This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kirstenseeberg

Er der mon nogle, som har nogle gode inputs til backpackerrejse i Indonesien? Vi er en større flok på fem personer, som har store planer om en lille måned i Indonesien til sommer. Vi vil gerne have en rigtig backpackeroplevelse – og ikke for meget luksus.. Egentlig vil vi bare gerne opleve så meget kultur som muligt og ‘hænge ud’ med de lokale. Kom endeligt bare med alle de inputs I kunne have.

Anonym amboye16

Hej Kirsten

Vi var 4 på tur i sommer. To var af sted i 4 uger og vi to andre blev en uge mere. Vi rejste en del rundt, da der var meget vi gerne ville opleve – det behøver man jo ikke.

Vores tur lød ca. sådan her:

1 overnatning på Bali
    4 dage på Gili Gede (Ud for det sydlige Lombok)
    5 dages bådtur til Komodo/retur
    1 overnatning på Lombok
    6 dage Gili Air
    3 dage Ubud, Bali
    1 overnatning i Jakarta
    5 dage Kalimantan (Borneo) for at se orangutanger
    1 overnatning på Bali
    7 dage Nusa Lembongan for at dykke

Der hvor vi fik de bedste oplevelser med lokalbefolkningen var på Borneo og på Nusa Lembongan.

Vi rejser lige som jer med backpacks og er heller ikke til luksus.
    Hvis du vil læse om hele vores tur, så har vi beskrevet den på vores rejseblog under juli og august 2014.

Første indlæg får du lige her:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/07/indonesien-gili-gede.html

Du er velkommen til at spørge, hvis der er mere, du vil vide.
    Venligst og rigtig god tur
    Anne Marie
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/

Anonym Kirsten Seeberg

Tusind tak for svar! Det kan helt sikkert bruges. Har du en ide om, hvor mange penge I brugte på den tid – og dykkede I også?

Anonym Anne Marie

På 5 uger brugte vi omkring 17.000 pr. mand inc. fly tur/retur til Bali, 5 indenrigsflyvninger, 5 dages bådtur til Komodo, 4 dages bådtur i Tanjung Puting national park og 8 dyk på Nusa Lembongan – et virkelig dejligt sted at dykke med mulighed for at se djævlerokker og klumpfisk (vi så kun djævlerokker). Man kan helt sikkert gøre det billigere – både hvis man vælger nogle af tingene fra og hvis man finder endnu billigere overnatning end vi gjorde.

Venligst
    Anne Marie

Anonym Louise

Min kæreste og jeg var to måneder i indonesien sidste år. Turen kan dog sagtens gøres på en måned da vi fik en del badeferie med 😉

Vi købte en tur/retur billet til Kuala Lumpur til 4200kr pr person. Herfra tog vi til medan på sumatra, hvor vi blev kørt ud til en jungle, her boede vi i 5 dage. Vi så en del orangutanger, diverse aber og mange andre vilde dyr. Vi tog på en tur hvor vi red på elefanter gennem jungle og floder, helt fantastisk. Sumatra er ikke et sted mange turister kommer forbi, så her oplever man rigtig meget kultur.
    Bagefter tog vi et fly fra medan til yogjakarta, her boede vi en uge. Imens vi boede her, tog vi til templerne prambanan og borobudur. Vi var også ude at se en aktiv vulkan kaldet merapi og ude på en Cave rafting. Efter yogjakarta kørte vi i bus sammen med andre backpackers til mt. Bromo, og havde en halv overnatning her, vi så solopgang og “besteg” vulkanen. Herefter blev vi kørt til bali og blev sat af ved færgehavnen. Vi tog så en taxa til lovina, hvor vi boede i 14 dage. Herfra tog vi rundt på ture i området og så de mest fantastiske ting, bl.a. Et temple ved en sø, vandfald, og en skøn natur. Ud fra stranden i lovina var der delfiner og koralrev, så her blev også snørklet en del. Herefter tog vi til ubud, det var det første sted, hvor vi mødte andre turister. Her lejede vi en knallert og kørte til elefant templet, bali zoo og diverse byer rundt omkring og selvfølgelig så vi også abeskoven i ubud. Vi tog også på en tur ud til besakih templet og batcave templet.

Herefter tog vi til kuta, hvor vi også boede en del dage. Herfra tog vi på en en dags tur til nusa dua på knallert. Ellers nød vi det bare og fik badet en del i poolen. Der er meget turister her, så undgå at bruge mange dage i kuta, hvis i ikke har så lang tid. Vi tog så til sanur, som er lidt mindre turistet, vi boede her i et par dage hvorefter vi tog på en 5 dags tur til komodo og rinca. Da vi kom tilbage til bali, boede vi i kuta et par dage, hvorefter vi tog til gili air. Vi boede der i 14 dage, vi slappede bare af her, besøgte de to andre øer og fik snørklet en del sammen med havskildpadder, manta rays og hajer.

Vi brugte ca. 15.000 hver, 19.200 med flybilletten. Ellers indkluderer det tre indenrigs flyvninger, em del privat chauffører, ophold på 3-4 stjernet hoteller, shopping og en del biografturer. Så det kan sagtens gøres meget billigere.

Håber i kan bruge det til noget 🙂

Anonym Anne

Hej Louise.

Lyder som en skøn tur. Min kæreste og jeg skal på tur i hele oktober, men er i tvivl om, om det er helt umuligt at tage Borneo og naturoplevelserne i Malaysia i oktober? Det ligner at alle skriver om det som meget regnfuldt, og at nogle steder lukker? Jeg håber du kan give lidt hjælpende info:)

/Anne.

Anonym Louise

Hej Anne, jeg kan desværre ikke udtale mig om Malaysia og Borneo, da jeg ikke selv har været der. Men som du selv siger er det meget regnfuldt i oktober og tror endda det er der hvor der falder mest regn på hele året. Hvis jeg var dig ville jeg prøve enten at få ændret rejsen til en anden måned eller vælge et andet sted at tage hen, da det ville være ærgerligt at få ødelagt ens tur pga. regn. Men omvendt kan i selvfølgelig også tage regnen som en oplevelse og tage tingene som de kommer.

Anonym Jakob

Hej med jer, der har boet på Gili øerne.

Jeg sidder selv og planlægger en tur dertil nu, men har lidt svært ved at finde et sted på Gili øerne hvor man kan bo, og hvor på øen/hvilken af øerne man skal bo på.

Kan I anbefale et specifikt hotel/bungalow e.l. som I prøvede eller så?

Mvh

Anonym Anne Marie

Hej Jakob.

Du skal først og fremmest beslutte dig for, hvilken Gili-ø du vil bo på.
    Som du sikkert allerede ved, så er der tre.
    Gili Meno -meget stille og fredfyldt
    Gili Trawangan -fest, farver og masser af backpackere
    Gili Air -lidt midt imellem

Vi valgte Gili Air, da vi tænkte, at lidt midt imellem var mest os. Der var smukt, der var dejligt, men jeg synes ikke, at det var lige mig. Der var alt for mange familier på pakkerejser efter min smag. Jeg havde håbet på noget mere laid back, men kom nok en 20-30 år for sent… Jeg synes også, at det var forholdsvist dyrt. Alt i alt havde jeg nok bare forventet noget andet.

Skulle jeg gøre det om, så ville jeg vælge Gili Meno, da det var meget mindre overrendt. Mange siger, at det er for folk, der er på bryllupsrejse, men jeg synes, at der så rigtig hyggeligt ud de par timer, vi var der.
    Lige ud for Gili T er der masser af skildpadder, så hvis det er det, du kommer efter, så skal du klart bo der. Og hvis du er til fest og farver, så er det også her du skal slå dig ned. Du skal bare vide, at det er et stort turistcirkus, du bevæger dig ind i.

Når du ved, på hvilken ø du vil bo, så kan folk bedre hjælpe dig med specifikke hoteller/bungalows. Jeg ved godt, at dette er et svært valg. Jeg synes virkelig, at vi havde forberedt os godt hjemmefra, ved at læse masser af rejseartikler fra folk, som havde været der før os, og alligevel endte vi ikke det rigtige sted. Så måske skal du lave en løs plan, så du har mulighed for at rejse videre undervejs, hvis du hellere vil noget andet.

Har du lyst til at læse om vores oplevelser, så kommer de her:
    http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2014/07/gili-erne.html

Venlig hilsen
    Anne Marie

Følg os på Facebook: To på tur
    Følg os på Instagram: @twodanesontour

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account