This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lrose

Tusind tak for dit svar og dine links helt bestemt nyttigt og noget jeg kan bruge.
    Jeg har lige et par enkelte spørgsmål, det virker for mig umiddelbart som at Indonesien er meget natur oplevelser generelt og nogle steder også en del turistet. Er der andre steder du kan anbefale man rejser til i juli måned som måske er mindre turistet og også har smukke hvide sand strande eller er disse ting også at finde i Indonesien?

Anonym DanielJohansen

Hvis du søger den der stereotype sydøstasiatiske oplevelse er Indonesien og Malaysia dine bedste muligheder i Juli, Ny Guinea og Øst Timor er også gode muligheder. Du skal måske lige undersøge mulighederne for at få udstedt visum til sidstnævnte. Jeg ville tage dertil sidste Juli, men mødte folk der havde ventet ved grænsen på Timor-siden i ugevis uden at få et visum.

Juni eller Juli og et par måneder frem er det tidspunkt på året Indonesien besøges af flest turister, men det hænger naturligvis også sammen med klimaet og det vil gøre sig gældende for alle steder. Det er selvfølgelig svært at gætte præcis hvad du søger, om vi snakker øde strande i et telt, eller du gerne vil have lidt komfort i form af et hotel eller deslige. Bali er selvfølgelig meget turistet, men lige ved siden af har du Lombok og derefter Sumbawa der har spektakulære strande men stort set ikke besøges af turister – måske fordi der ikke er helt de samme naturoplevelser som du finder så mange andre steder i landet. Anyway så består Indonesien af omkring 13.000 øer, flere end nogle andre lande, så muligheder for at finde netop den strand du søger kan næsten ikke blive større.

Anonym Claus

Bali er turistet visse steder, men det er stadigvæk muligt at finde steder, som ikke er overrendt. F.eks omkring Lovina nordpå.

Kommer man væk fra turiststrømmen, så falder priserne også, på trods af, at man ikke kan kalde Bali for dyrt. Tværtimod.

mvh
    Claus

Anonym miklau2011

Tusind tak til jer begge. Malaysia var faktisk også inde i vores overvejelser men har hørt at det er lidt dyrere end resten af asien. Jeg tror at det bliver Indonesien. Som jeg har læst flere indslag herinde du tidligere har svaret på Daniel er jeg overbevidst om at det er noget for os og det er lækkert nok at høre andres erfaringer om steder der er værd at besøge og steder man sagtens kan undvære.

Anonym miklau2011

Hejsa.
    Min kæreste og jeg har bestemt os for at vi vil ud og rejse rundt i 5 ugers tid til sommer men er lidt i tvivl om hvor vi vil rejse hen. Den originale plan var egentlig vietnam og cambodja/laos men eftersom det er regntid der er vi begyndt at komme på andre tanker.
    Vi har tænkt lidt på Indonesien men der er ikke rigtig nogen af os der har det vilde kendskab til landet og de mange øer. Er der nogen der kan hjælpe os lidt med nogle lækre steder man kan besøge hvis man kan vil opleve natur, kultur, dykke og også bare dase på lækre strande?
    Derudover vil jeg høre om der er nogen der kender til prisniveauet dernede? Jeg har før rejst i Thailand, er det meget dyrere at rejse i Indonesien eller? Og hvor mange penge tror i man skal beregne til 5 uger?

Hilsen Mika

Anonym DanielJohansen

Indonesien er ikke helt så billigt som Thailand, men sidstnævnte er måske også det bedste land at backacke i når det kommer til value for money. Det skyldes bl.a. at der ikke rigtig er nogen hostelkultur i Indonesien, hvorfor du betaler for private værelser. At du rejser med din kæreste er kun et plus, da du blever opkrævet per værelse og ikke efter hvor mange der bruger værelset. Hvad I skal budgetterer med kommer lidt an på hvor I vil rejse og hvor længe i vil lave hvad. Du kan sagtens klare dig for 5.000 kr/md per person plus dykning. Jeg og nogle andre brugere herinde har tidligere svaret på lignende spørgsmål omkring Indonesien som du måske kan drage nytte af.

https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/36575/svar.htm
    https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/36251/svar.htm

Jeg håber du kan bruge noget af det. Du skal selvfølgelig bare skrive og spørge, hvis du har spørgsmål efter at have læst det:)

Anonym welletrans

Jeg har været på Bali i Kuta, der er dælme overrendt at turister! Så en rigtig flot solnedgang ved Tanah Lot og besøgte Kintamani vulkanen, også ganske udemærket!
    Jeg blev dog hurtig træt af Bali og søgte ud på lidt mere rolige omgivelser i form af Gili Island hvor jeg hyggede mig rigtig meget med snorkling og udendørs bio om aftenen, kanon lækkert og afslappet. Også ganske udemærkede divesites ude på Gili, bl.a Shark Point hvor jeg fik set en del White Tip Reef Sharks, rigtig fedt 🙂

God tur 🙂

Anonym pioner

Tag op på Sulawezi og dyk fra Bunaken Island. Herefter kan I trekke sydpå og opleve Toraja Land. Bali, hvad en ten det er Kuta eller Sanur er FYLDT med europæer!

Anonym miklau2011

Igen tusind tak for de mange svar 🙂

Anonym Jeff

Indonesen er ikke et land man sådan lige når igennem på en måneds tid. Det byder på ufatteligt meget. Har været der et par gange. Sidste gang var Sumatra, som er noget helet andet end Bali. Her vrimler det ikke ligefrem med turister men der er masser at opleve her. Der findes gode strande på næsten alle øer og Indonesien hører til i den billige ende af skalaen når det det kommer til leveomkostninger.

God rejse

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account