This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

I kan fint klare jer med et Visa-Dankort. Jeg vil dog anbefale, at I tager et ekstra betalingskort med. F.eks. et Visa-Electron. Et Visa-Electron kan I hæve et større beløb med, modsat et Visa-Dankort.

Også i tilfælde af, at I mister det ene kort, har I et ekstra I kan trække på. Sørg for at det ene kort er i rygsækken, mens det andet har I på jer.

Hav lidt kontanter med som nødpenge, hvis I skulle havne et sted uden ATM. 150 USD i små sedler.

Visumet til Indonesien skal jo også betales i USD.

mvh
    Claus

Anonym MissAdventure

Jeg kom hjem fra Indonesien (Bali/Gili/Lombok/Flores) for knap 2 uger siden….
    I kan sagtens have penge med Visa i ATM – men dog et begrænset beløb pr. dag (hvilket gav os store problemer, da vi købte en masse udflugter/overnatninger/ture/dyk gennem samme bureau og derfor skulle af med rigtigt mange penge på en dag….hvilket ikke kunne lade sig gøre)… hvis jeg skulle afsted igen… ville jeg veksle en hel masse dollars hjemmefra… flere af stederne regnede de 100 dollars lige 1 mio. IDR og så kan det dælme bedre svare sig at kunne betale dem i dollars… men det kan man jo ikke hæve dernede… hvis jeg havde kunnet betale firmaet for dyk/overnatninger/ture i dollars i stedet for i IDR havde jeg kunnet spare ca. 800 dkr….
    Mange steder står priserne faktisk i dollars både på hoteller/tur-arrangører og hos dive shops….

Så ja… mit råd ville være at tage mange dollars med hjemmefra….

MVH MissAdventure

Anonym Anonym

Pas på med at tage for mange kontante USD med. Forsikringen dækker IKKE.

Et bedre alternativ er at tage rejsecheks med. Man betaler en smule for at få pengene forsikret, og det er pengene værd, hvis I skulle blive bestjålet.

Anonym NEVE

Min kæreste og jeg rejser d. 31/8 til Indonesien i 5 uger, først har vi 3 dage i Hong Kong.

Kan man bruge visa de fleste steder på Bali og Lombok ?
    Skal vi have veksle US-dollars eller Australske Dollar eller kan vi helt klare os med Visa ?

Anonym Tomorrowdk

Hej

Har ikke selv været der, men der er en der spørger om det samme her: http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g294226-i7220-k3043214-First_trip_to_Bali_best_currency_to_take-Bali.html

Allerede i 2009 var der hæveautomater mange steder på bali, men restaurenter foretrækker den lokale valuta. Det anbefales at medbringe nok amerikanske dollars til at betale visa(altså indrejsevisa :)) i lufthavnen og amerikanske dollars er nemme at veksle.
    Håber dette giver lidt hjælp.

Venlig hilsen

Michael

http://tomorrowgetsushigher.dk – en anderledes rejseblog!

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg er også netop kommet hjem fra Indonesien og havde ingen problemer med kontanter. Jeg havde kun et almindeligt Visa/Dankort med. Som MissAdventure skriver, er der nogen hæveautomater som ikke tillader dig at hæve mere end 1.250.000 Rp.
    Gå efter Bii bank og evt. BCA Bank. Deres automater som udsteder 100.000 Rp sedler tillader dig at hæve hhv. 3.000.000 Rp (ca. 1.800 DKK) og 2.500.000 Rp.

Nogen steder kan det være svært at finde disse automater, men Bii kan du ihvertfald finde i Sanur og der er også en på Gili T. BCA kan du finde i Senggigi. Du skal dog være opmærksom på at der visse steder ikke findes ATM’s (f.eks. Nusa Lembongan – just in case at du skal ud og kigge efter klumpfisk ;-). Derudover er der ikke nogen ATM’s i Senaru som er udgangspunktet for Rinjani trekket.

Mange steder kan du betale med Visakort mod 3% tillæg.

Jeg landede i Jakarta og havde ingen kontanter. Her gav de mig lov til at gå gennem immigration og hæve i en ATM så jeg kunne betale for et turistvisum. Du kan derfor, om ikke andet i Jakartas lufthavn, godt betale med Rp.
    Hvis du skal være i Indonesien i mere end 1 måned vil jeg klart anbefale dig at få den Indonesiske ambassade i Danmark til at udstede et 2 måneders visum for dig. Der er en utrolig masse administration og flere forskellige formularer der skal udfyldes hvis du skal have forlænget et 1 måneders visum. Bl.a. skal du finde en sponsor! Derfor endte jeg med at bruge et visa extension office i Ubud som forlangte 750.000 Rp’s for forlængelse (det første visum koster 250.000 Rp’s). De endte med at have mit visum i det meste af min rejseperiode fordi det faldt sammen med en hinduistisk højtid. Derfor… hvis de kan nå at lave det færdigt inden den 31.8 (hvilket jeg desværre tvivler på) så få det lavet på ambassaden. Alternativt se om I kan blive et par dage ekstra i Hong Kong så I undgår 30 dages grænsen.
    Det kan ikke anbefales at lave bevidst overstay, da de vist ser med rimelig onde øjne på det (jeg mener du skal betale 200.000 Rp’s per dags overstay og jeg ved ikke om der er andre sanktioner end dette – f.eks. nægtet indrejse på et senere tidspunkt).

Rigtig god tur

Anonym D-BOII

Har både været på Bali, Lombok, Gili Trawangan og Sumatra og har haft omkring 2000 kr i dollars med hver gang..
    Jeg så ingen ATMs på Gili Trawangan… men self så ledte jeg heller ikke efter dem 🙂
    Det er dog rigtigt at der er en max grænse for hvad man ka hæve på en dag.. 1250000 IDR nogle steder og 3000000 IDR andre – det skal man self være klar over. Vi kom osse næsten i problemer fordi vi sku betale for ture og transport på een gang.

Jeg vil klart anbefale at du/I både tager dollars og Indonesiske Rupiah med hjemmefra.. Og som de andre siger er det fornuftigt altid at have en “buffer”. Og husk de 25 dollars til indrejsevisum, for guds skyld… man står i kø længe nok i forvejen, og dem der sidder i skrankerne er ikke til at spøge med.. Så det er dumt at skabe unødig opmærksomhed om sig selv.

Self er der ATMs overalt de fleste steder.. Afhængigt af hvor man tager hen.. nogle steder kan du ikke hæve penge f.eks. Bukit Lawang på Sumatra.. men du kan dog stadig bruge dit visa-kort til betalingen diverse steder (hoteller, restauranter osv.)

Jeg har personligt altid mit visa og kontanter på mig og så har jeg mit mastercard + en buffer i cash i rygsækken. Det er som sagt godt at dele tingene op, men udover det ska du/I ikke være bange for at blive rullet i Indonesien. Jeg har aldrig hørt eller set noget i den dur i hvertfald… men self kan rejsechecks være et godt alternativ til cash 🙂

God rejselyst!

Anonym Bent

Jeg er glad for at jeg ikke er neger.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account