This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mie

Hej.
    Du kan sagtens få visum ved grænsen. Husk dog, hvis du går over grænsen, først at købe det ved immigration, så undgår du at betale overpris til alle de venlige sjæle, der vil hjælpe dig. Jeg slap af med dem ved at sige at jeg allerede havde visum.

Mvh. Mie

Anonym estelanedraithammen

Nogle som har erfaring med at rejse ind i Cambodja via tog, bur eller lignende fra Thailand? Kan man få visum til Cambodja, når man krydser grænsen fra Thailand, eller skal man have det inden, da jeg jo ikke kommer gennem lufthavnen?

Anonym Anonym

Tog i Cambodia kan være lidt risikabelt, da de kører MEGET langsomt og “uønskede elementer” derved kan hoppe på i farten. Men jeg er sikker på, at det er en interessant og farverig oplevelse.
    Tog i Thailand er sikkert, effektivt og på alle måder en god rejseform. Bus er sikkert billigere.

Venligst
    Anne Marie

Anonym Magnus

Der er flere muligheder for at få visum til Cambodia:

Køb det på ambassaden i Bankok: 25 USD eller 1000 THB
    Der ligger en slags konsulat tæt på grænsen til Cambodia ved Poi Pet. Pris dér er den samme.

Eller køb det på selve grænsen. Hvis du kan tale din sag og gider at vente laaaaaang tid, kan du få det for 20 USD, men regn med 25 USD eller 1000 THB, især hvis du ikke har været der før. Ignorer folk der henvender sig til dig, da de kun er ude på at få dig til at betale mere. Fortæl dem at du allerede har et visum, hvis du ikke kan komme af med dem.

Transporten videre fra Poi Pet er besværlig, og du kommer til at betale overpris uanset hvad du gør, da priserne er kontrolleret af den lokale mafia. Din bedste mulighed er nok at dele en taxi til Sisophon med nogle andre rejsende og derfra tage en bus videre. Regn med at betale 20 USD eller mere og overvej at bestille den på et af luksushotellerne.

Læs mere på http://wikitravel.org/en/Poipet

Du kan også rejse ind i Cambodia via den sydlige grænseovergang. Der er mindre bøvl der, men rejsen og videre er mere besværlig. Skriv igen, hvis du vil have detaljer om, hvordan de snyder dig dér.

Indrejse til Cambodia ved begge grænseovergange kan være ubehageligt, men så snart du kommer længere ind i Cambodia er befolkningen venlig og imødekommende.

Tag dollars med i små sedler.

Anonym Ann Rosborg

Jeg rejste fra Bangkok til Siem Reap med bus. Selve turen kostede 430bt dertil kom betaling for visum ved grænsen. Jeg havde overhovedet ingen problemer med denne tur. Vi blev afhentet nær Kaosan rd og kørt til en restautant ved grænsen. Her kunne man spise eller lade være, mens dem der skulle søge om visum udfyldte papirerne. Herefter kørte vi til grænsen og en guide fulgte os over grænsen. Derfra blev vi kørt til en busstation, skiftede bus og kørte så direkte videre til Siem Reap. Der var endnu et restaurant stop, men igen var det ingen sure miner hvis man ikke ville have noget at spise 🙂

Anonym Brian Handberg Jessen

Vi har her i mellem jul og nytår 2013 rejst fra Bangkok til Siem Reap via Bus, nok på samme måde som Ann Rosborg (tidligere indlæg). Billetten er nu steget til 600 bt. Vi kom fint frem til grænsen og udfyldte papirerne til visum – kostede 950 bt/person. Nu er det nok her vi oplevede den lokale mafia som guidede os over grænsen til shuttlebus frem til den rigtige bus (nævnt i et tidligere indlæg fra Magnus). Vi fik en lang historie om at det bedre kunne betale sig at hæve Thai Bath og veksle dem til Cambodianske Riel. Vi skulle ihvertfald lade være med at bruge dollar. Dette er måske korrekt hvis man venter med at veksle til Riel til man kommer til Siem Reap og finder et kontor med en fornuftig kurs. Men guiden viste os et kontor hvor vi kunne veksle, hvor kursen var helt horribel. Det kostede her ca. 17% at få vekslet sine penge. Så ved at veksle 10000 bath, kommer det til at koste 50 dollar i gebyr hvor guiden helt sikkert får sin del. I shuttlebussen videre forsøgte guiden at sælge busbilletter retur til Bangkok fra Siem Reap. Dette er fup billetter, da telefon-nummeret man skal ringe til den kommende dag ikke er til at få fat på. Det betyder at man aldrig kan aftalt de sidste detaljer og billetten ikke kan bruges. Den første del med at få lavet visum er egentlig ok, bortset fra at det tager en del tid. Men alle de gode råd som guiderne kommer med skal man holde sig fra. Jeg snakker af bitter erfaring 🙁 Vi tog dog tilbage og konfronterede dem med det, da vi tog tilbage. Efter lang diskussion fik vi en busbillet videre til Bangkok. Så pas på når man rejse over grænsen ind til Cambodia – i virkeligheden er det ikke noget selv at rejse hen over grænsen uden at tage imod de dårlige råd.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account