sol fra en skyfri himmel skal man dog ikke regne med, og badeferie er udelukket, det samme er stort set fx trekking i Nepal.
    Min datter på 23 har rejst alene dernede uden nogen problemer, men man skal, som kvinde klæde sig i tøj der dækker det meste af kroppen, for at undgå problemer. Min kone på 50 blev nedstirret af et hav af unge mænd fordi hun gik i en relativ kort nederdel på et tidspunkt, og enkelte var også henne og knibe lidt i bagdelen da der senere blev kø for at komme ud af markedet 🙂

Anonym Line

Hej Joey

Jeg har været 14 dage i Indien i juli måned for 2 år siden og det kan kun beskrives på en måde: VARMT. Det er ikke det mest optimale tidspunkt at rejse på, da luftfugtigheden simpelthen er så høj, at man smelter. Jeg oplevede til gengæld ingen regn overhovedet – kun blå himmel og en bagende sol. Det var derfor svært at komme rundt omkring og se seværdigheder mv. uden at koge over. Men altså det er muligt, så længe man bare er forberedt på betingelserne og hele tiden sørger for at få masser af væske indenbords.

Jeg rejste selv med min kæreste, så kan ikke give dig nogle råd i forhold til at rejse alene, men som pige ville jeg respekterer forholdene dernede og således kun have shorts eller nederdele på, der går ned over knæene. Derudover er det en god ide at bære t-shirts, der ikke er for nedringede og som dækker skuldrene. Jeg oplevede, at jeg slap for mange blikke mv. ved at gøre dette, da jeg ligeså så flere gå med korte nederdele blive udsat for lidt af hvert.

Generelt er et godt råd at ikke at gå alene rundt om aftenen. Vi fik det råd – selvom vi var to – at trække hjem på hotellet, når mørket sænkede sig.

Rigtig dejlig tur 🙂

Anonym *Berit*

Hej Joey
    Jeg håber du har en helt fantastisk tur til new delhi. Jeg skal selv der ned som “alene pige” til oktober, så hvis du gør dig nogle erfaringer både positive og negative må du virkelig gerne skrive en mail til mig om det.

Jeg håber meget at høre fra dig.

Hilsen Berit
    e-mail: berit_knudsen@sol.dk

Tak

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account