This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Min plan pt. er at ture fra Jakarta til Bali og så flyve fra Bali til Flores for så igen at rejse mod Bali fra Flores. Så flyver jeg så Bali retur til Jakarta hvorfra jeg flyver hjem.

Jeg planlægger at flyve med Emirates. Godt nok er der en irriterende mellemlanding i Dubai, men til prisen er det sgu service over gennemsnittet (mad, inflight entertainment, komfort).

Anonym heffer

Hvilket selskab flyver du fra Bali til Flores med? Og til hvilken by?

Emirates. Her flyver du fra Hamburg, ikke?

Det her er klippet fra Wikitravel omkring Ramadan:

Many restaurants close during the day and those that stay open (e.g., hotel restaurants) maintain a low profile, with curtains covering the windows. During Ramadhan, all forms of nightlife including bars, nightclubs, karaoke and massage parlours close by midnight, and (especially in more devout areas) quite a few opt to stay closed entirely. Business travellers will notice that things move at an even more glacial pace than usual and, especially towards the end of the month, many people will take leave.

The climax at the end of the month is the two days of Idul Fitri (also known as Lebaran), when pretty much the entire country takes a week or two off to head back home to visit family in a ritual known locally as mudik, meaning going home. This is the one time of the year when Jakarta has no traffic jams, but the rest of the country does, with all forms of transport packed to the gills. All government offices (including embassies) and many businesses close for a week or even two, and travelling around Indonesia is best avoided if at all possible.

Er lidt bekymret for hvor sjovt det er at rejse rundt steder hvor alt holder lukket… Det kunne godt blive lidt kedeligt/besværligt.

Anonym Pultz

Hej jeg har godt nok ikke lige et svar til dit spg. men kan være i kan hjælpe mig en af jer….hvordan er været omkring kota kinabalu eller der på borneo hvor du vil anbefale at man tager hen, i mid juni-slut juni måske?
    mvh. Kristina.

Anonym Missadventure

Jeg var på Borneo i juli (de sidste 2 uger af juli) i 2010…. vi var vildt uheldige med vejret…. vi var både i sandakan, Kota Kinabalu, Mabul/Sipadan, Kinabatangan River, bjergbestigning på Mount Kinabalu osv… vi var vildt uheldige med vejret, og det blæste og regnede det meste af tiden i de 14 dage… vi fik nogle rigtig gode oplevelser alligevel… men det havde været endnu bedre i godt vejr…..
    Hvis du har spørgsmål til at booke ture (og med hensyn til priser) osv… er du velkommen til at spørge….
    Det tog mig sindssygt lang tid at sondere markedet med hensyn til at finde turene til en god pris….

MVH MissAdventure

Anonym Pultz

ok tusinde tak..ka se min besked gik lidt stærkt kunne næsten ikke se om jeg overhovedet havde fået pointen med om vejret haha….! Sorry! Ja, jeg er nemlig lidt bekymret for vejret på det tidspunkt skulle nødig regne konstant ville bare ikke være det samme..! :S
    Jeg skriver hvis det er takker..
    KRistina

Anonym heffer

Hej alle,

Jeg og et par kammerater planlægger en 2 mdrs tur til Indonesien i juli/august.

Vi har kigget på at flyve ind via Bangkok og så tage med AirAsia til Jakarta, for derefter at drage østpaa.

Er der nok til 2 mdr den vej over? Eller skal vi ogsaa forbi Borneo evt?

I så fald – hvordan flyver man lettest ind til Borneo fra Bangkok? Og hvilken del af Borneo er mest spændende?

Desuden har jeg least at der er ramadan i August og at naesten alt holder lukket og at man fraraader at rejse i slutningen af august pga det. Er der noget hold i det? For så må vi hellere finde på noget andet i august (eller i det mindste de sidste 2 uger).

Vi vil meget gerne ud i nogle afsides områder, da jeg for en gangs skyld ikke skal bruge internet undervejs.

Vi har også overvejet Laos/Vietnam – men det er vel regntid deroppe?

Anonym heffer

Og hvor meget skal man lægge i dette?

There is high risk to your security in Indonesia (including Jakarta, Bali, Batam and Bintan) and we advise against all tourist and other non-essential travel due to the continuing high threat from terrorism. There is also a risk of kidnapping and civil unrest in certain parts of Indonesia.

http://www.safetravel.govt.nz/destinations/indonesia.shtml

Hej Heffer
    Jeg overvejer selv at tage noget nær samme tur til sommer.
    Jeg vælger dog formentlig ikke at tage via Bangkok. Som jeg umiddelbart kan se det, er det billigere at flyve direkte til Jakarta via f.eks. London og Dubai (Emirates). Hvis du har fundet noget der er billigere må du meget gerne give et praj.

Jeg har lagt op til 4-6 uger fra Jakarta til Flores.

Mht. Ramadanen ved jeg ikke noget som helst. Mht. terror etc., så tror jeg ikke du skal frygte det mere end så mange andre steder. Er du på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt er det selvfølgelig noget lort, men det kan vel i princippet “lige så godt” være Nørreport st. som det kan være Bali. Det er ihvertfald ikke noget der skulle afholde mig fra at rejse dertil.

Jeg har været på den malaysiske del af Borneo. Her fløj jeg via London, Dubai og Singapore til Kota Kinabalu. Fsva. naturoplevelser, så er Sabah meget koncentreret. Du kan derfor få mange oplevelser her på fhv. begrænset område. Når det så er sagt, er Sarawak også et besøg værd. Du kan sagtens tage begge dele på 4-6 uger.

God tur 🙂

Anonym heffer

Det har du ret i. Fra KBH til Jakarta kan man flyve t/r for lige knap 5000 med Turkish Airlines. Så kan det sgu ikke betale sig at have en stopover i Bangkok – medmindre man kan fange nogle af de utrolig lave priser der dukker op engang imellem. Nogen gange kan man fange nogle til 3000 kr t/r.

Flyver du hjem fra Flores eller hvad gør du når du kommer dertil?

Kan være vi skal overveje en måned fra Jakarta til Flores og så en måned på Borneo.

Men fedt fedt – kan jo være vi mødes somewhere on the road.

@Heffer:
    Sidst fløj jeg CPH-LGW-DUB-SIN. Du kan sikkert også gøre det billigt via Hamburg. Det har jeg ikke checket. Det vil selvfølgelig også være oplagt, hvis du bor i sønderjylland, så er det nok det nemmeste.

Jeg kan ikke huske navnet på selskabet der flyver turen fra Bali til Flores, men der er vist kun ét selskab, så de skulle være til at finde. Det gør dem desværre også lidt dyrere end f.eks. Air Asia. Jeg har tænkt på at jeg ville flyve fra Denpasar til Maumere.

@Pultz: Vejret kan du selvfølgelig være uheldig med. Jeg synes dog at vi generelt var heldige da vi var der. Jeg mener det var juni/juli vi var der(?). Generelt vil jeg dog anbefale dig at bestige Mt. Kinabalu på en dag, hvis du når op til hotellet i god tid. Det gjorde jeg fordi vejret så fint ud og fordi jeg ikke kunne overskue at skulle op midt på natten. Jeg havde dog bestilt plads på hotellet og endte derfor med at overnatte deroppe. Jeg havde toppen helt for mig selv og der var klart vejr, god sigt og tørt deroppe. Dem jeg sov på værelse med stod op kl. 3.45 og tog deres regntøj på. Da jeg stod op og spiste morgenmad og de kom ned igen, var de drivvåde og havde ikke set den solopgang som de var taget op for at se. Derfor – er vejret godt og kan du nå op og tilbage inden det bliver mørkt, så gør det! Sørg for at starte fra nationalparkens indgang så tidligt som muligt, så du får et godt udgangspunkt ift. at nå det.

God tur 🙂

Anonym scrooler nikolaimadsen@gmail.com

hej, jeg har booket billetter fra CPH-BKK direkte med Thai Airways 2.8-25-8. Pris 4500.
    Vil gerne til Flores og også gerne til Pulau Weh, men har ikke rigtig styr på hvilken rækkefølge der er smartest og hvad man kan nå på den vi har.

Nogen der vil vidensdele? Det lyder som om Missadventure har en del viden??

Anonym Jannie

Jeg har ikke været i Flores eller Pulau Weh…
    Hvis su har spørgsmål til Thailand, Malaysia, Perhentian eller Borneo kan jeg måske hjælpe.
    MVH miss Adventure

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account