This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Raslangkilde

Hej allesammen.
    Min kærste og jeg skal på en længere rejse gennem Østeuropa hvor følgende lande kommer til at indgå:

Vi starter i
    Kroatien: Split – Sibenik – Pula –
    Slovenien: Ljubljana
    (Tilbage til) Kroatien: Zagreb
    Slovakiet: Bratislava
    Polen: Krakow
    Tyskland: Berlin

Vi vil meget gerne høre om folk har informationer om disse steder eller egne tæt på som de vil anbefale eller give råd omkring. Vi vil meget gerne høre om hostels, aktivitetstilbud (gerne dem man ikke finder på danske rejseselskabers side) spændende udflugtssteder, spøjse/særegne restauranter etc.

Vi rejser i slutningen af Juli.

Håber meget at der er nogle der er behjælpelig med information. Og hører også gerne fra folk der har været på disse steder og som vil dele deres oplevelser.

kh Rasmus

Anonym (L)

Når i er i Slovenien synes jeg helt sikker i skal tage en tur op nordpå til Bovec som ikke ligger så langt væk fra grænsen til Italien. Her kan i nemlig prøve kræfter alle de former for ekstremsport som alle de andre alpe-lande også tilbyder, men til en meget bedre pris. Vi boede i det område der hedder Soca på en rigtig fin campingplads. Har kunne man leje et telt som var slået op under et lille tag og fuldt udstyret med madrasser + dyner. I kan finde info om campingpladsen på denne side: http://www.eurohosteltraveler.com/directory/Slovenia/Eco_Camp_Canyon_-_Open_Air_Hostel_Soca_hostels_in_Bovec.htm

Det var super hyggeligt og det skal lige siges at der er sket en del siden de billeder på siden er blevet taget og han udvider hvert år med nye øko-ting. Eneste minus er at i bliver nødt til at tage en bus derop da der ikke går tog.

I Ljubljana skulle der være et gammelt fængsel som er blevet indrettet som hostel. Jeg har ikke selv boet der, men det lød rigtig godt udfra hvad jeg hørte fra andre backpacker.

Rigtig god tur!!

Anonym Anonym

Hej
    Jeg vil anbefale to hostels i Østeuropa, som jeg mener er de bedste hostels nogensinde.
    1) Når I skal til Slovakiet skal i undersøge mulighederne for at komme et smut til Tatrabjergene. Der, i en lille by kaldet Zdiar, ligger der et fedt hostel, som hedder Ginger Monkey Hostel. Derfra kan man tage på vandreture i bjergene, og andet godt. Og selve hostlet er super hyggeligt, lidt sommerhus agtigt, og der er god stemning og alt muligt. Det ligger desuden lige på vej til Krakow.

2) Jeg vil helt klart anbefale jer at tage til Budapest. Det er en fed by på mange måder. Den er flot, der er dejlige varme bade rundt omkring, og et fedt natteliv. Og så ligger der det fedeste hostel. The Loft Hostel, som er centralt placeret ejes af en ungarer og en englænder (de er vist i midten af 20’erne). Super flinke folk. Dem der arbejder der kan hjælpe med alt muligt og tager jer med på de fedeste barer og sådan noget. Desuden spiller de to ejere i et bluesband, og hvis I er heldige spiller de på den lokale pub. Det var en fed oplevelse!

Håber I kan bruge det til noget. Og god rejse.

Anonym Stine

hej…
    jeg har ikke selv været alle de steder i skal hen, og nogle af stederne har jeg kun været i nogle timer på pit stop og så videre. men jeg vil helt klart også anbefale at i tager til Bovec, det er virkelig et fedt område hvis man har lyst til at kaste sig ud i nogle adventure ting, og de har fornuftige priser… men som der bliver skrevet tidligere så er den eneste transport derhen med bus, hvilket godt kan være lidt beværligt fordi man ikke helt altid ved hvornår denne bus kører.
    Jeg har ikke været i selve sibenik, men boet lige uden for byen på et kæmpe camping/hotel område der hed solaris. det er virkelig en tur i campinghelvede hvor folk har slået kæmpelejr med alt til deres campingvogne osv. selve byen var STEN DØD da vi var i den, men uheldigvis var vi der også en søndag… jeg skal ikke kunne sige om den er mere levende de andre dage, men som sagt var der virkelig kedeligt den søndag. tilgængælde så er besøget til krka, som jeg næsten går ud fra i planlægger at besøge siden i skal til sibenik, det hele værd. det er et virkelig flot sted. det kan anbefales selv at tage bussen derud og selv købe billet derude, da det er meget billigere end hos de firmaer der laver ture derud. nå men det var vist lige hvad jeg kunne hjælpe til med. så kan jeg ikke sige andet end glæde jer til kroatien og slovenien, det er to virkelig fantastiske lande!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account