This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NEVE

Hej

Vi er ved at planlægge en tur til indonesien i september 2011.Vi regner med at starte på Java og derefter tage til Bali og Lombok. Vi ved vi gerne vil bestige Rinjani vi kunne godt tænke os at høre hvilke andre forslag i har som man kan opleve, i det område.
    Vi vil gerne snorkle, trekke og se smuk natur.

På forhånd tak

Anonym DanielJohansen

Først og fremmest.. sikke en god idé! Steder indeholder rigtig mange muligheder, så det handler bare om hvor man skal starte:)

Hvis vi starter med det negative så er Jakarta – i mine øjne – ikke værd at besøge. Det er en grå beton by uden ordenligt offentligt transportsystem, og så er det bare ikke spor rart at være i en metropol i den ulidelige varme.. men hvad der taler for er så tilgengæld deres natteliv. Der er nogle vanvittigt store diskoteker der har mere eller mindre døgnåbent over weekenderne.. nok om det!

En dags rejse vest for Bali ligger Yogyakarta, en smuk lille by med fine lokale markeder og masser af muligheder for at købe souvenirs uden at blive rippet. Fra Yogyakarta kan de hhv. hinduistiske og buddhistiske monumenter Prambanan og Borobudur besøges. Du kan også bestige vulkanen Merapi, som er en enkelt rigtig hård dags trekking.. Jeg er ikke helt sikker på hvordan forholdene er nu, da den udbrød for 14 dage siden. En halv dags rejse derfra ligger Gunung Bromo der, på trods af horderne af turister lige ved solopgang, bestemt er et besøg værd. Du skal ikke vente meget mere end en time fra solen står op indtil du har stedet for dig selv.. men alt sådan noget kan du bare spørge ind til (ligesom til de andre nævnte ting), hvis det har interesse for dig.

På Bali er der til en rejse for sig.. og brugte ikke selv så meget tid der. Kuta er et godt sted at slutte af, her er masser af fest og ballade. Vil du surfe (på begynderplan) er det også anbefalelsesværdigt. I Ubud finder du nogle rigtig smukke rismarker og det kan anbefales at leje en scooter og køre ud i de mange små byer der ligger omkring dem. I løbet af ingen tid er du ude hvor du INGEN andre rejsende ser og det giver turen et helt andet autentisk touch, i mine øjne:) Der er masser af snorkling ved strandene, men vil du have lidt ekstra kan du tage til Padangbai, hvorfra både sejler til Nusa Tenggara. Her kan du – hvis du er heldig – se Mola Molaer og Manta Rays, men det er selvfølgelig at anbefale at du scuba dykker, hvis nu de skulle være på større dybder.

Se også på et besøg på Komodo Island, Rinca og Kelimutu. Den suverænt bedste dykning i området – og blandt de bedste i verden – finder du i Komodo National Park. Det kræver at du har lidt erfaring som dykker, da det er teknisk lidt svære dyk..

Hvad det gælder Rinjani.. GØR DET! Det er en suveræn tur, som tester din kondition! Brug ikke mindre end 3 og i min optik helst 4 dage på turen. Solopgangen over skyerne på toppen er ubeskrivelig…

Anonym DanielJohansen

Hvis du gerne vil øst på er der virkelig billige bådture fra Bali, Gili eller det vestlige Lombok til Labuan Bajo på det vestlige Flores..der er en del forskel på varighed og kvalitet.

Jeg tog selv en fire eller fem dages tur fra Labuan Bajo til Mataram. Vi besøgte bl.a. Rinca og Komodo Island, nogle små ubeboede øer og snorklede og svømmede en masse. Det var en lidt anden men virkelig dejlig måde at se landet på.. Prismæssigt kunne det endda gøres billigere end at køre over land i lokale busser, hvis du medregner mad og accommodation samt fee til Komodo Island som alt sammen var inkluderet med båden..

Anonym NEVE

Vi regner med at tage afsted hele september. Hvad jeg har læst mig frem til er det udemærket at rejse i den mdr. Er det korrekt?

Anonym DanielJohansen

Jeps det er noget nær det bedste tidspunkt på året for de områder. Rigtig god tur:)

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

@Daniel: Uha, lyder godt. Jeg overvejer selv den samme tur, blot i Juni/Juli. 🙂

Har i øvrigt endelig fået svaret på dit spm. om dykning på Galapagos 😉
    https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/23/35877/svar.htm

Anonym DanielJohansen

Det skal du helt sikkert gøre Perry! Du vil elske det:) Eneste lille minus ved Indonesien er at det er rigtig svært at opsnuse hostels, det er guesthouses og hoteller, og så opkræver de by the room. Men kan du dele det med nogle de fleste nætter, klarer du dig let for en 4-5000 kr/md inkl ture men plus dykning:)

Jeg glæder mig til at høre meget mere om dine planer, men nu vil jeg skynde mig ind og se hvad du har skrevet:)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account