This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Leonardo

Jeg er en fattig studerende, som på magisk hvis har formået at spare nok op, til at min backpacker mødom endelig kan tages.
    Destination er umiddelbart Indien.
    Landet lyder fantastisk – og jeg tror, at jeg kan få mine naturoplevelser der.
    min tur bliver således : Rajasthan – Delhi – Agra – Varanasi – Darjeeling – Calcutta.
    Problem:
    Da jeg gerne vil opleve lidt regnskov, og jeg ikke tror der er noget indenfor “ruten”, kunne jeg tænke mig forslag. Jeg er derudover lidt nervøs for de noget dystre meldinger det britiske udenrigsministerium anfører her:
    http://www.fco.gov.uk/en/travel-and-living-abroad/travel-advice-by-country/asia-oceania/india/.

Opsummering: Har i noget kendskab til regnskovsområder i Indien? Hvordan synes i, at en backpacker skal forholde sig til advarslerne om at rejse i næsten hele nordindien?

Håber i vil svare:-)

Anonym Anonym

first – Indien er et fantastisk land – når det er sagt kan det imo til tider være lidt hårdt at rejse i – bare så du er forberedt 🙂

Jeg var i Indien i ~10 uger sidste sommer – kan ikke huske ordret hvordan udenrigsministeriets anbefaling var dengang, men de skrev meget en “standard smøre” om at passe på, undgå folkemængder, søge information mens man er der osv. Af de 10 uger vi var der, tilbragte vi ca 7 i nord indien og oplevede igen problemer. Vi snakkede endda med et par andre rejsende der havde været i Kashmir som det ellers anbefales man holder sig væk fra – det eneste problem de havde oplevet var oversvømmelserne i pakistan der også havde ramt det område