This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MetteK

Hej
    Er der nogen som har erfaringer med hvor svært/nemt det er at komme afsted på inka trekket i august mdr? Har hørt at det kan være svært i aug pga højsæson og at man bør købe turen hjemmefra hvis man vil være sikker på at komme afsted….
    Modtager med glæde erfaringer omkring dette og evt andre gode råd/ideer til en måned i Peru
    Mvh MKK

Anonym Anonym

Jeg gik inka-trail sidste år i begyndelsen af september, og jeg havde heldigvis bestilt turen hjemmefra – for det var nemlig sådan, at vi rendte ind i mange, som var blevet nødt til at bestille turen og tage væk fra Cuzco for at komme tilbage flere uger senere – for der er rigtig meget pres på i sommermånederne, plus de nye regler, der begrænser mængden af turister, portere, guider mv. på trekket. Så jeg ville helt sikkert bestille hjemmefra hvis jeg var dig – især når I ikke har mere end en måned – så vil det være svært at finde tid til at skulle vente på trekket.

Anonym Josefine Hansen

http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=22&threadid=704981&messid=5982251&STARTPAGE=1&parentid=0

Linket her indeholder masser af spørgsmål og svar om Macchu Picchu og Inca Trail ..

Anonym Jesper Jensen

Ifølge nye regler for ikke at slide for meget på trekket skal alle ture bookes i forvejen. Det kan gøres hjemmefra eller undervejs – faktum er dog at der ER ventetid og man ikke bare kan møde op og komme igang.

Trekket er ikke hårdt – men kræver selvfølgelig at man er i almindelig kondition – som de fleste backpackers er når man slæber rundt med sin rygsæk 🙂

Anonym Anonym

Det er selvfølgelig altid en god ide at forudbestille… Jeg vil gerne anbefale “Inka sunrise” som jeg for en måned siden tog på inkatrail med. Du kan kontakte dem på inkasunrise7@hotmail.com eller besøge deres hjemmeside http://www.inkasunrise.com.pe

Vi havde nogle virkelig gode guider på turen og maden var fantastisk!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account