This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Min kæreste og jeg planlægger 3 uger til Indonesien i foråret.
    Største interesser er regnskovens natur og dyreliv samt snorkling.
    Vi har især Borneo (hvilket også kunne være den Malaysiske del) i kikkerten grundet dyrelivet, men er lidt bekymrede for, hvorvidt turismen og skovfældning har umuliggjort de mere intense oplevelser med vild natur. Reservater og centre, hvor dyrene har faste fodertider og hvor horder af turister transporteres rundt er ikke lige ønsket.
    Når jeg læser om Borneo kan jeg godt få tanker om Costa Rica, hvor jeg rejste sidste år og fandt en del af deres meget besøgte naturparker for zoologisk have-agtig.
    Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har rejseerfaringer i Indonesien og ved, hvor der er gode muligheder for at komme off the beaten path?
    På forhånd tak! Mvh Tine

Anonym Heidi

Har ikke været på borneo, så kan ikke lige svare på dit spørgsmål.
    I har ikke overvejet Sri Lanka hvis i er til dyreliv, natur og parker? Vi besøgte Sri Lanka i sommers og var i yala national park. Her så vi massevis af elefanter, krokodiller, okser, div. Aber og ikke mindst to-tre forskellige leoparder 😉

Der er jo også sumatra, hvor jeg tror mange af jeres ønsker kan indfries

Anonym Anonym

jeg har ikke været på Borneo, så jeg har lidt svært ved at sammenligne. Men Sumatra er rigtig fedt. Med undtagelse af Bukit Lawang og til dels Danau Toba, så er det begrænset med turister. Turene i regnskoven omkring Bukit Lawang er dog ret turistet. På den anden side af regnskoven har jeg hørt, at der næsten ingen turister skulle være. Mener byen hedder Kebambe eller noget lignende, har læst rigtig meget godt om det område og her skulle orangutangerne rent faktisk være vilde. Jeg var selv rigtig glad for Berastagi, hvor der ingen turister var overhovedet og man kunne bestige et par vulkaner.
    En anden god ting ved Sumatra er, at det er rigtig billigt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account