This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Leonardo

Jeg er en fattig studerende, som på magisk hvis har formået at spare nok op, til at min backpacker mødom endelig kan tages.
    Destination er umiddelbart Indien.
    Landet lyder fantastisk – og jeg tror, at jeg kan få mine naturoplevelser der.
    min tur bliver således : Rajasthan – Delhi – Agra – Varanasi – Darjeeling – Calcutta.
    Problem:
    Da jeg gerne vil opleve lidt regnskov, og jeg ikke tror der er noget indenfor “ruten”, kunne jeg tænke mig forslag. Jeg er derudover lidt nervøs for de noget dystre meldinger det britiske udenrigsministerium anfører her:
    http://www.fco.gov.uk/en/travel-and-living-abroad/travel-advice-by-country/asia-oceania/india/.

Opsummering: Har i noget kendskab til regnskovsområder i Indien? Hvordan synes i, at en backpacker skal forholde sig til advarslerne om at rejse i næsten hele nordindien?

Håber i vil svare:-)

Anonym Anonym

first – Indien er et fantastisk land – når det er sagt kan det imo til tider være lidt hårdt at rejse i – bare så du er forberedt 🙂

Jeg var i Indien i ~10 uger sidste sommer – kan ikke huske ordret hvordan udenrigsministeriets anbefaling var dengang, men de skrev meget en “standard smøre” om at passe på, undgå folkemængder, søge information mens man er der osv. Af de 10 uger vi var der, tilbragte vi ca 7 i nord indien og oplevede igen problemer. Vi snakkede endda med et par andre rejsende der havde været i Kashmir som det ellers anbefales man holder sig væk fra – det eneste problem de havde oplevet var oversvømmelserne i pakistan der også havde ramt det område

Hvis du holder dig til nordindien, bliver det nok svært at finde noget direkte regnskov, men fra darjeeling kan du tage videre nord til sikkim. Et rigtig rigtig flot område hvorfra du kan finde mange trekkingture i skov/regnskovs områder se evt http://photos.ibibo.com/photo/5022576/sikkim-india-westsikkim-travel-nature . I Darjeeling er der mange der udbyder trekkingture i både darjeeling og sikkim, men tag en minibus/jeep til en af byerne i sikkim i stedet og bestil derfra 🙂

Som en sidste kommentar – nu ved jeg ikke hvor lang tid du planlægger at være afsted – men vi havde fået at vide at 8 uger var rigeligt til at se det meste af indien – 4 uger til nord og 4 uger til syd… Dette passer på absolut ingen måde… Vi var som sagt i nord 7 uger og fik ikke set/oplevet halvdelen af hvad vi kunne tænke os… Så pas på ikke at planlægge at du skal nå at se alt for meget – det synes jeg tit man gør – især første gang man skal afsted

S

Anonym hanne

det lyder rigtig spændende!Jeg var i nordIndien for nogle år siden, og det var så fedt! varanasi og Agra og calcutta kan jeg klart anbefale.. er der nogen bestemt grund til at du vil til delhi? personligt syntes jeg det var spild af tid.. hvis du gerne vil opleve fantastiske regnskove, kan jeg klart anbefale nepal ( anapurna ). ved godt det ikke var det du helt efterspurgte, men ville bare gerne nævne at du vil finde fuldstændig fantastiske naturoplevelser der:-)

Anonym Leonardo

hej tak for gode svar:-)

Jeg regner med at være afsted i ca. 4 – 6 uger.
    Nepal har også været i mine overvejelser.
    Jeg forventer, at bruge ca. 10.000 kr. når alt er betalt (også vaccine). Er det realistisk, hvis jeg lever økonomisk?

Ang. regnskove lyder Sikkim rigtig spændende. Men endnu engang et område, som er lidt “uroplaget”.

Anonym Carina

Hej!
    Jeg skal selv til Nordindien og Nepal i 6 uger til sommer, og jeg havde også regnet med at bruge de 10.000 kr når alt var betalt, indtil jeg fandt ud af hvor dyre vaccinationerne er, så sæt evt. 2000 kr mere af, så bliver det nok ikke så presset

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account