This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym helleklm

Rinjani lyder også super fedt. Men det virker ret dyrt at få en tur derop?
    Derudover er jeg i den uheldige situation at have en dårlig skulder. Det skal dog siges at vi er vant til at trekke og blive fysisk udfordret, men jeg er alligevel i tvivl om det er for stor en udfordring at ligge i telt 2 nætter.
    Vi er derfor blevet anbefalet at bestige vulcanen Augung på Bali. Har du nogen erfaringer med denne?

Vi har ikke dykker certificat. Vi forestiller os at tage et par prøvedyk og ellers snorkle 🙂 hvor vil det være bedst at gøre for at få mest ud af det?

Mht. Gili tænker vi på at tage en af de 2 andre da vi søger ren bounty efter div. trekking eventyr. Samtidig har også hørt de skulle være billigere at bo og leve på?

Bådturen til Komodo er med på listen 😀 .. men dejligt at høre nogle gode erfaringer 😉

Tak for de god råd 🙂

Anonym helleklm

Min kæreste og jeg planlægger en rejse til Indonesien omkring Aug. i 4 uger.
    Vi har kigget lidt på de forskellige ø’er og har svært ved at finde ud af hvad man skal vælge.
    Vi har kigget lidt på Sumatra, Bali, Lombok og Gili.
    Håber på lidt hjælp fra nogen der har været her 🙂

Hvor meget er realistisk at nå på 4 uger? Vores højdepunkter er at bestige en vulkan og vandre i Ris terasser, se orangutanger/på jungle tur, dykke/snorkle, og på sejltur omkring Komodo.

Er der andre ting vi ikke må gå glip af? / nogle gode tips, så modtager vi med kyshånd 🙂

Det skal foregå på backpacker budget, så hvis der er nogen der har tips til at spare lidt høre vi også gerne dette.

Er der nogen der har erfaringer fra Sumatra?- hvor meget andet end Orangutang’er er der her der er et must og er det en dyr ø at leve på?
    Er det en ø man burde springe over?
    Hvordan kommer man fra Sumatra til Bali?

Er der andre ø’er end Bali man kan trekke i Risterasser?

Krydser fingre for der er nogen søde mennesker derude der vil dele deres viden, det vil være en kæmpe hjælp!

Anonym Miss Adventure

Har været i Indonesien nogle gange.
    Blandt andet Bali, Gili T., Lembongan, Lombok, Sulawesi, Pulau Weh samt Komodo.
    Har ikke været på Sumatra.

Mount Rinjani bjergbestigning på Lombok er en vild (og hård oplevelse). 3d/2n. Helt sikkert værd at give sig i kast med, hvis I ikke er bange for fysiske udfordringer.

Vi har også været på en lidt mindre bjergbestigning på Bali (Kintamani-Volcano-Mount-Batur) der tager man afsted først på natten og er retur igen næste middag (ca. 10 timer). Super flot tur. Kan bestemt anbefales.

Dykning er der mange muligheder for…. hvad er jeres erfaring? Hvilket certifikat og antal dyk? Så er det nemmere at sige, hvad I vil få mest ud af 🙂

Gili T. er en dejlig ø. Til afslapning, hygge på stranden. Gå ud at spise. Bade. Feste. Mange unge mennesker og fest og farver hver aften.
    Dykningen er ikke noget specielt der.
    Et par dage på øen er fint. Men jeg ville ikke selv bruge vildt lang tid der.
    Var der en uge sidst. Men det var med en veninde, hvor vi gik i byen og mødte en masse mennesker. De gange jeg har været i Indonesien med min kæreste, har vi ikke prioriteret Gili. Nogle dage kan man dog sagtens tage der – også på en kærestetur. Men det handler selvfølgelig om prioriteringer, når man har 4 uger og der er så mange fede steder.

Bådturen fra Lombok til Komodo (4 dage) med en lille meget spartansk båd var en super fed oplevelse. (Det kan anbefales at medbringe håndsprit – vi havde alle på båden problemer med maven, da toiletforhold var meget spartanske). Men helt sikkert anbefalelsesværdig tur.
    Dykningen ved Komodo er enestående. Har været både på dagsture og liveaboard. I får mest ud af det, hvis I har erfaring og en del dyk i bagagen, da strømmen på de fedeste dive sites kan være ret hård.

På Bali er der mange ting at opleve. Fine dive sites. Meget kultur og natur. Rigtigt mange udflugtsmuligheder. Fx. riverrafting, bjergbestigning, risterasser, lokale håndværkere, monkey-forrest, balinesiske danse og skuespil m.m. Der er mange turudbydere – og et hav af forskellige muligheder 🙂 På 8-10 dage kan man nå at opleve rigtigt mange ting.

Anonym MissAdventure

Augung nåede vi ikke. Men Kintamani/Batur var en god oplevelse. Super smuk solopgang ved toppen… og meget hyggeligt at lave morgenmad over varme kilder.

Rinjani var fedt… men tror ikke det måske er så anbefalelsesværdigt med dårlig skulder. Man får mest ud af det, hvis man kan presse sig selv.. og ja, det er nætter i telt på bjergskråningerne. Mener ikke, at det var specielt dyrt. Vi bookede først turen, da vi ankom til Lombok. Der er mange turudbydere, så man kan handle lidt med priserne.

Den fedeste bjergbestigning jeg har været på var Kinabalu på Borneo… det var til gengæld meget dyrere end Rinjani.

Når I ikke har dykkercertifikat på forhånd, så er Gili faktisk rigtigt fint til snorkling og prøvedyk. Der er fine snorklemuligheder.
    I kan også tage prøvedyk forskellige steder på Bali.
    Komodo er ikke et godt sted for uerfarene dykkere. Da de gode dive sites kræver en del erfaring.
    Men på bådturen (4 dage) fra Lombok til Komodo er der mange steder, hvor I får mulighed for at snorkle. Vi besøgte også Rinca og så Komodo dragons (en del af bådturen). Vi var også i land på forskellige små øer undervejs. Man får mange oplevelser på de dage, bådturen varer.

Mht. Gili pas på med at booke hotel/overnatning på Gili gennem en turudbyder (fx. på Bali eller Lombok)… de overbooker totalt og sælger værelser, de slet slet ikke har. Det var vi ikke de eneste, der oplevede. Vi måtte flytte flere gange undervejs på en uge… og de steder vi boede levede slet ikke op til den kvalitet, vi havde booket.

vi bookede en del gennem et turistbureau på Lombok… og intet levede op til det, de havde sagt.

Turudbyderne på Bali har jeg gode erfaringer med. Der er vi aldrig blevet snydt.

Hvis I vil på de store trekking-ture (fx. Rinjani) så husk gode løbesko eller vandrestøvler samt hue/handsker/varmt tøj.
    De siger nok, at I kan låne det hele på stedet. Det passer ikke!
    Vi var heldigvis godt forberedte hjemmefra, da vi havde lært på Borneo, hvor koldt det er om natten.

Anonym MissAdventure

På Kinabalu (Boreo) havde min kæreste og jeg vores egen private guide.
    Det samme havde vi på Kintamani/Mount Batur (Bali).
    At have egen guide gør, at man kan tage turen i nogenlunde det tempo, man vil. Man skal fx. ikke vente på nogle langsomme i gruppen.
    Og man kan stoppe og tage billeder eller drikke vand, når man har lyst.

Rinjani-trekkingen er i store grupper. Da vi købte turen, fik vi at vide, at man var 4-5 personer pr. guide.
    Vi var så 20 i gruppen og to guider. Det var ikke særligt forsvarligt.
    To i vores gruppe blev så syge, at de ikke kunne klare nedturen og måtte tage 1 ekstra overnatning, så vi var 18 om 1 guide på nedstigningen.
    Helt vanvittigt. På turen op var der en fra gruppen, der faldt ned, da vi skulle passere et meget smalt klippestykke ved en stor sø. 7-9-13 kom han ikke til skade, da han faldt i søen. Men slap med vådt tøj, våd oppakning samt vand i kameraet og en stor forskrækkelse.
    Guiden fortalte bagefter, at der før havde været dødsfald i en af de grupper, han havde guidet. Var lidt glad for, at jeg først vidste det bagefter… for der var flere ret vanskelige passager…og guiderne havde ikke styr på alle i gruppen overhovedet.
    Jeg ville gerne tage turen igen, men ville ikke gøre det i sådan en stor gruppe en anden gang. Dog vidste vi det jo ikke på forhånd, da vi var blevet lovet noget helt andet.

Anonym helleklm

Ok.. Det lyder godt nok som en vild oplevelse på Rinjani puha. Jeg tror det er den rigtige beslutning at tage Agung eller Batur for os når vi ikke er fit for fight 😉
    Vi skal desværre ikke til Borneo denne gang.

Hvad er et must på Lombok?
    Vi tænker lidt at leje en scooter og køre rundt. hvor lang tid vil du anbefale her inden vi tager til Gili?

Mht. overnatninger er det så meget dyrere at booke hostels mm. hjemmefra på agoda f.eks. end på stedet?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account