This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

I kunne jo også vælge at gøre det selv. Tage en båd (langsom eller hurtig) fra Padanbai (Bali) til Lombok. Derfra videre til Sumbawa og og Komodo og Flores. På både Sumbawa og Flores er det muligt at komme ud til Komodo og Rinca. Fra Flores kan I enten vælge at flyve tilbage til Bali eller tage en hurtig båd.

Mvh
    Claus

Anonym nerup

Hej berejste forum.
    Min kæreste og jeg tager midt august til indonesien. FLyver til Bali og rejser rundt derfra. VI vil gerne til Lombok og Gili øerne.
    Grundet den korte rejsetid er vi lidt i tvivl om vi skal vælge
    1) 3dages sejltur FLores – Komodo – Lombok(med fly bali-flores)
    eller
    2) 3 dages Vulkan-trek på Rinjani på Lombok.

Har læst/hørt at sejlturen er lidt en turistfælde ?
    Hva siger I ?
    andre tips/tricks til gode oplevelser i området ?

Anonym MissAdventure

Jeg befinder mig pt. på Bali…
    Jeg har været på både Lombok-Komodo-bådenturen (4 dage/3 nætter) + på 3 dage / 2 nætter Rinjani Trekking…

Det er svært at anbefale dete ne frem for det andet, når man ikke kender mere til jeres interesser, fysiske aktivitetsniveau osv….¨

MVH MissAdventure

Anonym nerup

Hej Igen
    Det vi gerne ville høre lidt om, er erfaringer fra turene. Vi har efterhånden læst en del, og der er meget delte meninger. Der er flere der har skrevet at trekkingturen på Rinjani er et overflod af skrald og menneske ekskrementer, hvilket lyder virkelig ulækkert. Er det noget, nogen har oplevet?

Vi har kun 18 overnatninger, så vi vil ikke nå begge ture, da dykning og afslapning også skal prioriteres. Vi skal derfor vælge.

Hvilken bådtur var du på og har du evt. nogle tips til hvilke selskaber man skal holde sig fra osv..

Anonym MissAdventure

Det er meget forskelligt, hvad man er til…. men nu har jeg prøvet begge dele… og hvis jeg skulle vælge en af tingene fra, så ville jeg droppe Komodo-bådturen….

Jeg er også selv dykker….og jeg ville vælge
    – Rinjani-trekking 3D/2N
    – Fly fra Lombok eller Bali til Flores
    – et par dage i Flores med nogle dykkerture (endags) i Komodo Nationalpark – man kan også vælge en dag med 2 timers trekking hvor man ser Komodovaraner + dykker i Komodo Nationalparken (Jeg dykkede med Bajo Dive Club… og de kan virkelig anbefales… de har både endags dykkerture, kombi varaner+dyk m.m.)
    – fly tilbage til Bali eller Lombok fra Flores
    – dykning og afslapning – Bali og/eller Gili

Jeg havde selv knap 4 uger i Indonesien

I skal dog være til fysisk udfoldelse for at vælge trekkingturen… er i mere de afslappede typer, der ikke er til så meget sport hjemme, så vælg Komodo-bådturen…
    Vi var 15, der trekkede sammen, og mindst 10 i gruppen synes, at det vvar FOR hårdt… og de sagde, at de aldrig ville gøre det igen!!!
    Jeg dyrker selv meget motion hjemme… og ja, det er virkelig hårdt… men også super fedt, hvis man kan lide det… og vanvittig flot natur…
    Det er en rigtig primitiv tur… man slæber selv bagagen, sover i telte, spiser mad lavet på bål, ingen toiletter osv…. vi var rigtigt mange, der var syge på turen… jeg havde feber og kastede op flere gange… jeg har dog prøvet en lignende bjergbestigning på Borneo sidste sommer, uden at jeg blev syg…. men tror, at jeg fik for lidt at drikke denne gang… – på trods af feber, svimmelhed, mavekramper og opkastninger, så ville jeg 100% tage turen igen!!!
    Der er en del affald på pause-steder, night-camps-områder osv… så det skal man ikke være for sart med.

Komodo-bådturen… flot, afslappende og hyggelig tur… man befinder sig på den lille båd det meste af tiden… – også meget primitivt… vi var 12 på den lille båd… alle sover ved siden af hinanden på madrasser (der er ingen rum på båden)… man sidder på dækket og spiser (ingen borde, stole osv..)… “toilettet” er et hul i “gulvet” – direkte ned til havet… ingen håndvask eller noget…
    Tror samtlige havde maveproblemer på turen….
    Der er en del snorkle-stop… men hvis man dykker, ja så er man ikke imponeret – jeg var i hvert fald ikke…
    Den sidste dag (dag 4) med bådturen gennem Komodo-nationalpark + trekking på Rinca, hvor vi så Komodragons… den dag var fantastisk… MEN… hvis man flyver til Flores og bestiller en tur med Trekking + dyk, ser man præcis det samme.. OG får dykket…. ren win-win…. det ville jeg 100% gøre igen…
    De dyk jeg havde med Bajo Dive Club var FANTASTISKE…
    Ville ønske, at jeg havde haft 4 dage i Flores i stedet for 4 dage på båden…

Men om I ville have det på samme måde er selvfølgelig svært at sige….

Forresten…. så husk vragdykket på Bali.. Tulambén… det er et helt fantastisk divespot!!!!

MVH MissAdventure

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account