This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dennis

Nu er Indonesien jo ret så stort et område, så på en måned ville jeg vælge 4 steder at besøge.

Jeg har ikke selv været der før, men jeg har planer om at tage derover i netop en måned til efteråret 2010.

Must see må feks være en regnskovstrek-tur, Krakatau vulkanen i strædet mellem Sumatra og Java, noget strand må blive feks Bali incl et surfer kursus hvis du er til det, og så en feks 3-5 dages Komodo ø-tur incl Flores Ø.

Regntiden på øerne syd for ækvator er november til marts begge inclusive medregnet. Marts er ikke så slem på statistikken som dec og jan. Er du ude i regnskovene kan du godt forvente mange timers regn hver dag men er det på mindre øer, ændrer klimaet sig generelt til “ikke så voldsom og lang en daglig regn”.

Men mon ikke der er andre end mig der kan give nogle udtalelser som rent faktisk har været der.

mvh
    DennisJ

Anonym monpezat

Hej

Jeg skal til Indonesien d. 24 Februar og skal være der 1 måneds tid.

1)Hvad er et must at opleve på så kort tid?

2)Og med hensyn til regntid dernede, er det så regn 24 timer i døgnet i den periode?, hvornår løber den fra, og igen med hensyn til regntid, er der så nogle steder man skal ungå?

3) Hvor ligger de bedste strande? og hvor er de bedste dykkersteder dernede?

4) Findes der et backpacker sted noget lig Koh San Road dernede??

Håber der er hjælp at hente herinde 😉

Monpezat.

Anonym Anonym

Hej

Jeg var på Bali 5 dage omkring nytår for et par år siden. Det regnede kun på et tidspunkt og det var 31 dec kl 23.30. Hele Kuta var samlet på stranden så da regnen kom udbrød der reelt kaos. Vejene der går fra stranden og op til diskotekerne var alt for smalle til alle menneskerne. Og det regnede jo vildt, så i løbet af et minut var man gennemblødt. Ellers var vi på Gili nogen dage uden regn overhovedet. Bare de mest fantstiske hvide strande..

Anonym René

Hej
    Jeg var på Sumatra, Java og Bali sidste år.
    For at svare på dit spørgsmål om et Khao san lignende sted, så må det eneste der kommer tæt på være Kuta på Bali. Jeg brød mig overhovedet ikke om Kuta og syntes stranden var dårlig, men det siges at hvis du lejer en scooter, så kan du komme til nogle gode strande på øen og ellers så skulle Gili islands være rigtig godt.
    På Java er turist stedet Yogyakarta og der er rigtig mange ting at se omkring der. Borobudur og Prambanan er must på tempel listen imens bromo, kawa Ijen og merapi er fantastiske natur oplevelser.
    Sumatra kan jeg ikke anbefale nok, det er en fantastisk ø, men den kræver ekstra god tid pga. dårlige veje og store distancer. Must på Sumatra må være Bukit Lawang eller endnu bedre Ketambe, begge for orangutanger og regnskov trek. Danau toba er også rigtig flot imens Berastagi har nogle nemme vulkaner som kan bestiges. Pulau Weh skulle være en fantastisk ø, men vi nåede aldrig selv dertil.

Anonym monpezat

Tak for svar 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account