This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ceciliaolesen

Hej alle 🙂
    En veninde og jeg har planer om at tage til Sydamerika og vi har begge den holdning at holde alle muligheder åbne. Derfor havde vi ikke tænkt på at købe en returbillet til Danmark, men blot tage turen lidt som den kommer.
    Her er mit spørgsmål så: Er det muligt at rejse over grænserne når man ikke har nogen returbillet? Jeg har nemlig hørt at det kan gøre det besværligt. Vi vil helst ikke have en præcis slutdato, men hvis det ikke kan lade sig gøre på andre måder, må det jo blive sådan 🙂

Nogle som har nogle gode råd eller som selv har rejst på samme måde som vi gerne vil?

Anonym Claus

Jeg har hørt om flere, der enten blev afvist af flyselskabet eller som fik lov til at købe en returbillet på stedet.
    Jeg har dog flere gange oplevet at skulle vise returbillet.

Jeg forstår godt ideen med at tage afsted uden tanke på hjemrejse. Men, I skal vel hjem på et eller andet tidspunkt indenfor et års tid. Så hvorfor ikke købe en billet med åbenretur dato. Så slipper I helt for evt bøvl. Desuden er det noget dyrere at købe billet i Latinamerika end i Europa.

Mvh
    Claus

Anonym Lisa Reinbach

det er ikke muligt at tage afsted uden returbillet. den skal fremvises, da de “er bange for” at man ikke tager afsted igen, da de jo er meget strikse med, hvilke folk der rejser ind i deres land. – så du skal have returbillet, ellers ingen adgang desværre 🙂

Anonym Paw

Jeg køber altid returbilletter og helst med åbne datoer, men…

Jeg køber også altid afbestillings-garanti til ca. 150-300 kr. På den måde kan jeg være 100% sikker på at få de datoer jeg gerne vil ha også selvom jeg skifter mening helt frem til 2 dage før afrejse.

Men det er selvfølgelig penge man kunne spare ved at gøre det på en anden måde. Jeg foretrækker bare selv at bruge lidt mere på at kunne tage alle muligheder der kommer.

Anonym Anonym

Mange tak for jeres svar 🙂 det hjalp i hvertfald, så nu har vi købt returbilletter!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account