This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louis

Vi er to piger, der skal på interail og vi regner med at besøge Warszawa, Krakow, Prag og Venedig. Vi kunne godt tænke os rejsetips til især Østlandene og forslag til, hva der skal opleves. Derudover ville vi høre, om der var nogen der kendte et godt og billigt sted at bo især i Venedig.

Inger og Louise

Den Rejselystne

Hej med jer..

Jeg var på Interrail i 2004, men kun i Venedig, af jeres nævnte byer. Nu ved jeg ikke hvornår i vil rejse, men da jeg var i Venedig i september måned havde jeg ikke bestilt overnatning på forhånd, hvilket gjorde det svært at finde logi. (Vi blev indkvarteret privat til en skyhøj pris!) Derfor vil jeg anbefale jer, at i booker hjemmefra, og så vidt jeg husker skulle der altså være nogle “hostels” (vandrehjem) i Venedig!

Hvis i har interesse har jeg skrevet et par rejseberetninger, som i måske kan bruge som en lille hjælp. “5 uger i Storbritannien og Irland” samt “Udfordringen”.

God rejse…

Den Rejselystne

Anonym Anonym

spring Warszawa over og brug tiden i Krakow. Der er meget pænere.

Mht. Prag, så er der sindsygt mange hoteller, men hotel Opera og Hotel Merkur, ligger næsten side om side, er fin kvalitet til næsten ingen penge.

Anonym Anonym

Hej Inger og Louise!
    Jeg synes bestemt ikke, at I skal springe Warszawa over fordi denne by emmer af historie og der er mange mindesmærker i denne by. Med hensyn til Warszawa synes jeg I skal se den gamle bydel (Stare Miasto). Stare Miasto blev ødelagt under 2 Verdenskrig og genopbygget i 1700tals stil. Kl. 12 i Byhistorisk Museum i Stare Miasto vises en gribende, engelsksproget film om ødelæggelserne og genopbygningen. Filmen tager 20 minutter, at se og er absolut værd, at se (oplysningerne er fra Turen Går Til Polen). Bogen “Turen går til Polen” fortæller om hvad der er værd, at se i Warswawa. Da jeg var med efterskolen på stortur til Polen i 1980 synes jeg det var en gribende oplevelse, at stå i den gamle bydel i Warszawa og opleve historiens vingesus. Det gjaldt også den/de jødisk/e mindesmærke/r og de andre mindesmærker i Warszawa.
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Inger og Louise!
    Det sidste indlæg var skrevet af mig Jesper P og ikke af guest.
    Mvh. Jesper

Anonym metteks

I Venedig min kæreste og jeg fandt vist det billigste sted, hvor vi kunne overnatte i et privat rum, dvs. ikke i et fællesrum på et hostel. Vi havde nemlig ikke telt med.

Vi overnattede i en slags vogn (2 bed cabins) på en campingplads. Der var opstillet en masse vogne, som var opdelt i to rum, som man kunne leje. Vi gav omkring 100 kr pr person. Det lå et stykke udenfor Venedig, men man kan tage bussen dertil (eller færgen, som vi gjorde, det er bare dyrere). Her er et link: http://www.camping-fusina.com

Jeg har også overnattet her: http://www.hostels.com/en/availability.php/HostelNumber.66 men det vil jeg ikke anbefale.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account