This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym McWearq

Jeg kan godt se at spørgsmålet har været fremme tidligere, men jeg synes egentlig ikke at der er kommet så præcise svar, men det kan da også være at det faktisk er et svært spørgsmål, som er nærmest umuligt at svare entydigt på -prøv alligevel 😉
    Min kone og jeg, som har rejst mange gange i Sydøstasien og også oplevet regntid på Sumatra, skal på vores første tur til Indien fra slutningen af juni til begyndelsen af august i år.
    Vi har billet T/R Delhi og ville naturligvis pokkers gerne opleve de forskellige highlights i det store område der strækker sig sydvest og sydøst for Delhi, men har ladet os fortælle at det er en kogekedel på det tidspunkt, som vil være ubærlig, selvom vi har været i temperaturer omkring de 40 mange gang før. Passer det?
    Hvordan ser det ud i Nepal på denne årstid. Vi skal ikke ud på et langt trek, men vil gerne se Kathmandu og så “rende lidt rundt i bjergene” et eller andet sted i nærheden. Er det for vådt og surt? er der andre steder man med fordel kan tage hen istedet på denne årstid – nord for Delhi fx?
    Vi kan godt lide at der er forskellige ferieformer indbygget i den samme tur, så kan man opleve noget der ligner en “badeferie” i Indien under monsunen, og hvor skulle de i givet fald være henne – østkysten?

Jensine

Hej
    Jeg holder rigtigt meget af Indien – nok mit bedste rejseland. Der er så meget at se, mange skønne farver og dufte. Selvfølgelig er der også fattigdom, slum osv, det er helt sikkert et fattigt land, men alligevel….
    Vi var i Delhi og Rajasthan i maj måned sidste år. Temperaturen var op til 46 grader, og Delhi var kogende. Jeg elsker varme og har også rejst i Mellemøsten i juli, men det her var overvældende. Vi ankom til Delhi d. 3. maj og var på rundtur i Rajastan og så tilbage i Delhi 14 dage senere. Da vi ankom var det muligt at holde ud, da vi kom tilbage var det bare SÅ varmt. Jeg kan ikke beskrive det. Vi var konstant gennemblødt af sved og var ude max. 2 timer ad gangen og så tilbage på hotellet og sidde i air-con.
    Jeg kunne forestille mig, at det er endnu værre i juni/juli.
    Så, selvfølgelig kan det lade sig gøre – det kan alt – men jeg vil ikke anbefale det. Man går glip af alt for meget pga. heden.

Mange hilsner
    Pernille
    http://www.pernille-kennet.dk

Anonym Anonym

Hej Michael
    Du har ret i, at juli er lidt køligere end maj (kan jeg se på Dmi). Til gengæld må det være ekstremt fugtigt pga. regnen.
    som jeg skriver kan alt jo lade sig gøre, men kunne I rejse på et andet tidspunkt ville jeg gøre det. kan det ikke lade sig gøre så er det jo bare sådan.
    Vi har også været i Indien i oktober. Regntiden var lige ved at være ovre, men vi havde et par dage i Kolkata med regn. hold da op, jeg har aldrig oplevet så meget regn. Det regnede dog kun i et par timer ad gangen.
    Nepal har jeg kun besøgt i oktober (og her var vejret perfekt), så her kan jeg desværre ikke hjælpe.
    hilsen Pernille
    http://www.pernille-kennet.dk

Anonym McWearq

Hej Jensine

Tak for svaret. Du lader til at være den eneste der har en mening om Indien under monsunen. Det du skriver er jo ikke specielt opløftende, og jeg er da helt enig i a temperaturerne kan blive så høje at aktivitetsniveauet falder til det helt uacceptable. Dt kan jo imidlertid være at juli er en anelse køligere end maj som vel er den absolut varmeste tid.
    Har du nogen erfaringer fra andre områder i den periode? hvad med Nepal?

Hilsen Michael

Anonym Vibs

Hej Michael,

jeg har boet i Indien i nogle aar og bor pt i Chennai (sydlige indien) Du skal ikke lade dig skramme saa meget af monsumen. I juli mdr. er der en stor chance for at monsumen ikke er naaet Delhi endnu men foerst i August. Varmen er der ikke noget at goere ved end at drikke rigeligt med vand, baere lyse farver, paraply og kasket og saa undgaa at gaa ude i solen mellem 11 og 13 hvor det er vaerst.
    har du andre spoergsmaal kan du skrive til mig paa: vibeke_becker@hotmail.com

mange hilsner
    Vibeke B. Larsen
    Madras Christian Council og Social Service
    21, 6th Main Road, Jawahar Nagar
    Chennai
    Tamil Nadu, India

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account