This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym nicolait

Hej.

Jeg skal med min kæreste til Indien i ca. 4 uger i oktober måned i år.

Vi har ikke rigtigt planlagt noget, og vi er derfor rimelig åbne omkring vores tur. Ingen af os har været i Indien før, og vi ved derfor ikke rigtigt noget om landene.

Er der nogen, der har været i Indien før og har nogle ideer til hvad vi skal opleve i de 4 uger vi er der.

Vores sparsomme plan indtil videre, er at rejse til Nordindien og rejse rundt i landet, for til sidst at slutte i Goa i en 4-5 dage. Hjemrejse behøver ikke være samme sted som udrejse.

Mvh
    Nicolai 🙂

Anonym Thaysen

Hej

Glæd jer, det er et fantaktisk land!

En mulighed kunne være at flyve til Delhi, brug et par dage der inden i tager toget til Agra (Taj Mahal). Herfra kan i enten tage længere mod øst til Varanasi (Ganges floden) eller tage toget mod Jaipur og udforske staten Rajasthan, hvor i kan besøge byer som Jodhpur, Pushkar, Jaisalmer, Udaipur. Tag evt toget fra Kota ned til Mumbai, og derfra nattoget til Goa.

Hvis i vil flyve hjem fra Goa, kan i flyve med Air India til Dubai, og videre derfra med Norweigian til DK. Alternativt skal i tilbage til Mumbai, og flyve hjem derfra, men stadig med en mellemlanding til DK, da der ikke er direkte forbindelse.

Pas på ikke at strække jer over en alt for stor del af Indien, da i hurtig kommer til at bruge alt for meget tid på transport, medmindre i vil ud på en masse indenrigsflyvninger!
    Søg evt lidt herinde da der er skrevet flere indlæg om Indien, ellers må i endelig spørge.

Anonym chelita curiosa

Hej,
    jeg siger det samme: Glæd Jer! Jeg er 25 og har været i Indien 4 gange allerede i 6-12 måneder, fordi jeg er blevet så tryllebundet 🙂
    Rigtig god idé at vælge enten Syd eller Nord, for at begrænse Jer lidt. Der er stor forskel på Syd og Nord, men i Nord er der flere deciderede “sights”, som ligger tæt på hinanden. Jeg synes Syd er meget eksotisk, hvor Nord måske er lidt mere eventyragtig.
    Jeg ville vælge Nord, hvis jeg havde 4 uger og se: Varanasi
    Jaisalmer
    Udaipur
    Agra
    Jodpur

Når man kun har 4 uger og skal bruge en del af dem på transport, synes jeg personligt jeg får mest ud af, at vælge få besøg og virkelig opleve dem, end at fare fra sted til sted, men det er jo individuelt 🙂
    Rigtig god rejse – jeg skal muligvis selv til Indien til oktober 🙂 Mvh Iben

Anonym chelita curiosa

Hej,
    jeg siger det samme: Glæd Jer! Jeg er 25 og har været i Indien 4 gange allerede i 6-12 måneder, fordi jeg er blevet så tryllebundet 🙂
    Rigtig god idé at vælge enten Syd eller Nord, for at begrænse Jer lidt. Der er stor forskel på Syd og Nord, men i Nord er der flere deciderede “sights”, som ligger tæt på hinanden. Jeg synes Syd er meget eksotisk, hvor Nord måske er lidt mere eventyragtig.
    Jeg ville vælge Nord, hvis jeg havde 4 uger og se: Varanasi
    Jaisalmer
    Udaipur
    Agra
    Jodpur

Når man kun har 4 uger og skal bruge en del af dem på transport, synes jeg personligt jeg får mest ud af, at vælge få besøg og virkelig opleve dem, end at fare fra sted til sted, men det er jo individuelt 🙂
    Rigtig god rejse – jeg skal muligvis selv til Indien til oktober 🙂 Mvh Iben

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account