This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym risen18

Hej alle..
    Min kæreste og jeg vil gerne til Indonesien og Singapore til næste år.. Vi regner med at tage afsted i en måned.. Nu har jeg læst en del om indonesien herinde, men jeg står stadig tilbage med en del spørgsmål..

hvis vi både vil leve lidt “fattigt” men også lækkert til tider, og gerne vil på ture (specielt snorkling) og have lidt forkælelse , hvor meget vil i så tro det ville koste?..
    Vi regner kun med at være i singapore et par dage og primært rejse rundt i indonesien..

Hvordan ser det ud på sumatra nu ? .. Synes ikke der står så meget om det.. Er det helt ødelagt? Er der nogle der har været der efter tsunamien??..

vi har tænkte os at være en del på bali, men er der andre øer hvor der ikke er så mange turister, men alligevel med lækre strande m.m ?

Håber i vil svare..
    Kh maria

Anonym Anonym

Hej Maria
    Det er altid svært at svare på pengespørgsmål fordi folk er så forskellige og har forskelligt forbrug. Men mellem 5000 og 8000 kr pr pers inkl Singapore og alt andet, vil jeg tro er et godt bud.

Et godt bud på øer med lækre strande og færre turister er Gili øerne. Strandene er fantastiske og de er meget mere rolige end Bali. Men der er ikke meget andet at lave end at ligge ved stranden og tage på dykke/snorkleudflugter. Man kan sejle dertil direkte fra Bali (lidt dyrt) eller tage den langsommere, men meget billigere tur via Lombok.

God tur.
    Morten

Anonym risen18

Okay.. Tak for det.. 🙂 det er rart lige at vide sådan ca. hvor meget man skal regne med.. Ved du om der er nogle “must see” i singapore ? 🙂

Anonym Rasmus

Hejsa… Sumatra er alt for fedt… Jeg var der for 2-3 år siden ( altså efter både Tsunami, fugleinfluenza og Den første muhammedtegning).. Det kunne godt mærkes en smule, men det gjorde der tværtimod bare en større oplevelse.. De satte mere pris på de turister der kom…
    Nogle af mine største oplevelser nogensinde kom her.. Se “vilde” orangutanger i Bukit Lawang, bestige vulkaner og se Lake Toba (verdens største vulkansø), som var det flotteste syn, og lækker at bo og bade ved..
    Det er også et af de billigste steder i Asien, så man kan leve meget meget billigt.. Vil skyde på for 25 % af hvad du bruger pr døgn i Singapore som max!!
    Har et forslag: Hvis i alligevel måske vil til Sumatra, hvorfor så ikk enten tage nogle strande der, eller også er der en 4-timer færge til Malaysia hvor der jo er masser af strande og nem transport tilbage til Singapore.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account