This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Jeg er helt sikker på at en masse brugere vil sige at du skal tage til Indonesien, mens andre siger at Vietnam er bedre. Ingen af os kan svare på det medmindre du siger lidt om hvad det er du søger.. for mig er Indonesien noget af det bedste i regionen, mens Thailand ikke rigtig tiltaler mig, men det er helt og aldeles subjektivt baseret på mine egne interesser. Knyt nogle ord til, hvad det er du gerne vil med din tur så får du helt sikkert en masse kompetente svar..

Når det gælder klimaet bliver det ikke meget bedre end i Indonesien end August, og sammenlignet med regionen øvrige lande er det et af de steder du får mindst regn i den periode. Sæsonen peaker på den anden side i den periode, og det gør at priserne stiger en smule, men når det er sagt er det stadig utrolig billigt i forhold til europæiske standarder:)

Anonym Anonym

Det vi egentlig “bare” søger er, at der er dejligt solskinsvejr, lækker mad, nogle fede kulturelle oplevelser, en venlig lokal befolkning og så ville det jo heller ikk gøre noget hvis det ikk kostede alt for meget 🙂

Tænker også på om det har nogen indflydelse, at det er et muslimsk land. Er det noget man oplever nogle negative konsekvenser af, som backpacker?

Anonym DanielJohansen

Som sagt er det for Indonesien det tidspunkt på året det regner mindst, og er også det sted du finder bedste klima i forhold til Malaysia, Thailand og Vietnam såfremt vi altså regner med at vejret er som de foregående år. Jeg siger det bestemt ikke fordi du skal fravælge til de andre, men for at du skal vælge Indonesien derudover.

Maden er virkelig lækker som i de andre lande. Nasi goreng, bakso, gado-gado og sate er vidst de mest kendte signaturretter for landet. Som du sikkert forventer serveres de fleste retter med ris, derudover bruger de peanuts utroligt meget i madlavning. Som med alle andre lande falder prisniveauet drastisk så snart du kommer væk fra de mest turistede steder, som Kuta på Bali og så kan det gøres for meget få penge. Jeg tror ikke du finder større diversitet indenfor kultur. Eksempelvis er hele Java islamister, en lille del af Sumatra er buddhister, mens hele Ny Guinea er protestanter og Bali hindustisk. Når det så er sagt er landet ekstremt stort og regn ikke med at kunne nå at besøge udover en brøkdel indenfor jeres tidsramme.

Jeg mærkede intet til at landet er muslimsk. Spiritus er nogle gange mindre billigt, men det er vidst det eneste. Opholdte mig et par dage i Kuala Lumpur, Malaysia under ramadanen sidste år og mærkede ingenting til det. Det er selvfølgelig en metropol og der kan måske være idé i at undersøge om det gør nogen forskel for rejseoplevelse, såfremt i vil til udkantsområder i islamistiske regioner. Hvis i holder jer til the beaten track er det ikke noget i skal tænke over.

Rigtig god tur:)

Anonym Paugeo

Er der nogen der har erfaring med at rejse i Indonesien og kan det i så fald anbefales? eller bør man holde sig til nogle af de andre lande i regionen?

Det skal lige nævnes at rejsen er i August.

Tak 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account