This topic is empty.

• Forfatter
     none

Hej,

Er der nogen der har rejseerfaring fra Indien(steder som Varanasi, Bihar,Kerala, Nordindien) og Nepal i juli og august måned? Er det helt håbløst i forhold til temperatur og nedbør?

Jeg har hørt at det kun er Nordindien i bjergene, det er til at holde ud at være i juli og august..? Og i såfald er der så nok at se til 2 måneders varighed?

Mvh.
    Leslie

Anonym Daizz

Jeg var i Bihar, Rajasthan, UP, Kerala og Tamil Nadu i juli og august sidste år. Alt er relativt men ja, der føles meget varmt. Nogle dage regner der ikke, andre dage regner der op imod max 3 timer. Efter regnen fordamper vandet, og så kommer det til at føles som en sauna. Det er knap så slemt i Kerala eller i sydIndien generelt i den periode. Men jeg synes altså ikke det var så slemt, men det er selvfølgelig en smagssag.

Anonym Daizz

40 – 50 grader er der ikke… Jeg oplevede max 45 grader mens jeg var i Indien, og det var midt på dagen midt i ørkenen. Hvis du er omkring Delhi-området, så vil temperaturen være omkring 30 – 35 grader og i sydindien lidt lavere. Det der er det ubehagelige er altså fugtigheden, for regnen og varmen danner altså en form for trykkeddel eller dampbad, men igen, hvis jeg får muligheden for at tage til Indien igen til sommer, så gør jeg det, for det er et fantastisk land.

Løvenbalk

Har du oplevet bjergene Nordindien om sommeren? Jeg synes nogle indlæg herinde beskriver det som meget meget vådt og varmt, mens andre beskriver det som perfekt, særlig hvis man skal trekke..?

Anonym Anonym

Jeg har været lidt længere oppe end Chandigar, men altså ikke oppe i Kashmir eller Darjeeling-området.
    MHT. til varmen og regnen, så afhænger det af hvornår på sommeren du vil afsted. Monsunen kommer kommer fra syd og rammer Kerala-området omkring maj. Derefter arbejder det sig opad. Jeg mener monsunen er ovre i september. Så oppe nord på er det bedst at rejse tidligt på sommeren.

Anonym leslie goldfinger

tak for din respons. Det med varmen er nok egentlig også det jeg mest er nervøs for. Jeg læste en beskrivelse i lonely planet, at varmen ofte kunne være så ulidelig, at ens temperament kom helt op at vende. Uha. men det er måske individuelt hvordan man oplever varmen. men 40-50 grader lyder også ret crazy…..?

mVh.Leslie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account