This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym travelbuddy

Hej alle

Har besluttet mig for at tage til Indonesien 4 uger i 2012.

Nogen der kan sige hvornår det er bedst at rejse dertil? Vil gerne afsted lidt uden for højsæsonen, men stadig i “dry season”

Er det let at komme i kontakt med andre som man kan rejse med?
    Er der noget bestemt man skal se?
    Hvordan er det med booking af hoteller/guest houses? Skal man altid booke i forvejen,eller man bare gå en tur og så finde et godt sted at være?

Poul

Anonym DanielJohansen

Hvornår det er bedst, at tage til kommer an på hvor du gerne vil hen i Indonesien. I Kalimantan (Indonesisk Borneo) regner det stort set hele året og Papua er også ret våd. Størstedelen af landet er tørrest i Juni til og med September, især de to sidste måneder. Det er tilgengæld også højsæson i den periode. Den nordlige del af Sumatra ligger dog så forskudt så her er det tørrest omkring December til Februar.

Dit næste spørgsmål er også helt afgjort af hvor du rejser hen, men det er helt bestemt muligt. Jeg hoppede selv afsted alene til Indonesien og brugte vidst ikke meget mere end et par timer alene på noget tidspunkt. Om du skal booke på forhånd kommer lidt an på temperament og pengepung, og så selvfølgelig hvornår du ender med at vælge at tage afsted. I højsæsonen kan det være en rigtig god idé at booke på forhånd i de mest turistede steder. Ikke dermed sagt det er umuligt at finde et sted, det skal bare forstås sådan at de billigste og bedste (iflg. guidebøgerne) steder som regel er fuldt bookede.

Om der er noget bestemt du skal se.. Puha.. Det er et meget åbent spørgsmål:) Søg på Indonesien her på siden. Landet har været oppe mange gange og der er skrevet nogle rigtig gode indlæg som måske kan være brugbare for dig. Hvis du har noget lidt mere præcist du er interesseret at vide noget om vil jeg meget gerne prøve, at hjælpe:)

Om ikke andet så rigtig god tur når du kommer så langt!

Anonym Anonym

Ja det var en masse åbne spørgsmål 🙂
    Håber da jeg kommer til at møde en masse dejlige mennesker på turen. Også en som vil rejse/lave lidt af det samme som jeg.

Men lige nu er min plan at bruge Bali som en base.
    Umiddelbart tænker jeg det kommer til at se således ud

Afrejse Juni 2012, burde være lidt udenfor højsæsonen, men stadig i dry season.
    Bali 3-4 dage lige for at blive afklimatiseret. Højest sandsynlig i Sunar.

Java 5 dage(5000 dkr. all incl.) Rundrejse via. et selskab. Ved ikke hvor besværligt det er at gøre det selv.

Bali 6-8 dage. Ubud, Lovina, Kuta, snorkling, se orangutang hjemmet, noget rafting, en bike tur rundt på øen, sejle med delfiner, surfing. hvad der ellers er undersøger jeg stadig.

Lombok 3-4 dage. Ved faktisk ikke om det er noget værd.

Gili øerne 4-5 dage. Hvis man altså kan finde noget at bo i.

Bali 2-3 dage.
    ialt 28 dage med ud og hjem rejse.

Hjem 🙁

Hvor meget tid skal man afsætte til at komme fra Bali til Lombok/Gili?

Mht. hoteller/guest houses har jeg ikke et super stramt budget, men omkring 150-350/aften vil jeg sige jeg kan gå med til, men det afhænger jo også af hvor meget de skruer på prisen. Der skal bare være en seng, badeværelse, pool(ikke et must) og saftey boks.

Budget mæssigt har jeg 20-25k at gøre godt med(incl. flybillet)
    Har kigget på jysk-rejsebureau.dk og det er nok i samarbejde med dem jeg strikker noget af turen sammen med.

Hvad siger i til ovenstående? lyder det fornuftigt eller det helt ude i hampen?

Poul

Anonym DanielJohansen

Der er i min optik bestemt ingen grund til at betale 5000 kr for en 5-dages tur på Java. Det er nemt at arrangere ture gennem lokale tour agencies og det kan også sagtens lade sig gøre, at arrangere ture på egen hånd. Jeg ville have svært ved, at bruge så mange penge på den korte tid udenom et selskab, endda selvom det var på et rigtig pænt hotel.

Du skriver meget af det væsentlige omkring Bali, udover det du nævner skal du huske vulkanerne som kan bestiges og scuba diving. Sidstenævnte især ved Nusa Penida, hvor du kan se mola molaer og manta rays bl.a. omkring den årstid.

Din idé kan sagtens lade sig gøre – også budgetmæssigt. I de mest turistede steder på Bali, som Ubud, er alting en smule dyrere. Derudover er 150 kr. et helt godt budget for accommodation per nat. Hvor meget tid du skal bruge? Tjah.. Det er op til den enkelte og hvad denne vil. Mange bruger en uge på Gili, nogle bruger en måned på Bali. Der er virkelig mange spændene steder at se i området, og så er det aktiviteter som surfing, godt natteliv m.fl. der kan holde dig optaget rigtig længe:)

Glem ikke Gunung Rinjani på Lombok – det er bestemt værd at bruge en 4-5 dage på! Jeg kan ikke søge i arkivet på siden her, men jeg og nogle andre brugere har svaret på en del indlæg omkring de områder du rejser i, i Indonesien som du måske kan finde brugbare. Så prøv at kig igennem arkivet herinde. Denne var alt jeg kan få siden til at loade lige nu:

https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/36251/svar.htm

Rigtig god tur!

Anonym travelbuddy

Mange tak for oplysningerne 🙂
    Ja kan godt se at 5K måske er lige rigeligt. Men det var nu også et forslag, har ingen ide hvor stor købekraften er dernede.

Så vil jeg bruge min foreløbige plan som et udgangs punkt.
    Har søgt på indlæg og læst side op og ned. Der er rigtig mange gode indlæg.

Dog kommer jeg lidt i tvivl om jeg skal tage af sted i Juni eller September?
    Hvad er der ellers at lave/se på Lombok udover et vulkan trek?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account