This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle i dejlige mennesker 🙂

Jeg bliver uddanne(Pædagog)t her næste år i Juni 😀 WUHUUU
    Derfor skal jeg da ud at rejse derefter i 3-5 Måneder 🙂

Vi ved vi vil rejse rundt i Asien (Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam) i måske 2 måneder? eller mere?

derudover vil vi rigtig gerne opleve Australien/New Zealand, Et land i sydamerika (Peru, Bolivia, Brasillien), og så VIL vi til USA 😀

Så spørgsmålet er om der nogle der har nogle ideer?
    3, 4 eller 5 måneder?
    hvilke lande er rigtig spændene? nogle ideer til andre lande?
    en priside ca. pr månede(INCL FLY)..(vi er ikke bange for at bo primitivt)
    nogle aktiviteter/steder der SKAL ses?

HJÆLP 😀

MVH Sonny 🙂

Anonym Tine

Hold da op, det er mange lande på 3-5 måneder! Hvis jeg var jer ville jeg skære noget fra. Australien, NZ, Brasilien og USA er jo nogle kæmpe lande. I kommer til at skulle skynde jer gennem stederne, I ville slet ikke komme ordentlig i dybten med landene. Hvis man skal bare lidt i dybten med de lande i nævner i asien, så burde I have min 3 måneder til dem.
    Jeg ville forslå at I tog til Asien og USA. Så burde I komme i dybten med noget af det. På den tur I nævner kan man sagtens bruge et år eller mere. Så jeg vil forslå at skære ned eller hav længere tid.

Det er meget forskelligt hvad man bruger. Flybilletterne kan koste 10.000, men de kan sagtens også koste 20.000, det kommer lidt an på ruten. Forsikring er jo også dyrt og afhænger jo også af rejsens længde. Man siger at man bruger mellem 5-10.000 pr måned (pr person) i asien og mellem 15-20.000 i AU/NZ. I Sydamerika kommer det meget an på destinationen. Jeg vil sige at man bruger 5-10.000 i Bolivia og Peru, men meget mere i Brasilien (har godt nok ikke været i Brasilien). USA ved jeg heller ikke. Man siger også at den anden person bruger 50 % af hvad den første bruger. Men budget er meget forskelligt, selvom at man spiser i gadekøkkener, bor billigt osv. Hvis man gerne vil skydive, have dykkercertifikat, så er det ikke billigt!

Anonym Tine

Ja, så lyder det mere realistisk, synes jeg 🙂
    Selvom jeg ikke synes at 2 uger i NZ eller Peru er meget. Jeg ville evt tage 2 uger fra asien og evt en fra fiji så 🙂 og så bruge dem i NZ og Peru, man når ikke meget af NZ på to uger, så hvis I vælger to uger så ville jeg anbefale at holde jer til den ene ø. Superfedt at I skal være sammen med en lokal i Peru, det er jeg sikker på bliver en fed oplevelse! Om I skal bruge 3 måneder i Asien er op til jer, men hvis I vil se Vietnam, Laos, Cambodia og Thailand uden at skulle skynde jer for meget vil jeg anbefale 3 måneder 🙂

Hm, det kommer meget an på hvad man er til….Borneo har fantastik trekking, dykning og strande. Indonesien har en fantastik lokalbefolkning og fed natur. Der er så meget forskelligt! Jeg er vild med Cambodia, Borneo og Indonesien (har ikke været i Laos og Vietnam, men har kun hørt godt om det!). Hvad vil I gerne se/opleve? Thailand er meget turistet, men det kan da lade sig gøre at finde steder uden alt for mange turister! I kan søge nordøst på og vælge øer som Koh Lipe. Spørgsmålet er vist hvad I gerne vil opleve og have ud af jeres rejse 🙂

Anonym Tine

Ja, så lyder det mere realistisk, synes jeg 🙂
    Selvom jeg ikke synes at 2 uger i NZ eller Peru er meget. Jeg ville evt tage 2 uger fra asien og evt en fra fiji så 🙂 og så bruge dem i NZ og Peru, man når ikke meget af NZ på to uger, så hvis I vælger to uger så ville jeg anbefale at holde jer til den ene ø. Superfedt at I skal være sammen med en lokal i Peru, det er jeg sikker på bliver en fed oplevelse! Om I skal bruge 3 måneder i Asien er op til jer, men hvis I vil se Vietnam, Laos, Cambodia og Thailand uden at skulle skynde jer for meget vil jeg anbefale 3 måneder 🙂

Hm, det kommer meget an på hvad man er til….Borneo har fantastik trekking, dykning og strande. Indonesien har en fantastik lokalbefolkning og fed natur. Der er så meget forskelligt! Jeg er vild med Cambodia, Borneo og Indonesien (har ikke været i Laos og Vietnam, men har kun hørt godt om det!). Hvad vil I gerne se/opleve? Thailand er meget turistet, men det kan da lade sig gøre at finde steder uden alt for mange turister! I kan søge nordøst på og vælge øer som Koh Lipe. Spørgsmålet er vist hvad I gerne vil opleve og have ud af jeres rejse 🙂

Anonym Claus

Vælg et kontinent ud og rejs rundt i det i de mdr, I har til rådighed. I kan sagtens bruge 3-5 mdr i Asien, Sydamerika eller New Zealand.

De penge, det koster at flyve mellem kontinenterne, kan I sagtens bruge på aktiviteter, såsom jungletrip, bjergvandring på kontinentet. I behøver jo heller ikke rejse så stramt.

De øvrige kontinenter skal jo nok være der om et år eller to. Jeg er helt enig med Tine, at 2 uger i f.eks. Peru er ikke meget. Det kan ikke lade sig gøre at se alt, og netop derfor bør I prioritere.

Vælger I at tage mod SØ-Asien, så er et godt startpunkt Bangkok. Der er turister, men man vælger jo altså også selv, om man vil være lige i heksekedlen, eller man hellere vil have lidt lokale i nærheden. Dét valg har man stadigvæk. Også på øerne. De er jo ikke allesammen lige overbefolkede af turister.

Undersøg via nettet, bibliotektet, hvad I gerne kunne tænke jer at opleve og så lav en liste. Ikke så at I slavisk skal følge den, men så har I en idé om, hvilken retning turen skal tage.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

vi har nu valgt efter at have læst jeres “kritik” at tage til asien, NZ og Fiji..:D
    og vi sætter 4½ måned af til det, så det kommer til at være Asien hvor det nok bliver Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja og muligvis Borneo(har hørt rigtig mange gode ting om det 🙂

Jamen vi vil rigtig gerne opleve alt muligt forskelligt, alt har interesse!
    jeg er især helt vild med dyr! og en tur i junglen vil jeg også rigtig gerne!
    har i ellers ideer til akt/seværdigheder ?:)

hvordan er det bedst at komme rundt på NZ?

TUSIND TAK for hjælpen, det skønt 🙂

Anonym Tine

Det lyder godt! Det vil I ikke fortryde! Hvor lang tid skal I være hvert sted?
    Mit råd vil være, at I skal lade vær med at planlægge for meget, men mere tage det som det kommer 🙂 Der er masser af trekking og jungle muligheder i SØ-Asien! Der er masser af jungle i Thailand, Cambodia (sikkert også Laos og Vietnam). Dyr kan I se i de forskellige nationalparker rundt omkring, men på Borneo er der rigtig mange forskellige dyr, så der burde der være rig mulighed for at se dem.
    Jeg kan klart anbefale Kanachaburi i Thailand. Det ligger 3 timer med toget fra Bangkok. Hvis I tager toget så bliv ombord, så kører det over Death Railway. Herfra kan I tage til Erawan vandfaldene, der er rigtig smukke! Her kan I også være heldig at se en masse aber 🙂 Kanachaburi er også kendt for River Kwai, hvor I kan tage et bådcruise. Der er en god stemning i hele byen 🙂

I Cambodia er Otras Beach er rigtig dejlig. Den ligger lige uden for Sihanoukville og er langt mindre turistet, vi var nok 7-10 til at dele hele stranden! Her ligger også en rækker øer så som Koh Rung, er endnu mindre turistet!

Jeg vil forslå at leje en bil som fx spaceships, de er billige og rigtig gode og der er rig mulighed for at overnatte gratis rundt omkring på NZ! Så det bilver nok ikke meget dyrere end at tage en bus/bo på hostels og så har I stor frihed 🙂

Anonym Anonym

omkring 4 måneder.
    du virker som en der har styr på tingene tine!
    kan jeg muligvis få din mail ved flere spørgsmål:)

men er super med så meget hjælp, og havde ikke tænkt på Borneo før, men gud det ser flot ud !

nu kommer det dumme spørgsmål, men hvad vil sådan en tur ca koste hvis man lever nogenlunde ansvarlig, ikke dyrt!, men heller ikke totalt low price…
    😀

Anonym Anonym

vi regner med at flyve mod USA først.
    måske NY, og så bare være der en 4-5 dage ikke mere i USA.
    og så til Peru højst sandsynlig et par uger..(da vi har en ven der 🙂
    så det mere for at møde ham og så bare nyde det med ham:)

Så er vi på omkring 3 uger, så vil vi gerne rejse til Fiji og ø hoppe med vores ven 🙂 gerne 3 uger:) = 6 uger

så har vi bestemt at vi skal til New zealand, hvor vi skal køre rundt i 2 uger i en bil, og bar nyde naturen og prøve lidt ekstrem sport ;)= 8 uger

og så rejser vi så til Asien og rejser rundt i 12 uger, hvilke lande i Asien, syntes du er gode og spændene at rejse rundt i ?:) = 20 uger 🙂

Anonym Tine

haha, jo tak, man lærer jo lidt under vejen 😉 fik også selv hjælp herinde da jeg selv skulle ud første gang

Elsker borneo! Men det er også stort, så det kræver også god tid

Det må du da gerne, lover selvfølgelig ikke at jeg svarer med det samme da jeg begynder på studie på onsdag, men skal nok forsøge 🙂 den er tinehn@hotmail.com

Åh, det er svært at sige, men forsikring vil nok være ca 2000 kr. Flybilletter vel 12-15.000 kr. Asien 5-10.000 kr pr måned. Oz (dvs NZ og fiji) 15-20.000 pr måned. Så 2.5-3 måneder i asien og 1 måned på NZ og 2 uger på fiji. Så mellem 50-70.000 for den første person og så plejer anden person at gå for ca 50%, så vil nok gå efter 60.000 kr pr person, men igen det er meget forskelligt. I vil være på budget, men der ville være råd til oplevelser 🙂

Hvis I ikke lejer en bil i NZ så er der også kiwi experience-busserne, som tilbyder transport med daglige ture til en god pris (de har ofte tilbud), men det kan godt blive ret party i busserne

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account