Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3531212 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     Risum

Hej alle.

Jeg har sommerferie planer om en tur til vietnam, laos, thailand og cambodia. Jeg har flere steder her på sitet læst anbefalinger om at man skal flyve til cambodia, men vil helst gerne undgå at skulle være afhængig af fly. Hvordan kommer man lettest ind i Cambodia via bus, tog eller lignende? Og er det overhoved et problem?

Er der i øvrigt noget jeg skal være opmærksom på i forbindelse med krydning af grænser mellem de 4 lande?

På forhånd tak
      Risum

Claus

Fra Bangkok kan du tage det meget billige tog til grænsen Aranya Prathet/Poipet, få lavet et visum ved grænsen, og fortsætte turen med en cambodiansk bus.

Toget starter ved sekstiden om morgenen i Bangkok og tager ca fem en halv time.

Der afgår også busser til grænsen, men de noget dyrere, og det er ikke hurtigere end toget.

Du kan også krydse grænsen længere sydpå ved Koh Krong med båd.

Laos til Cambodia (og omvendt) skal du have lavet et visum på forhånd. Enten i Phnom Pehn, Hanoi eller Bangkok.

Husk kopier af dit pas, pasbilleder og kontante US dollars. 20-25 dollars til Cambodia og 35 til Laos.

Mvh

Claus

Risum

Fornemt med så hurtigt et svar. HVad hvis jeg kommer fra vietnam og vil ind i cambodia? Har planer om at tage fra Ho Chi Ming og så ind mod Siem Reap.

Risum

Mads

Det var det jeg gjorde og det var en rigtig god tur. de har 1 – 2 og 3 dages ture. hvor man sejler på mekong floden og overnatter og besøger forskellige steder i mekong-deltaet. , vi tog 3 dags turen som var det hele vær. det kræver dog du tager der til fra HCM.

Hvis du bagefter køre via bus fra cambodia til Laos, kan du igen sejle på mekong floden de to dage til Thailand, også en rigtig flot tur.

Vejene er ikke lige gode, og man skal ikke tage der til hvis man forventer en flot ny motorvej. Men vejene er langt fra dårlige samenlignet med mange andre lande.

sidste gode råd, køb ingen ting hjemme fra, udover flybillet og måske den første overnatning. Og der pruttes heftigt om prisen i alle 4 lande..

God rejse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account