This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lalabibi

Vi er to, som skal til Thailand nu om nogle dage. Vi har kun købt en enkelt billet, da vi ikke helt ved, når vi kommer tilbage.

Er det noget problem, at vi ikke har en retur billet?

Håber I kan svare 🙂

Anonym Anonym

Hej,

Jeg rejser også selv på en lang backpackertur snart. Vi starter i Thailand. Vi har fået at vide at man ved indrejse, skal kunne bevise at man forlader landet 1 måned efter f.eks via en flybillet. Ellers skal man have et visum. Jeg ved ikke hvor meget de tjekker det ved indrejse at i har beviser for at i forlader landet… Vi har bare købt en flybillet til Cambodia, det er vores bevis for at vi rejser… Hvis i har planer om at opleve et andet land, kan i købe billige billetter på Airasia.com. Vi har købt en flybillet for 200 kr til Cambodia. Hvis i forlader Thailand i nogle dage og kommer tilbage igen for i en måned igen hvor i kan opholde jer i Thailand.

God tur

Anonym Mads Andersen

Der er ingen problem, uden retur billet.

Med hensyn til visum. Får i 1 mdr når i flyver ind i thailand. I behøver ingen billet videre. men overskrider i dato for udrejse, får i dagbøder på 2000 bath.

God tur

Anonym Anonym

Hvis det er i orden har jeg lige et supplerende spørgsmål til trådstarter?

Kan det betale sig at vente med at købe returbilletten dernede eller er det dyrere?

Anonym Magnus

Jeg har aldrig oplevet, at de har tjekket i lufthavnen i Bangkok, om jeg havde en returbillet. I følge reglerne for “visa on arrival” / “Tourist Visa Exemption” skal man dog have en billet ud af Thailand med afrejse inden for 30 dage, men det bliver som regel ikke håndhævet.

Hvis I vil være på den sikre side, kan I få lavet et 2 mdr-turistvisum på den thailandske ambassade eller på konsulatet – det er gratis.

I kan også købe en billig billet ud af landet. Om I vælger at bruge den er underordnet.

En returbillet er oftest billigere end to enkeltbilletter. Desuden er billetter er som regel billigere, jo før I køber dem og oftest billigere online end hos et alm. rejsebureau. Hvis I vil billigt hjem, så søg ikke kun på billetter til DK men også fx. Hamborg eller London og kom hjem med tog eller en separat flybillet. Prøv skyscanner.net til at finde billetterne – den er god hvis man er fleksibel og vil rejse billigt.

Anonym Magnus

Tilføjelse:
    Læs reglerne for Tourist Visa Exemption her:

http://www.thaiembassyuk.org.uk/newversion/visa/visa_exemption.html

Anonym dex

Lige en ændring til Mads Andersens oplæg.
    I Feb. sidste år kostet det altså kun 500 THB pr. dag.

Anonym evo777

I lufthavnen er der ingen problemer, der får alle de 30 dage uden at vise retur billet. Men hvis i rejser ind i Thailand over land, får i kun 15 dage og i skal ved nogle grænseovergange have en billet ud af Thailand i kan vise det thailandske grænsepoliti.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account