This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Caped

Hej! Min kæreste og jeg regner med at tage på en backpackingrejse til 2014, fra midt-januar til midt-juli. I den sammenhæng er vi helt opsatte på at opleve Nepal i marts/april, da februar skulle være for koldt, og maj for vådt. Derefter går turen til Thailand, Laos, Cambodja og Vietnam.

Det efterlader dog et “hul” i begyndelsen af vores rejse, hvor vi så har overvejet at tage Indien, som også lyder spændende.
    Har dog læst, at Indien er et svært land at starte i – hvordan kan det være, og har nogen oplevelser som førstegangsbackpacker i Indien?

Kom meget gerne med gode råd, oplevelser og hvad I ellers kan finde på – det vil blive meget værdsat! 🙂

Venlig hilsen to kommende backpackere!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Indien er et stort kultur chok for rigtig mange back packer,har selv haft 5 store rejser til indien og indien er hård arbejde hvis man rejser meget rundt i landet,men også en stor oplevelse,da indien har en masse at byde på,jeg kan abefalde jer at rejse i nord indien,steder som risikas,dahamsla,der bor dali lama,manali,leh ladak,dajlling,de steder ligger i himalaya og er en stor oplevelse vaere synes jeg, tjek det ud,
    Hvordan overlever man indien unden at gå kold og blive syg,jeg kan anbefalde jer at rejse stille og rolig,tag jer god tid og ikke stresse for meget,kom ud af de store byer ,delhi som er en vild by,men også spaenden, men brug et par dage der, og vider til nord indien, hvor det er mere rolig og ikke alt for mange mennesker,maden som rigtig mange bliver syge af,jeg har vaeret heldig og har ikke vaeret ramt af deli belly dårlig mave,husk og spis Thail,en lokal ret som alle inder spiser,jeg var selv vild med Thail,husk og spis der hvor midel klassen spiser,og mange af gade kökkener er super gode men hold öje med at de hele tiden har gange i maden og mange spiser der,det er et godt tegn på at det er et godt kökken,vandet köber i på flaske og det bruger i også til at börste jers taender med,så ikke noget med at bruge lokal vand,hvis i skal have en oplevelse for livet som i aldrig glemmer så rejs til indien og tag kampen op,husk ikke stresse, laes nogen böger som er skrevn af folk som har rejset i landet,så kan man få, indtryk af hvordan det er at rejse i indien,held og lykke,lars

Anonym Thaysen

Hej

Har selv rejst i Indien, og synes bestemt ikke at det er et svært land at rejse i som du skriver.. Alt er bare voldsommere i Indien end i ex Thailand, Vietnam ect, Her tænker jeg på menneskemasserne, forureningen, fattigdommen og den slags.

Hvad angår transport er Indien nem at rejse i, der kører busser og tog overalt! Alt tager bare lang tid, i forhold til det vi er vant til i den vestlige verden.

Vil give Lars helt ret i at i ikke skal bruge alt for lang tid i de store byer som Delhi, Mumbai, vi blev hurtig træt af larmen, menneske myldret, tiggere osv, Som Lars skriver, et par dage i de store byer og så ellers ud og oplev landet, men gør det i et roligt tempo.

Indien byder på kæmpe oplevelser!

hej igen.
    Jeg elsker når folk skriver at indien ikke er noget problem at rejse i, mange overlver ikke en uge i indien,på grund af den store kultur chok,det er rigtig med transport,men rejser man med 2 klasse upper bed og 2 klasse buser,og ikke aircon bus eller tog,er det hård arbejde,jeg elsker det, men har har også en lange rejse erfaring som back packer,det kommer også an på om man rejser i landet 2 månder eller seks månder som mine rejser var på,rejser man en månde eller to har man en masse enegi,der er også mange back packer som tro de har rejset i indien men har ophold sig tre månder i goa,eller på en yoga skole,som også er fint nok,men indien er en fed oplevelse,lars

Anonym Caped

Jeg er glad for at høre at det godt kan lade sig gøre, for må da indrømme at jeg har tænkt lidt over det 😉

Vi ville jo nok kun kunne være i Indien i 5-6 uger (intet er besluttet endnu), og jeg er jo godt klar over at det ikke kan lade sig gøre at se bare en brøkdel af Indien. – Men… Ved godt at det følgende er meget subjektivt – MEN hvad ville i vælge at satse på?

Jeg ved godt at du, Lars, siger Nordindien, men ville du da starte lidt længere nede i Indien og arbejde dig opad, eller simpelthen kun være i nord?

Nord er jo generelt “smart” at gøre, da vi rejser videre til Nepal derefter.. 🙂

Anonym amboye16

Problemet med nordindien i januar måned er den samme som som i Nepal! Koldt og sne, så måske det ikke er den bedste plan…?

hej igen.
    nord indien er fra april til november,hvis i flyver til mumbai og rejser ned mod goa palolem beach, vider til kareall,vildt flot,og så for i også en god start på jers rejse,i kan også rejse op til steder som puskar,jaipur udaipur agra for at se taj mahal som skal ses,synes jeg,fra arga kan i rejse med tog til varanasi,derfra kan i rejse til nepal,imumbai kan i bo på et rigtig back packer sted som hedder red shilde,tjek det ud,ligger i et rigtig godt område af mumbai,mulighed for at vaere med i en bollywood film,sjovet at opleve,husk og tjek et sted der hedder diu fedt sted,ligger nord for mumbai,tjek også hampi,i kan også rejse andam island fedt sted,tjek det ud,elsker selv nord indien men har også haft en god tid i syd,tjek også trivandrum fort cocin,når i rejser mog karella lars

hej igen.
    jeg trekket anapurna trek slut feb,men rigtig koldt, men det var helt ok tag mellem 15 og 20 dage, husk ikke og book hjemme fra,jeg og min buddy trekke selv,men kan måske anbefalde jer at tag en guid med,men lad vaer med at betale vildt mange penge for jers trek, fra varnasi kan i flyv til katmandu eller i kan rejse med bus,
    lars

Anonym Caped

Super, tak for svaret! Men Indien ville nok blive i januar måned hvis det var.. Ville i så anbefale at starte i syd og måske rejse op? Eller bare tage ekstra tøj med? xD

hej.
    Folk rejser i nord indien selvom der er koldt og sne,man kan sige hvis i rejser til varanasie slipper i jo for varmen og den kan vaer hård,hvis i rejser mod Dhamasla kan i måske for problemer med at vejen er lukket af på grund af dårlig vejr,men igen det må vaer mega flot at se himalaya daekket af sne og i har det hele for jer selv,da mange rejser nede syd på,hvis i tag ekstra töj med og rejser fra delhi til varanasie som skal ses slipper i for varmen som i maj månde kan komme op på 45 grader, ville tro i kan få billige flybilletter til delhi i jan månde,i skal huske at puskar,jaipur,udaipur ligger ikke langt fra delhi,så det var også en mulighed,hvis det bliver for koldt i himalaya,men mange ville nok flyve til mumbai og starte med stranden i goa,hvis i ville slippe for mange back packer og have det hele for jer selv,eller sammen med de få der rejser i nord i jan månde så flyver i til delhi og starter jers rejse der, er i til mange back packer og fyldet stranden med en masse tourister så starter i mumbai,syd er også flot og god varme med mange flotte steder at se,helt op til jer,jeg kunne godt finde på at starte oppe nord på,da i slipper for varmen,og man for nogen gode delas på de mange hostel,men igen 5 uger i syd indien med gode og flotte stranden,er også en god deal,så det er helt op til jer,alt kan lad sig göre i indien why not,lars

hej.
    Ville tro at i kan stå på ski i nord indien,hvis i er til det, rejset sammen med en tysker som stod på ski oppe i himalaya dahamasla,så mange muligheder.lars

Anonym Anonym

Bare gør det. Indien vil være et stort kulturelt chok for mange, uanset om I har rejst før eller ej. Det kan sagtens være, at det bliver hårdt, det kommer an på, hvor sarte I er. Men bare gør det. Uanset om I kan lide det eller ej, så er I mange oplevelser rigere, når I kommer hjem, og I har lært en masse om jer selv og et virkelig spændende land, så det vil helt sikkert være det værd:-) Jeg har selv rejst alene gennem Indien, og jeg er altså en lille blond pige. Det kan sagtens lade sig gøre, og når I er to, så ville jeg ikke være nervøs, bare I tænker jer om. Men sådan vil det være i alle lande. Indien kan bare være overvældende. Men bare gør det:-)

Kanon svar fra den lille blond pige som har rejset igennem indien,super svar.lars

Anonym Caped

Okay, tak for svaret 😉

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account