This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym annefuglsang

Hej Alle,

Er der nogen, som har erfarringer med at rejse alene i Indien og ellers i Asien (med udgangspunkt i Bangkok)? Er det let at møde nogle af følges med og lign??

Anonym Tenna

Jeg overvejer også rigtig meget at rejse til Indien eller Thailand alene, så jeg følger lige med her 🙂

Jeg kan dog fortælle, at jeg har været på ferie et par gange i Thailand, og der har jeg ALTID haft let ved at komme i snak med andre rejsende.

Anonym michelle

Halløjsa:)

Jeg fandt selv en rejsekammerat herinde, men efter ca 2 uger sammen , vi var på daværende tidspunkt i chang mai i det nordelig thailand, gik det altså galt. Hun havde ikke lyst til og rejse sammen mere , desværre. Så der stod jeg , hun havde flere gange været i asien med sine forældre, så hun vidste nogenlunde de forskellige nødvendige ting til landene. Jeg på den anden side, dette var første gang jeg var uden for europa, havde dog været afsted på sprogrejse osv, men aldrig så længe hjemme fra 6 måneder ca, jeg havde aldrig fløjet så lang tid før osv. Da hun sagde hun ikke gad og rejse mere, ringede jeg selfølgelig hjem, mine forældre så gerne jeg kom hjem og de samt mine søskene, troede bestemt ikke at jeg blev tiden ud og rejse rundt solo.! Men jeg blev, og ville ikke hjem, jeg havde den mest fantastiske oplevelse , jeg fik så mange nye venner, man er aldrig alene, måske 10 minutter ud af en 6 måneders tur. Man kan gøre hvad man har lyst til. Feks thailand og de omkring liggende lande er så besøgt af backpacker at når man skal de forskellige steder hen er busserne fyldt kun med backpacker, når man bor på dorms, eller gå ud, du møder nogle altid, og folk kommer også til dig især når man rejser solo. Selfølgelig var det hårdt, men jeg lærte utrolig meget om mig selv og andre, fik en oplevelse for livet. Men altså selfølgelig skal man passe på, det skal man alle steder, og selvom i vælger at finde en rejsebuddy herinde så husk at når man rejse så går tingene aldrig som man har planlagt, og dette gælder ved alt. Hvis man rejser 2 har man desuden en tildens til bare at være de 2 og ikke så åben for andre. Sorry beklager det lange indlæg 🙂 God tur til jer, håber i finder en rejsebuddy eller bare springer ud i det 🙂 – Det var den bedste beslutning jeg har taget.

Anonym Kasper1984

Hey!

Jeg rejser alene for 2. gang i Indien, og skal derefter videre til Thailand alene. Det er intet problem. Det rejsende folk er aabne og imoedekommende. Isaer i Indien er der mange som rejser over en laengere periode, og ikke 2-ugers ferie som de fleste i Thailand, saa alle leder efter folk de kan dele oplevelser med. Og naar man bliver traette af hinanden saa finder man en ny, hvis man vil. Hvis du skal til indien inden laenge, saa tag mod bjergene, paradis, Himalaya er ubeskriveligt. Men ellers saa tjek hvor der er vaerd at se i de forskellige saesoner. Indien har saa ufatteligt meget at tilbyde..

Anonym annefuglsang

Ok godt, det er gode nyheder, tak for jeres svar 🙂

– Jeg har nu bestli billetter: CPH-BANGKOK – 9. sep – og hjem fra Bangkok 20. december.

Nogle gode råd? både mht pakning – must sees osv?

Anonym Anonym

Med hensyn til pakning:
    Det er lettest, at rejse med rygsæk, synes jeg.

Inden du pakker:
    Tag kopi af dine dokumenter (biletter, pas, visum og rejseforsikring m.m.) og læg dem et andet sted end de originale dokumenter, når du pakker.
    Efterlad oplysninger om dine overordnede rejseplaner samt forsikringsforhold hos f.eks. dine forældre.
    Invester i et par (eller to) Fjällräven Sipora bukser. De kan lynes af til 3/4 eller shorts…og tørrer lynhurtigt efter vask.

Når du pakker:
    Find alt det tøj frem, du vil have med…og læg halvdelen på plads igen. Du kan alligevel ikke slæbe mere end til max. 14 dage og det er billigt, at få vasket.
    Tænk i lag, når du vælger det du ikke kan undvære. Du kan f.eks. tage et sæt tyndt termoundertøj med, som du kan bruge under tynde bukser, hvis det bliver koldt isteder for at have varme bukser med.
    Og skulle du have glemt noget, kan det købes når du opdager det. Der er nogle mega indkøbscentre i Bangkok.
    Klem luften ud af shampoflasken…det mindsker risikoen for, at den ‘lækker’ ud i toilettasken under flyveturen.
    Medbring noget rensegelé til hænderne. Det er ikke alle steder man kan komme til at vaske hænder…og det mindsker risikoen for maveproblemer.
    Lad være med at fylde rygsækken helt op…du finder garanteret masser af ting, du gerne vil købe og have med hjem.
    Inden du tager i lufthavnen, så tjek lige hvad det egentlig er, du må have i håndbagagen. Det er smadder irriterende, at miste sin gode neglefil eller lommekniven…når du bare kunne have lagt dem i din rygsæk istedet.
    Man kan købe en slags sæk i lærred, som rygsækken kan stoppes i, inden du afleverer den i lufthavnen. Den skåner rygsækken og har ikke alle de håndtag og remme, som rygsækken…så den hænger ikke så nemt fast i bagagebåndet.
    Luk ovennævnte sæk med en hængelås, så ankommer al din bagage med større sikkerhed samtidig med dig.

Og book et værelse et eller andet sted i Bangkok til de første par nætter…så ved du hvor du skal hen, når du lander.

Det var vist lige det, jeg kunne komme i tanke om!

God tur 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account