This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym RenéMadsen

Det er efterhånden nogle år siden, jeg var i Indonesien, så jeg tager forbehold for uddateret viden:)
    Du ved det sikkert godt, men Borobodur templet ligger jo på Java, så det er lidt af et stræk, du bevæger dig ud på, hvis planen er at rejse over land dertil.

Du kan få nogle enormt billige air asia billetter fra Kuala Lumpur til Medan, hvis du har mulighed for at tage dertil. Færgen fra Singapore ved jeg ikke noget om.
    På Sumatra: Medan er en ret uinspirerende storby, men hvis du har lidt tid, så kan du få en guidet tur i moskeen (ret fascinerende efter min mening). Bukit Lawang er hovedsaligt for orangutanger og jungleture. Er ret turistet men formentlig ikke så slemt som Borneo. Jeg har hørt enormt meget godt om Ketambe, som er på den anden side af regnskoven – her skulle du kunne finde ikke turistede jungleture og vilde orangutanger (dem du ser på jungleture i Bukit Lawang bliver fodret af guider). Berastagi har et par gode vulkaner og bestige og stort set ingen turister. Danau Toba er også ret hyggeligt men væsentlig flere turister. Af paradis øer ved Sumatra skal du nok hele vejen op til Pulau Weh, så er det formentlig nemmere med Gili øerne, hvis du alligevel skal til Yogyakarta.

Anonym Anonym

Tak for svaret.
    Jeg har ikke en plan om at blive på Sumatra, tværtimod. Jeg tænker at bruge 2-3 dage på Sumatra og flyve (eller tage bus) til Java og ligeledes bruge nogle få dage her inden jeg tager længere syd på.. Satser på et smut forbi Bali og/eller Gili øerne.. Men har også overvejet Sulawesi..

Men som sagt er intet planlagt og jeg vil derfor bare gerne have alt input om fede steder i Indonesien, da alle muligheder er åbne og økonomi ikke er en hindring..

Anonym CamBach

Tak for svaret.
    Jeg har ikke en plan om at blive på Sumatra, tværtimod. Jeg tænker at bruge 2-3 dage på Sumatra og flyve (eller tage bus) til Java og ligeledes bruge nogle få dage her inden jeg tager længere syd på.. Satser på et smut forbi Bali og/eller Gili øerne.. Men har også overvejet Sulawesi..

Men som sagt er intet planlagt og jeg vil derfor bare gerne have alt input om fede steder i Indonesien, da alle muligheder er åbne og økonomi ikke er en hindring..

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    sumarta super fedt sted, men også mange år siden, men var der meget på et tidspunket kan klart anbefalde dig lake toba, BAGUS BAY hedder det sted jeg boede, lake toba er et sted man kan blive for altid,super fedt sted og ikke mange rejsen, Hvis du kommer fra singapor, kan jeg anbefalde dig at stope i bukatingi, ligger en sö hvor man kan super godt sted.men mit råd lake toba har vaeret der meget men år tilbage,lars

hej igen.
    En stor fejl ikke at opholde sig og rejse på sumarta,Hvis du kommer oppe fra kan du sejle fra penang malyasia til medan og tag busen til lake toba, et forslag du ikke fortryder, lars

Anonym CamBach

Cool!! Tak 🙂

Anonym CamBach

Jeg har købt billet til 3 uger i Indonesien, afrejse den 15. november.

Kort info: jeg er 28år og rejser alene, jeg har rejst en del og backpacket 2 længere ture på henholdsvis 10 og 4 måneder – så vil kalde mig selv okay erfaren.

Jeg planlægger en 3 ugers tur i november/december og flyver tur/retur København – Singapore (kun fordi den rute er billig, ikke for at blive i Singapore).

Jeg har så overvejet enten at flyve til en by i Indonesien eller at tage færgen fra Singapore til Sumatra.

Jeg har endnu ikke en masse “must see” men vil gerne se Borobudur templet og dykke et par dage (er advanced dykker).
    Jeg har set orangutager på Borneo så det har ikke min store interesse på Sumatra..
    Sådan meget bredt, vil jeg gerne se den rigtige regnskov, stammefolk, paradise ø, unikke bygninger mv. og lidt storbys liv..

Håber på en masse gode forslag fra erfarne folk 🙂

Vh Camilla

hej igen.
    Hvis du har tid kan du jo besöge den danske sömannds kirke, har selv besögt den et par gange, super hyggeligt, singapore er helt ok for et par dage,de har en af verdens bedste zoo i verden, og så ska du da lige ind og have en singapore sling på longe bar rafels hotel,

Anonym RenéMadsen

må indrømme, jeg ikke ser den store idé i at tage til Sumatra, hvis det blot er for et par dage, så hellere tilbringe længere tid på Java. Afstandene er noget længere på Sumatra og vejene i dårligere stand, så det tager tid.
    Jeg havde personligt ikke den store fidus til Danau Toba. Synes det var et rigtig fint og flot sted men noget overrendt af turister. Er dog heller ikke så meget til backpacker hang-outs, men derimod mere dyr og natur.
    På Java er mount Bromo vist det største must sammen med Borobodur og Prambanan. Kawa Ijen er lidt af en omvej men også fantastisk flot. Du kan formentlig finde en tur i Yogyakarta der kombinerer Bromo og Kawa Ijen med transport til Bali. Gjorde det selv med offentlig transport og det var lidt omstændigt og tidskrævende. Ved Borobodur kan det anbefales og overnatte i byen dagen før, så slipper du for alle turisterne, når det åbner. Desuden kan du leje en cykel og se de andre templer.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account