This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym greve

Hej

Vi er et par, der har planlagt en 3 måneders rejse rundt i Indien fra maj til august. Vi har hele tiden været opmærksomme på varmen og monsoonen i denne periode, men har alligevel købt rejsen.

Men nu synes vi, at vores lonely planet india har forrådt os lidt, da den på ingen måder beskriver rejser fra maj til oktober, andet end at den i ny og næ maler et forfærdeligt skræmme-billede af denne periode, og den kan vi jo ikke bruge til noget, når vi nu HAR besluttet at tage afsted.

Er der ikke nogen, der har gode erfaringer med at rejse i Indien i denne periode, der har lyst til at dele dem med os??

På forhånd tak:)

Anonym Daizz

Hej

Indien er stadigvæk et fantastisk land i den periode på trods af monsunen. Der er ikke noget at være bekymret for, da jeg tror i er forberedt på varmen. Monsunen varer max. 3 timer om dagen. Nogle dage regner det slet ikke. Jeg var i Indien i juli og august sidste år, og der gik 10 dage, før jeg så regn.

Hvis i vil have erfaringer må i lige være lidt mere konkrete, men bare spørg løs 🙂

Håber i får en rigtig god tur.

Anonym greve

Hej

Tak for svar:) Dejligt med en positiv beretning!

Hvilke stater rejste du i? Og hvad er din erfaring mht varmen, kan man foretage sig noget overhovedet? Og gør regnen ikke at temperaturen daler lidt for en stund?

Tak:)

Anonym Daizz

Jeg har været i Delhi, Haryana, Punjab, UP, Rajasthan, Kashmir, MP, Kerala, Tamil Nadu og Maharashtra…. Mht. varmen så kan det være slemt, men det eret spørgsmål om tilvænning. Nogle vil ikke blive generet af varmen, mens andre vil. I kan sagtens foretage jer noget.

Det der sker ved regnen er, at når regnen rammer den varme jord, så opstår sauna-effekten, således at det kan føles som at være i et dampbad.

På trods af varmen ville jeg aldrig tøve et sekund med at tage til Indien igen…..selv under monsunen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account