Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527051
     Simba

      Hej!
      Vi er fire piger der skal til Østen næste år i ca. 2½ måned og vi har nogle ting vi er lidt usikre på.

      1) Vi er i tvivl om hvor mange lande vi vil kunne nå, hvis vi samtidig også vil have noget ud af de forskellige steder. Umiddelbart tænker vi på at tage til Indien, Vietnam og Thailand – vi havde også overvejet Cambodia, men vi ved ikke rigtig om det vil blive for presset. Er der nogen der har nogle erfaringer omkring hvor lang tid man skal bruge i de forskellige lande?

      2) En anden ting er, hvilken rute der vil være smartest. Vi har hørt at Indien på mange måder vil være det største kulturchok og det derfor vil være mere ideelt at starte mere “blidt” med fx. Vietnam. Passer dette? – eller ville man godt kunne starte med Indien..?

      3) Økonomisk har vi sat et budget på 30,000 kr (uden flybilletter) – vil det nogenlunde slå til, til 2½ måned?

      4) Et lidt mere useriøst spørgsmål er omkring fullmoon-fester – er der nogen der har deltaget i nogle og kan fortælle lidt om hvordan de foregår og om de er værd at opleve?:)

      Mvh. Trine og Co.

      #3527053
       Søren

        Måske burde I starte i Bangkok. Det er sandsynligvis det billigste sted at flyve til og der er gode (billige) flyforbindelser ud af Bangkok f.eks. med airasia. En anden grund til at starte her, er at kulturchocket nok vil være mindst.

        Det er svært at sige om 3 lande er for meget eller for lidt til 2½ måned. Det kommer jo meget an på hvor meget I vil se/opleve i hvert land og hvor længe I vil være de forskellige steder. Jeg vil anbefale at I sammen laver en plan over hvad I vil se/opleve i de forskellige lande og så sætter passende tid af til det samt transport mellem destinationerne.

        Budgettets størrelse kommer helt an på hvordan I vil bo og spise. Skal I kun bo på hostels kan I få svært ved at finde noget direkte på stranden – så koster det bare mere. Lonelyplanet har nogle gode estimater på hvad det koster at leve i de 3 lande alt eller hvad man går efter, så deres side er et besøg værd.

        Fuld moon parties findes bl.a på Kho Pang Gang i Thailand. Jeg boede selv på Kho Samui og tog ikke over til partiet, så jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

        #3527064
         lone traveller

          Prøv at søge lidt i forumet. Der er 1000 lignende spørgsmål

          #3527057
           Hanne

            Jeg vil også starte i Sydøstasien, og derefter tage Indien – for Indien vil tage pusten fra jer – ( men er absolut det mest fantastiske land i Asien. )
            Når i kun er afsted i 2 ½ mdr. vil jeg vælge enten kun at tage Nordindien eller Sydindien. Hvis ivælger Nord, er Taj Mahal – off course, Varanasi og calcutta et hit.
            Jeres budget lyder rimeligt. Jeg rejste i Asien i 6 mdr., og brugte 45.000 kr. – og det var bestemt ikke på skrabet budget. Specielt Indien er ekstrem billigt. Man kan få et dobbeltværelse for 6 kr. pr. dag, og f.eks. få sin morgenmad for 50 øre.
            Hvis jeg var jeg ville jeg bruge 3 uger i Vietnam, 3 uger i Thailand, og en mdr. i Indien..
            Kan klart anbefale, at sætte mere tid af til turen, men det er jo op til jer. Cambodja er også skøn! Efter min mening meget mere spændende end vietnam og Thailand – som ligner meget hinanden.
            Rigtig go’ tur! Asien er simpelthen fantastisk:-)

            #3527079
             Rasmus

              Hejsa… Jeg synes også at det kan blive lidt presset med alle 4 lande ihvertfald.. Thailand er et meget nemt rejseland hvad alt angår.. Men jo længere tid man bliver i et land jo dybere kommer man ind under huden af kulturen.. Budgettet lyder meget rimeligt, og der er også plads til et par flyvninger indenrigs i det..

              Full Moon Party er et absolut must.. Jeg har været til det 4 gange og planlægger allerede det næste… Men dage før og Half moon party er også fedt hvis man ikk kan få datoen til at passe.. Men igen.. Det kommer jo an på hvad man er til.. Hvis man er til et par dage med sol, strand og vilde fester.. Så er Koh Phangan stedet ja!!!

              #3527105
               Raymond Luthra

                Hej Trine & co.,
                Jeg syntes 3 lande er for meget.
                For tiden SAS tager Kr. ca. 3600,- direkte til Delhi.
                Vil I virkelig opleve kontrasernes land så vil jeg anbefale Indien.
                Vi har rejste hvert år, fra de sidste mange år og kan I tåle kultur chok så Indien er et fantastisk land.
                I kan lande i New Delhi og bo på YWCA, Doubleværelse koster ca. Kr. 250/- Eller er der mange billige hoteller i Karol Bagh område.
                Route 1.
                Delhi, Agra,Jaipur, Jalsalmer, Udipur.
                route 2.
                Fly fra Delhi til Dharamsala, i bjerge område (Dlai Lamas hovedkavarter) flybillet koster kr. 500/-
                Nattog ca. 100 kr.Der skal skifes undervejs.
                Bo i byen McLeord Ganj, ligger ca. 15 km.fra Dharamsala.
                Tage bus derfra til Shimla.
                Fra Shimla tage minitog Kalka og tilbage til Delhi.
                Route 3.
                Fra Delhi flyv til Trivandrum, staten Kerala -sydspidsen af Indien.
                Opholde jer i byen Kovolam- den ligger ved vandet.
                Der findes mange billige hotteller.
                Fra Kovolam tage til Priyar – wildlife og videre til Cochin.
                Derfra til Bombay eller Delhi evt. København.
                Hele ovenskrevet tur tager ca. 2/½ md.
                Hilsen Raymond

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account